Törkeää nettihuijausta !!!!!

Poliisille asiaa?

Tietokoneelleni tuli lävitse ohjelmien, että olen voittanut iphone puhelimen, pitää vaan vastata pariin kysymykseen. Aioin antaa mennä ohitse, mutta näytöllä oli monta onnellista voittajaa aikaisemilta kierroksilta ja teksti, että on vastattava pian, muuten aika menee ohitse. Annoin matkapuhelimen numeroni vaittuani ensin puhelimeni värin. Sain viesin, että minut on hyväksytty Wixawin FunClubiin.hinta 37,50€ /kk.. Toisen voit osllistua visaan hetken kuluttua ja VOIT VOITTAA iphone puhelimen. Viestit eli tilaukset 4 euroa kapple kunnes kirjoitat stop. Sain kaikkiaan 4 viestiä neljän minuutin kuluessa, joista viimeinen oli perumiseni vahvistus.Perumiseni jälkeen tuli viesteistä ainakin 2. Itse lähtin ok viestin ja perumiseviestin eli STOP 3 minuutin sisällä. Kilpailun sääntöjä ei ollut mahdollisa luke jos halusi voittaa tietyssä ajassa vahvisaa voittonsa.Säännöt eivät olleet kilpailun kuluessa näkyvissäkään.
MIELESTÄNI kilpailu on JO TÖRKEÄÄ HUIJAUSTA; JOHON POLIISIN TULISI PUUTTUA HETI. Kuinkahan monta maksullista viestiä lähetetään,ennen kuin voittaja selviää ja kuukausimaksut kaiketi päälle. Minua ainakin huijattiin LUNASTAMAAN VOITTONI? Eikä välitön peruminenkaan taida onnistua, viestejä kun sataa mont minuutissa kieti maksullisena.

65

7869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdsfd

      Kyl mullekkii tulee tollasii mainoksii, mut en reagoi niihi koska ne on kusetusta ei kukaa voi tosta noin saada 1000e puhelinta... Sit siinä huomaamattaan liittyy johki maksullisee viestiketjuu...

      • "poliisille asiaa?"

        Suomen lakihan kieltää virheelisen mainoksen. Olen saanut roskapostiini useitakin kirjeitä, joissa olen voittanut joakin, mutta tarkistaessanie asian joudun sitoutumaan vastaanottamaan mainoksia enkä halua ylimääräistä postia. Tämä poikkesi muista tullessaan läpi selaillessani nettiä. Mietin että hulluhanolen ellen des tarkista voittoa ja ehtoja. Aikaa ei ollut lukea mitään, en ollut edes Vihtiläinen, mutta sain postin Vihtiläisenä. TÄSSÄ KOPIO en käynyt itse ko. sivulla

        Toimithan nopeasti. Sinulla on vain 00 minuuttia 00 sekuntia lunastaa palkintosi, muuten se annetaan jollekin toiselle vieraallemme Vihti.

        Onnea matkaan, ja kiitos käynnistäsi sivullamme Ikipedia.org.

        Näin voit voittaa:


        Vaihe 1:
        Klikkaa tästä vastataksesi yksinkertaiseen kysymykseen. Siihen menee vain 1 minuutti.
        Vaihe 2:
        Jos vastaat kysymykseen oikein, syötä matkapuhelinnumerosi ja vahvistusviesti osallistuaksesi arvontaan.
        HUOMAA:
        Olethan kärsivällinen ja salli meille ainakin 7 päivää, joiden aikana puhelinnumerosi ja testivastauksesi tallennetaan systeemiimme ja varmennetaan mahdollisten huijausyritysten varalta.
         
        Tässä lisäksi (mainoksessa oi kuvatkin "onnellisia voittajia"

        Erkki H
        Vihti

        "Sain tämän ponnahdusikkunaviestin, joka sanoi että olen voittanut palkinnon. Olin jo sulkemassa sitä, kun muistin kuinka ystäväni oli voittanut iPadin vastaavasta kilpailusta. Päätin kokeilla onneani ja pari viikkoa myöhemmin, sain iPad 2:seni."

        Katariina S
        Helsinki

        "En voi uskoa, että se tosiaan toimi! Kiitos kovasti puhelimestani! Ystäväni ovat kamalan kateellisia uudesta iPhone 4:stani."

        Tanja K
        Espoo

        "Olin shoppailemassa netissä, kun yhtäkkiä sain viestin ruudulleni joka sanoi että olen voittanut iPad 2:sen. Ensin epäilin sen aitoutta, mutta pian huomasin että kilpailu oli osa jotain kanta-asiakastoimintaa. Minulla ei ollut mitään hävittävää, joten päätin rekisteröityä ja katsoa, mitä tapahtuu. Nyt kirjoitankin tätä arvostelua uudella iPad 2:sellani!"


