Lightroom on minulle vielä suhteellisen uusi tuttavuus, mutta miksi joitain kuvia ei löydy enää lightroomista vaikka ne siellä vielä löytyvätkin, mutta niissä on kysymysmerkki yläkulmassa, mutta silti tiedosto on ikäänkuin "kadonnut" lightroomista.. ja sitten kun yrittää ladata ne sinne uudestaan niin se ei anna ladata niitä..pitääkö poistaa ne lightroomista ja aloittaa alusta?
Lightroom 3,0 kuvien pysyvyys
3
317
Vastaukset
- 02o
LR:ssa ei ole kuvia vaan niiden virtuaaliset kuvat ”osoitteet”
– LR:n kirjasrtosta kuva katoaa jos siirrät sen toiseen kansioon LR:n jälkeen.
– LR ei ”löydä” kuvia jos olet tuonut ne esim suoraan kameran kortilta ja sitten irroittanut yhteyden muistikorttiin.
– LR:n kirjastosta pitää poistaa (Remove) ne ”kadonneet” kuvat ja sitten tuoda uudestaan.
Jos ”kadonneita” on paljon kannattaa ”tyhjentää” LR ja tuoda kuvat uudestaan. Kiitos näin kokeilen:)
- Johnnymale
hmm. file-import, kuvat tuodaan aina katalogeihin. jos teet aina uusia kuvia tuodessasi uuden katalogin, vanhat kuvat saa näkyviin avaamalla aikaisemman katalogin. toimii näin kunnes kiintolevy menee rikki.
huomaa, kiintolevy menee joskus rikki. aina. vain ajan kysymys. luultavati jokaisessa Lightroom 3 kirjassa on neuvottu miten otetaan varmuuskopioit LR3 katalogeista. yleistän vähän, minulla on 3 kirjaa.
that being said. minä en varmuuskopioi LR3 katalogeja, ainoastaan exported DNG tiedostot. Katalogitoiminnot ja keywords teen toisella ohjelmalla.
Eli ainakun kiintolevy käy ahtaaksi, suorastaan tuhoan katalogitiedostot koska en tee niillä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398