Hei! Joku viisas voisiko kertoa mitä itse tekisi tilanteessani?
Kaverini kanssa humalassa vietettiin iltaa, ja tuli kinaa jossain vaiheessa, molemmat sanoi pahasti toiselle, siis perushaukkumisia yms, jonka seurauksena kaverini heitti minua viinilasilla. Suoraa minua kohti, ja sen seuraukseni käteni oli aivan veressä ja naarmuilla. Kävin lääkärissä, käsi on nyt tulehtunut, ja siinä on paljon haavoja. Sain jäykkäkouristusrokotteen, ja joudun menemään jatkohoitoon.
Mikä on rikosnimike tuollaiselle, ja onko järkeä nostaa syytettä? Itse mietin syytteen nostamista lähinnä sen takia, että pelottaa että niin tapahtuisi uudestaan ( hän on vähän temperamenttinen ihminen ), ja haluaisin että olisi viranomaisilla jo tiedossa sitten tällainen tapaus valmiiksi, jos sattuisi minun tai jonkun muun kanssa käymään samallai tai jotain samallaista.
Voiko hän saada mitä tuosta? Sakkoja vai mitä? onko kellään tietoa tai kokemusta, lakipykäläjuttuja?.
ps. minulla on todistaja joka näki tapahtuman. itse en koskenut häneen ollenkaan.
viinilasilla heittäminen toista kohti
3
122
Vastaukset
- 267
Kannattaisko sun valita kaverisi paremmin. Suosittelen sulle myös vihanhallinta kurssi ja AA-kerhoa.
- mm88
Jos nostat syytteen, nimikkeeksi tulee törkeä pahoinpitely koska siihen on käytetty muuta kuin kättä. Rangaistus siitä on sakkoa jos tekijällä ei ole aiempaa rikostaustaa.
- hhll
Jos kädessä on vain haavoja niin ei kannata nostaa syytettä. Siitä syytteen nostosta on sulle enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos vastaavaa tapahtuu vielä uudestaan niin sä voit sen todistajan kanssa mainita kyseisestä asiasta silloinkin...! Rikosnimike on korkeintaan lievä pahoinpitely ja syytetty saa pienen sakon ja sinä ehkä pienen korvauksen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121421
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764