      • "poliisille asiaa"
        "poliisille asiaa?" kirjoitti:

        Suomen lakihan kieltää virheelisen mainoksen. Olen saanut roskapostiini useitakin kirjeitä, joissa olen voittanut joakin, mutta tarkistaessanie asian joudun sitoutumaan vastaanottamaan mainoksia enkä halua ylimääräistä postia. Tämä poikkesi muista tullessaan läpi selaillessani nettiä. Mietin että hulluhanolen ellen des tarkista voittoa ja ehtoja. Aikaa ei ollut lukea mitään, en ollut edes Vihtiläinen, mutta sain postin Vihtiläisenä. TÄSSÄ KOPIO en käynyt itse ko. sivulla

        Toimithan nopeasti. Sinulla on vain 00 minuuttia 00 sekuntia lunastaa palkintosi, muuten se annetaan jollekin toiselle vieraallemme Vihti.

        Onnea matkaan, ja kiitos käynnistäsi sivullamme Ikipedia.org.

        Näin voit voittaa:


        Vaihe 1:
        Klikkaa tästä vastataksesi yksinkertaiseen kysymykseen. Siihen menee vain 1 minuutti.
        Vaihe 2:
        Jos vastaat kysymykseen oikein, syötä matkapuhelinnumerosi ja vahvistusviesti osallistuaksesi arvontaan.
        HUOMAA:
        Olethan kärsivällinen ja salli meille ainakin 7 päivää, joiden aikana puhelinnumerosi ja testivastauksesi tallennetaan systeemiimme ja varmennetaan mahdollisten huijausyritysten varalta.
         
        Tässä lisäksi (mainoksessa oi kuvatkin "onnellisia voittajia"

        Erkki H
        Vihti

        "Sain tämän ponnahdusikkunaviestin, joka sanoi että olen voittanut palkinnon. Olin jo sulkemassa sitä, kun muistin kuinka ystäväni oli voittanut iPadin vastaavasta kilpailusta. Päätin kokeilla onneani ja pari viikkoa myöhemmin, sain iPad 2:seni."

        Katariina S
        Helsinki

        "En voi uskoa, että se tosiaan toimi! Kiitos kovasti puhelimestani! Ystäväni ovat kamalan kateellisia uudesta iPhone 4:stani."

        Tanja K
        Espoo

        "Olin shoppailemassa netissä, kun yhtäkkiä sain viestin ruudulleni joka sanoi että olen voittanut iPad 2:sen. Ensin epäilin sen aitoutta, mutta pian huomasin että kilpailu oli osa jotain kanta-asiakastoimintaa. Minulla ei ollut mitään hävittävää, joten päätin rekisteröityä ja katsoa, mitä tapahtuu. Nyt kirjoitankin tätä arvostelua uudella iPad 2:sellani!"

        Anteeksi kirjoitukseni, näppäimistöni on alkanut kaiken pahan lisäksi oikkuilla ja jättää kirjaimia pois, ei wordissä vaan ainoastaan netissä. Eikö ole petos välittää tieto voitosta ja huijata samlla jäseneksi kerhoon, jonka vuosimaksu on 4500€ ja viestien hinta 4€ kpl, joiden määrään ja tahtiin ei pysty edes vaikuttamaan. Onneksi känykkäni jäi auki, tavallisesti suljen sen kun istun lankapuhelimen vierellä. Viestejä olisi voinut tulla slaa paljon kauemmin. Puhelimen numero annetaan jo netissä, joten ko. kerho pystyy soittamaan useita viestejä ennen kuin itse saa tiedon kerhoon kuulumisesta ja maksuista. Voittokin oli vaan mahdollisuus.


      • "poliisille asiaa"
        "poliisille asiaa" kirjoitti:

        Anteeksi kirjoitukseni, näppäimistöni on alkanut kaiken pahan lisäksi oikkuilla ja jättää kirjaimia pois, ei wordissä vaan ainoastaan netissä. Eikö ole petos välittää tieto voitosta ja huijata samlla jäseneksi kerhoon, jonka vuosimaksu on 4500€ ja viestien hinta 4€ kpl, joiden määrään ja tahtiin ei pysty edes vaikuttamaan. Onneksi känykkäni jäi auki, tavallisesti suljen sen kun istun lankapuhelimen vierellä. Viestejä olisi voinut tulla slaa paljon kauemmin. Puhelimen numero annetaan jo netissä, joten ko. kerho pystyy soittamaan useita viestejä ennen kuin itse saa tiedon kerhoon kuulumisesta ja maksuista. Voittokin oli vaan mahdollisuus.

        Joudun vielä kerran pyyteleen anteeksi kuukausimaksuthan ovat siis 450€ vuodessa(läppärin hinta, mutta puhelujen päivähinta voi olla tähtitietellinen luku, minä lähetin 3 minuutin aikana viestin OK (vahvistin mielestäni voittoni) ja Stop heille kun kuulin viestien kappaehinnan ja kerhoon iittymispakon) ja he 4 viestiä minulle joista ensimmäinen hyväksyntä ja viimeinen eron hyväksyminen (eron mistä? en hyväksynyt mihinkään liittymistä) eli kaikkiaan 6 viestiä mahdollisesti 4€ kappaleelta eli 24€.


      • Huijattu itte
        "poliisille asiaa" kirjoitti:

        Joudun vielä kerran pyyteleen anteeksi kuukausimaksuthan ovat siis 450€ vuodessa(läppärin hinta, mutta puhelujen päivähinta voi olla tähtitietellinen luku, minä lähetin 3 minuutin aikana viestin OK (vahvistin mielestäni voittoni) ja Stop heille kun kuulin viestien kappaehinnan ja kerhoon iittymispakon) ja he 4 viestiä minulle joista ensimmäinen hyväksyntä ja viimeinen eron hyväksyminen (eron mistä? en hyväksynyt mihinkään liittymistä) eli kaikkiaan 6 viestiä mahdollisesti 4€ kappaleelta eli 24€.

        Tässä vaikeiden linkkien takaa ,löytyi säännötkin:

        Wixawin-kilpailun kestotilauspalvelun säännöt ja määräykset
        1.Tämän "Kilpailupalvelun" (Palvelu) tarjoaa TMG.
        2.Näitä sääntöjä ja ehtoja sovelletaan kaikkiin WIXAWININ (Singel 540, 1017AZ Amsterdam, Alankomaat) tarjoamiin Kilpailupalveluihin. Neuvontapuhelin: 0800915442.
        3.Palveluun voivat osallistua kaikki Suomessa pysyvästi asuvat henkilöt, jotka ovat vähintään 18-vuotiaita tai joilla on vanhempien suostumus. TMG:n ja Netsizen työntekijät tai edustajat tai heidän lähisukulaisensa eivät saa osallistua Palveluun.
        4."Palveluun osallistuminen edellyttää, että henkilö suorittaa seuraavat pakolliset vaiheet:
        (1) vastaa www-sivustolla olevaan kysymykseen
        (2) valitsee operaattorin ja antaa suomalaisen kännykkänumeronsa
        (3) vahvistaa osallistumisensa (palvelun tilauksen) lähettämällä vahvistuksen tekstiviestillä numeroon 17270
        TAI syöttämällä 4-numeroisen koodin, joka on lähetetty www-sivulla annettuun matkapuhelinnumeroon.

        Kun käyttäjä vahvistaa palvelun tilauksen joko lähettämällä www-sivuston kautta ""avainsanan"" sisältävän tekstiviestin tai syöttämällä yksilöllisen nelinumeroisen PIN-koodin www-sivustolle, hän myöntää samalla lukeneensa ja ymmärtäneensä edellä mainitut käyttöehdot ja suostuu sitoutumaan niihin.
        5.Palvelu koostuu yhdestä viikottain lähetettävästä viestistä, joka sisältää viisi hauskaa mobiilisisältöä: soittoäänet, hauska ääni, taustakuva, pelit ja hauska testi (toimitetaan WAP-yhteydellä). Viestien sisältö on tarkoitettu vain viihdekäyttöön. Palvelun hinta on 4 euroa per vastaanotettu viesti. 1,50 euron rekisteröintimaksu veloitetaan vain ensimmäisellä liittymiskerralla. Yhteenlaskettu kuukausiveloitus on 37,50 €, kunnes käyttäjä lähettää viestin STOP numeroon 17270.
        6.Ei ostopakkoa. Osallistumisesta ilman palvelun ostamista on lisätietoja kohdassa 13.
        7.Palvelun toiminta noudattaa MAPELin (Maksullisten puhelinpalveluiden eettinen lautakunta) sääntöjä.
        8.Kun osallistut tilauspalveluun, osallistut samalla myös vaativaan tietokilpailuun, jossa on loistava pääpalkinto. Kilpailu päättyy 31. joulukuuta 2011 klo 17.00 ("Kilpailuaika").
        9.Kun kilpailuaika päättyy, loppukilpailun osallistujat valitaan sen perusteella, ketkä ovat keränneet eniten pisteitä tilauksen alussa lähetetyssä vaativassa tietokilpailussa. Pudotuspelikierros pelataan 5. tammikuuta 2011 klo 12.00. Pääpalkinnosta kilpailemaan päässeiden osallistujien nimet julkaistaan www-sivustolla.
        10.Loppukilpailuun valituille kilpailijoille tiedotetaan asiasta tekstiviestillä. Tekstiviesti-ilmoitus on vastaanottajalle ilmainen.
        11.Kilpailija, joka vastaa nopeiten oikein, voittaa pääpalkinnon. Onnella, tuurilla tai sattumalla ei ole missään vaiheessa mitään osuutta voittajan valinnassa.
        12.Osallistuja voi lopettaa Palvelun milloin tahansa. Palvelun voi lopettaa (1) lähettämällä tekstiviestin STOP numeroon 17270, (2) soittamalla meille numeroon 0800915442, (3) lähettämällä sähköpostiviestin osoitteeseen [email protected] ja pyytämällä palvelun lopettamista, tai (4) käyttämällä internetissä olevaa tilauksenperuutuslomaketta, joka on pääsivustollamme osoitteessa http://www.wixawin.com/fi/products.html
        13.Henkilö voi saada osallistumisoikeuden ilman palvelun hankintaa lähettämällä vähintään 100 sanan mittaisen esseen aiheesta "Miksi rakastan tietokilpailuja" ja sisällyttämällä viestiin nimensä, osoitteensa, matkapuhelinnumeronsa ja/tai sähköpostiosoitteensa. Essee ja tiedot tulee lähettää erillisessä, riittävällä postimerkillä varustetussa kirjekuoressa seuraavaan osoitteeseen: TMG, Singel 540, 1017AZ Amsterdam, Alankomaat. Käyttäjän on kirjoitettava esseen yläpuolelle sen kilpailun täydellinen nimi, johon hän haluaa osallistua. Ilman palvelun hankintaa suoritettavat osallistumispyynnöt on oltava perillä ennen Kilpailuajan päättymistä.
        14.WIXAWIN päättää voittajan, ja päätös on lopullinen. Osallistujilla ei ole valitusoikeutta.
        15.Voittajiin otetaan yhteyttä kymmenen päivän kuluessa kierroksen päättymisestä. Annettuun määräpäivään mennessä noutamatta jääneet palkinnot menetetään. Nämä palkinnot luovutetaan kierroksella toiseksi tulleelle osallistujalle. Kilpailun voittajat julkistetaan www-sivustolla.
        16.Mikäli ilmoitettua palkintoa ei jostain syystä voida toimittaa, TMG toimittaa sen tilalle vastaavan samanarvoisen tai kalliimman palkinnon.
        17.Palkinto toimitetaan 60 päivän kuluessa kilpailuajan päättymisestä.
        18.Palveluun osallistuminen ei sisällä muita velvoitteita, kuten velvollisuutta ostaa tavaroita tai palveluja.
        19.Palvelussa noudatetaan matkapuhelinpalveluja koskevia menettelytapasäännöksiä, mukaan lukien maksullisten puhelinpalveluiden eettisen lautakunnan (MAPEL) normistoa.
        20.Palvelun yhteydessä kerätään osallistujilta henkilökohtaisia tietoja Palvelun hoitamiseksi ja palkintojen luovuttamiseksi. Tietoja voidaan luovuttaa suomalaisille matkapuhelinpalvelujen tarjoajille näiden pyynnöstä, mikäli lainsäädäntö tätä edellyttää.

        sännöt jatkuvat vielä


      • Apua tännekin
        "poliisille asiaa" kirjoitti:

        Anteeksi kirjoitukseni, näppäimistöni on alkanut kaiken pahan lisäksi oikkuilla ja jättää kirjaimia pois, ei wordissä vaan ainoastaan netissä. Eikö ole petos välittää tieto voitosta ja huijata samlla jäseneksi kerhoon, jonka vuosimaksu on 4500€ ja viestien hinta 4€ kpl, joiden määrään ja tahtiin ei pysty edes vaikuttamaan. Onneksi känykkäni jäi auki, tavallisesti suljen sen kun istun lankapuhelimen vierellä. Viestejä olisi voinut tulla slaa paljon kauemmin. Puhelimen numero annetaan jo netissä, joten ko. kerho pystyy soittamaan useita viestejä ennen kuin itse saa tiedon kerhoon kuulumisesta ja maksuista. Voittokin oli vaan mahdollisuus.

        Voisiko joku teistä kuitenkin kertoa miten kyseisen ponnahtavan voittomainoksen (olet voittanut iPad5!) saa poistettua ruudultaan. En tietenkään mene mainoksen koukkuun, mutta mainos vain poksahtelee ruudulle, vaikka miten jättäisin huomioimatta. Minulla on kaikki virustorjunnat ja olen ajanut puhdistusohjelmia ja ko. mainos vaan räpsähtää ruudulle joka kerta kun avaan koneen. Olen normaaliälyinen suomalainen nainen, mutta tietokoneet eivät ole erikoisalaani, paitsi että olen käyttänyt erilaisia ohjelmia ihan hyvällä menestyksellä jo 30 v. Kaikkia koukeroita ei kiinnostakaan tietää, mutta tähän haluaisin vastauksen joltakin asialliselta itseäni fiksummalta, joka ei takerru epäolennaisuuksiin, Siis mitä teen päästäkseni eroon tästä kiusankappaleesta?


      • oikare

        Mulle tuli et oon voittanut Iphone puhelimen. Kuka tämmöstä uskoo?


      • Qsi
        Apua tännekin kirjoitti:

        Voisiko joku teistä kuitenkin kertoa miten kyseisen ponnahtavan voittomainoksen (olet voittanut iPad5!) saa poistettua ruudultaan. En tietenkään mene mainoksen koukkuun, mutta mainos vain poksahtelee ruudulle, vaikka miten jättäisin huomioimatta. Minulla on kaikki virustorjunnat ja olen ajanut puhdistusohjelmia ja ko. mainos vaan räpsähtää ruudulle joka kerta kun avaan koneen. Olen normaaliälyinen suomalainen nainen, mutta tietokoneet eivät ole erikoisalaani, paitsi että olen käyttänyt erilaisia ohjelmia ihan hyvällä menestyksellä jo 30 v. Kaikkia koukeroita ei kiinnostakaan tietää, mutta tähän haluaisin vastauksen joltakin asialliselta itseäni fiksummalta, joka ei takerru epäolennaisuuksiin, Siis mitä teen päästäkseni eroon tästä kiusankappaleesta?

        Kyseessä ei ole virus, vaan mainosbanneri. AdBlock selaimeen ja kusetukset vähenevät huomattavasti. Tosin sillä voi lakata näkymästä joku rehellinenkin & kiinnostava ilmo.


      • enmennytlankaan

        Tämä oli huijarin antama puh.nr Englannin suunta :
        44 ja 7566217465


      • Memskuli

        Hei
        Minäkin osallistuin googlen arvontaan ja annoin tietoni ja maksoin Applen iPhone x:n ja tässä odottelen lahjaaani.
        Taisin tulla huijatuksi. Kyllähän pakkaa vituttaan jos ei kohta kuulu. Mitä voin tehdä?
        Merja


    • 4t3erdsa

      Vieläkö joku näihin menee, vaikka vuosikaudet on valistettu?

      Ei voi sanoa, kuin että viemäriin on tämä yhteiskunta menossa, jos vieläkin löytyy noin saatanan tyhmiä ihmisiä.

      • Huijattu itte

        En ole tyhmä äö on yli 150 ja koulutustakin on. Ikääkin kyllä ja kokemusta, kyseisen systeemin laatijat ovat olleet vaan tavallista juonimpia.Tavoitteeni oli juuri tarkistaa mistä oikein on kysymys. Nämähän "kilpailujen pitäjät" estävät myös jos oikeasti olisikin voitto kyseessä a kohta kukaan ei uskalla vasta. ja noutaa voittojan. En yleensä osalstu minkäänlisiin kilpailuihin ja arpajaisiin, lottoonkin pari kertaa vuodessa. Pitäisihän meidän Suomen lakien mukaan julkaista ensin pelin etenkin rahapelin säännöt sevästi ja myös vahvistaa osallistuminen johonkin muuhunkin kuin palkinnon noutamiseen. Olen aiemmin ollut tyhmä testatessani älykkyyttäni ja joutuessani samalla maksulliseen kuukausikerhoon, mutta ko kerho vaati sentään pin koodin ja en vain saanut puhelinlaskua kuin harvoin, joten en tiennyt pitkään aikaan kustannuksista. Päätin silloin, etten koskaan enää testaile mitään vastaavalla tavalla, omistin äö-testin cd:lläkin, joten tarvettakaan ei ollut. Toivottavasti nyt eiin tulleeseen asiaan puututaan, kyse on Hollantilaisesta yrityksestä, joka laskujeni mukan vetää isot rahat huijaamalla. Vastaajahan voi olla lapsi, kehitysvammainen tai vanhus. Eihän rautatieasemilla saa edes soittajat enää kerjätä, miten tällainen huijaus voidaan sallia? Kukaanhan ei kiellä pelejä ja voiton tavoittelua,säännöt pitää vaan olla selvät eikä salattuja ja harhautettuja.


    • 54refd

      Muahahahahhaaa!!!!!!

      Vai on älykkyysösämääräsi (vai mikä ihme tuo äö on?) yli 150. Olet siis älykkäämpi kuin 98% väestöstä, mutta silti et osaa edes yksinkertaista oikeinkirjoitusta ja menet nettimaailman vanhimpiin huijauksiin.

      Anteeksi nyt, oi suuri nero, mutta koen asian hieman vaikeaksi uskoa...

    • Huijattu "itte"

      Ei älykkyyteni ole uskon asia, mutta jos itse olet tietokonenero, voit ehkä selvittää, miksi kannettavani näppäimistö jättää netissä lähes kolmasosan kirjaimista kirjoitamatta. Kirjoitan paljon ja tieteellistä tekstiä, onneksi word toimii normaalisti.
      Ongelma ilmaantui pari viikoa sitten, enkä jaksa näitä jatkuvasti korjata. Tuo äö on kyllä oma kirjoitusvirheeni. Onneksi osasit yhdistää sen -älykkyysosamäärään jota tarkoitin (äo). Nerous ei onneksi edellytä edes tietokoneen käytön osaamista.

      • Outoa molemmat asiat

        En ymmärrä, miksi joku tulee tänne leuhkimaan omalla oletetulla ÄO:llaan. Joka itsensä ylentää, se alennetaan. Näinhän se taisi menna.
        Olisikohan uusintatesti nyt paikallaan ja ihan valvotuissa oloissa..
        Itse asiasta: Huijaustahan tuon täytyy olla.


    • vanha ja viisas mies

      Kyseinen henkilöhän vastasi äo:nsa olevan riittävän korkea vasta kun toinen - sinä?- meni haukkumaan häntä epäasiallisesti tyhmäksi. Tosin korkea äo ei estä tekemästä tyhmyyksiä eli olemasta tyhmä. Kokemuksen merkitystä ei elämässä sovi unohtaa. Tuskin minunkaan äo:ni on mihinkään noussut elämänkokemuksen karttuessa, mutta tuollaisiin selkeisiin huijauksiin en todellakaan hairahtuisi. Tuossahan on tuo jokaisen automyyjänkin käyttämä vanha koukuttamiskikka: toimi HETI ettei kukaan toinen vain saa tätä voittoa/tarjousta/aarretta/kaunista naista/sukupuolitautia tms. eli "valtava kiire" yhdistettynä inhimilliseen kateuden tunteeseen.

      Sitä vanhaa sloganiahan suomalaisen politiikan huuliherpes eli Paavo Väyrynenkin nyt presidentiksi hamutessaan käyttää eli vapaasti jotenkin näin: viisas ei edes joudu tilanteisiin, joista älykäs saattaa selvitä.

    • tyhmyys maksaa

      Vain idiootit menee näihin viritelmiin ja menettää rahaa.Taisi se ÄÖ olla 50 eikä 150:=)

    • älykköjen älykkö

      Vain ameeba väittää tuollaista.

    • ipony

      Kaikki eivät ole syntyneet hiiri suussa ja verkko persiissä. On ihmisiä jotka esim. vasta opettelevat internetin käyttöä, esimerkiksi ne teidän isovanhemmat, jotka syytävät teille ja teidän vanhemmillenne eläkkeensä, että te saisitte kehittyä - eli nälviä täällä nippelipippelitiedoillanne, eli se ameeboista.

    • perhanan tyhmä

      oot kyllä aika tyhmä jos uskot tollasiin.

    • minunäoonyli150

      Mielummin nyrkki perseessä kuin asua Lohjalla.

      • Taistelu Jaska -fani

        Sun kommentille on annettu miinusta siks, koska ihmiset ei ymmärrä hyvää huumoria tai sit ne on sivistymättömiä, jotka eivät ole katsoneet Taistelu Jaskaa :D


    • ufot liittyy

      lolololololol ufoja

    • paskapäät!!

      minä ainakin suostuin siihen ja laitoin numeroni ja sain uuden puhelimen!

      menin kaverilleni ja sitten kerroin hänelle ja sitten hän myös voitti sen

      eivät viestit ainakaan minulle maksaneet mitään

    • ei paskapaa

      Tuo edellinen ei taida pitää kyllä paikkansa. Jos näin niin kyllä sinä olisit jo voittanut lotossakin päävoiton !

    • Garner Gary <garnerg

      Garner Gary kirjoitti:
      Name: Ana Johnson
      City: Aranjueze
      State : Madrid
      Country : spain

    • ANGELICA

      Otin osaa samaan kilpailuunmut jätin kesken .kun ne alkoi kysellä henkilötietoja.NYT ne pommittaa sähköpostilla,että pitäis varmisttaa jotain,että saan voittoni.en aio vastata,poistan heti,Uskomatonta huijausta...

    • Supikoira .

      Koetakaa tajuta ilmaisia lounaita ei ole olemassa ! ! ! ! ! ! ! ! !!
      kerran tarjosivat ilmaisia partakonetta,käsihöylä ja sieltä olisi tullut joka kuukausi jotain ehkä,ja jos ei halunut se piti perua puhelimella ja tässä kohtaa olisi minuuti hinta ollut X X ?

    • Minä myöskin menin halpaan. Ottakaa hyvät poliisit selvää, kuka tällaista
      huijausta harjoittaa !!! Minä vastailin helppoihin kysymyksiin kännykälläni
      otaksuen, että se johtaa palkinnon voittamiseen - ja mikä oli tulos:
      Puhelin ilmoitti, että saldosi ei riitä ( pre payed ) lisäkysymyksiin !!!
      Saldoa oli monta kymppiä ennen "kysymyksiä"
      Minäkin, joka olen tarkka mies, menin uskomaan moista huijausta. Voin vain
      kuvitella, kuinka moni vähemmän tarkka tai yhtä tarkka ja jopa tarkempi
      on menettänyt roistoille rahaa.

      OTTAKAA HELKKARISSA ROISTOT KIINNI !!!

      • Anonyymi

        Osallistuin tohon kyselyyn. Parin päivän kuluttua postista tuli iPhone pro puhelin,hienosti
        Pelaa puhelin. Vai näinkö unta.........


    • onnea sinulla

      Oma häpeä jos tyhmä on.Kiitä onneasi,jotta prepaid liittymä,mutta sinun on syytä kyllä heittää kyseinen liittymä roskiin eikä ladata saldoa lisää sillä ne menee heti taas.Jos olsi ollut tavallinen liittymä on ainoa keino lopettaa liittymä tai vaihtaa numero operaattorilla sillä ei auttaisi edes maksullisten palveluiden kieltäminen.

    • vallilanjussi691

      Toinen juttu oli se kun jatkuvasti Vistaprint on lähettänyt minulle tarjousta
      "ILMAISISTA" käyntikorteista. No, minä ajattelin, että tilataanpa nyt sitten, että
      pääsee eroon tästäkin erinomaisesta tarjouksesta.
      Täytin tarvittavat tiedot ja huomasin, että "ilmaiset" käyntikortit kaikkineen
      tulivat maksamaan 19:35
      Kun laskumahdollisuutta ei ollut, maksoin tililtäni ko summan ja ajattelin, että
      helkkari, menköön viimeisetkin siemenperunat. Kortit tulevat joskus viikkojen
      kuluttua. Hyvä niin, mutta jäin ihmettelemään, mikä siinä oli "ILMAISTA"?
      Taas tyhmää höynäytettiin ja tyhmähän maksoi. HAH HAH !

    • as3asssad

      ÄÖ ÄÖ ÄÖÄÖÄÖÄÖÄ

    • Tov.Politruk

      Sama saatanan konttori mikä tekee Älykkyys testeja - Wixavin, tämä mafioso yritys pyörii jo vuosia, muutama vuosi sitten menetin rahoja Aö testeihin, jotka tulivat pop up ikkunasta kun surffailin... perk...

      MISSÄ HELVETISSÄ ON INTERPOL?

    • Ensinnäkin kyllä kyseessä on huijaus, ja koska ne roskapostit ovat puhdasta mainontaa et voi oikein valittaa poliisille asiasta.

      Mainonta itsessään ei ole laitonta ja siihen te myönnätte luvan antamalla sähköpostiosoitteenne kilpailulomakkeeseen ja hyväksymällä käyttöehtosopimuksen jossa selvästi mainitaan, että kilpailun tai arvonnan järjestäjä saa lähettää omia mainoksia tai asiakasyritysten mainoksia kilpailuun osallistuvan sähköpostiin.

      Jos haluat välttyä roskapostilta, noudata 3:ea erittäin yksinkertaista periaatetta.

      1. Osallistuessasi kilpailuun tai tilatessasi lehden netissä ÄLÄ IKINÄ ANNA SÄHKÖPOSTIOSOITETTASI TAI PUHELINNUMEROASI!!!!!!!

      Ainoat asiat jotka sinun on mainittava on kotiosoite, postinumero, paikkakunta, maa (jos erikseen kysytään), etu ja sukunimi.

      Jos annat puhelinnumerosi tai sähköpostiosoitteesi, sinulle alkaa puhelinmyyjät soittelemaan ja sähköposti täyttymään mainoksilla.

      2. Lue ensin kilpailusäännöt ja käyttöehtosopimus, itse kilpailuun osallistuminen voi olla ilmaista, mutta vastausten lähettäminen tekstarina voi olla ilmaista ja niiden hinta on mainittava jossain. Huomioikaa myös, että kaikkiin kilpailuihin edellytetään vähintään 18 vuoden ikä, tämä ei ole poikkeus netissäkään.

      3. ÄLÄ IKINÄ OSALLISTU KILPAILUUN JOKA ILMESTYY RUUDULLE POP-UPPINA
      tai klikkaa linkkejä jotka on sähköpostiisi tuleessa viestissä jossa kerrotaan että olet voittanut jotain, vaan avaa nettiselain ja kirjoita osoite com,net,fi,org
      asti, klikkaamalla viestissä olevia linkkejä saatat saada koneeseesi haittaohjelman tai botin (jota varsinkaan ilmainen virustorjuntaohjelma aina havaitse riippuen ohjelmiston tarjoajasta)

      Poliisille kannattaa ottaa yhteyttä vasta viimeiseksi, sillä rahojasi et tule mitä todennäköisemmin näkemään ja viranomaisten toimesta huijauksen tutkinta kestää kauan joka taas myös syö verorahoja

      • Lisäksi huomauttaisin että mitään pomminvarmaa keinoa välttyä roskapostilta ei ole.

        Spammerit kaivelevat sähköpostiosoitteita facebookista, keskustelufoorumeilta, tietomurron kautta, suoraan kysymällä tai ihan vain arvailemalla osoitteet.

        Jos sinulla on sähköpostin alku dab.suomi24.fi on melko varmaa, että sinne tulee roskapostia vaikka et olisi kertaakaan sitä käyttänyt koska etenkin lyhyet osoitteet ovat suosittuja arvauskohteita.

        Poistamalla ja valitsemalla sähköpostissa roskapostit sähköposti ohjelma oppii tunnistamaan roskapostin pikkuhiljaa, tosin silti sitä roskapostia voi tulla.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Roskaposti


      • Arto.N.

        [quote]Mainonta itsessään ei ole laitonta ja siihen te myönnätte luvan antamalla sähköpostiosoitteenne kilpailulomakkeeseen ja hyväksymällä käyttöehtosopimuksen jossa selvästi mainitaan, että kilpailun tai arvonnan järjestäjä saa lähettää omia mainoksia tai asiakasyritysten mainoksia kilpailuun osallistuvan sähköpostiin.[/quote]

        Tässä on pieni tarkkuusvirhe. Lain mukaan ei riitä, että säännöissä mainitaan, että tietoja käytetään markkinointiin. Lomakkeessa on oltava rastitusrivi

        [_] Kyllä kiitos, tietojani saa käyttää markkinointitarkoituksiin.

        Ja nimenomaan noin päin. On laitonta laittaa tällainen kohta:

        [_] Kiellän yhteystietojeni käyttämisen suoramarkkinointiin.

        Laki edellyttää, että käyttäjän on itse oltava aktiivinen ja rastittamalla tms. keinolla ilmaistava halunsa vastaanottaa roskaa. Valitettavasti tätä lakipykälää rikotaan usein.


    • Melkein langennut

      Puttumatta aiempiin ÄO-juuttuihin kummemmin, henkilö on mielestäni fiksu kun kyselee apua asiaan,josta ei itse ole varma. Minulle tuli samainen onnittelu-ponnohdusikkuna ja kerkesin OK:n painamaan ja laittamaan puhelinnumeroni. Samantien vingahti puhelimeen viesti..Poistin puhelimeen tulleen viestin avaamatta sitä. Siirsin pienellä olevan ohjeistustekstin Wordille ja tulostin isommilla fonteilla luettavaksi. Jäin äimistelemään ohjeen tekstiä: "Lopettaaksesi tilaamisen lähetä tekstiviestilä asiasana MA STOP numeroon 17202 Sonera 17115". Siis kumpiko on numero,johon kieltoviesti piti laittaa? Minä varmuuden vuoksi laitoin tämän sekä mainosten vastaanottamisen kieltävän samanlaisen MA PROFF-viestin tuohon 17115:en. Mitään varmistuksia en siis tehnyt. Jäinköhän nyt kiikkiin kuitenkin? Järkyttävää huijausta!! Onnitellaan voitosta,jonka VOIT VOITTAA! Miten luulette minulle käyneen? (ÄO:ni en tiedä)

      • auttavainen1

        Jos et ole vahvistanut tilausta tekstiviestillä ei pelkkä numeron lisääminen tilaussivustolle riitä laskutuksen aloitukseen, joten ei mitään hätää.


    • Varokaa huijausta.

      Älkää kukaan koskaan vastatko tekstariin, joka tulee numerosta 17202. Vastaamattomuudella ette ainakaan edesauta huijareita.

      • MegaBemmi

        Juu...


    • MegaBemmi

      Just tossa ylhäällä on joku olet mahdollisesti voittanut 2x 1000€ lahjakorttia... Lapsille on kyllä opetettu ettei niitä saa koskaan klikata!

      • ARvonotoo

        Paina siitä äkkiä ennenkuin joku toinen voittaa sen!


    • varo

      varokaa

      taas tämä numero 17202

      tarjosi kyselyä ja arvontaa maksutta

      lopussa piilossa olisiki jokin jätti tilaus :: kuka tämän huijauksen saa lopettettua

      • huijausta

        varokaa Googlen etusivulle pomppasi maksuton 17202 arvonta

        alla sitten puhutaankin tilauksesta


    • taaton tassu

      Kummallista, kun nauramme vakavalle asialle. Rikos on aina rikos, eikä se nauramalla tai mitätöimällä jonkun älykkyyttä keskuudestamme poistu.

      Menin samaan lankaan kuin viestin aloittaja. On merkillistä, miten meitä kiehtoisi saada ilmaiseksi jotakin, tämähän on lottoamista, vaikka emme mitään saa, vain menetämme.

      Tällaisessa teknologian maassa ei luulisi olevan mahdollista tämmöinen petos, vaan aina on tuoreita "aivoja", jotka keksivät jos ei tosissaan, niin ainakin kiusallaan, miten vahingoittaa muita ihmisiä. Melkoista narsismia, minä, minä MINÄ!

    • hoaxed.blogit.fi

      Kannattaa myös varoa henkilöä, joka kulkee nimellä "Sarah Martin". Hän haluaa ostaa tuotteen jos toisenkin, mutta kysymys on huijauksesta. Enemmän tietoa osoitteessa http://adf.ly/RbCcC

    • hoaxed.blogit.fi
    • NettiNeroPatti

      Kuulkaas, te tietämättömät! Ne mainokset ovat jonkun pahan ihmisen keksimiä, melkein jopa viruksia. Niitä alkaa pikkuhiljaa tulla koneeseen paljonkin, jos käyt tai lataat kyseenalaiseslta nettisivulta jotakin. Älä koskaan kerro niille mitään. Tiedän, se on ärsyttävää, ja joitakin saattaa jopa hirvittää ajatus että koneessa on mainos virus. Niiden poistaminen on aika haastavaa. Viruksentorjunta ohjelmat voivat auttaa, mutta harvoin millään ilmaisella arvottomalla ''virustorjuntaohjelmalla'' se siitä miksikään muuttuu. Jos voit, kannattaa vaikka nollata tietokone ja vaikka varmuuskopioida tärkeät tiedostot. Niistä, ja niiden ehkäisemisestä tiedän yhtä sun toista, mutta niiden poistamisesta en. Oikeastaan tämä on ihan poliisijuttu, mutta nykyään näitä on niin paljon, ja niiden tuhoaminen ja tekijän löytäminen on vaikeata ja aikaa vievää. Ryhdy toimenpiteisiin pian, ja kysy joltakulta joka tietää. Ja tämähän ei oikeasti ole nähnytkään mitään rehellistä kisaa kuten vaikka lotto.

      Ajattelin kertoa teille tämän, koska monet eivät tienneet ja ne jotka tiesivät vaan haukkuivat, myhäilivät ja ajattelivat kuinka tolloja he ovat. Kannattaa kertoa totuus, koska ei ole hyvä juttu jos rahat menee.

    • XperiaZ1

      No mulle tuli puhelimella mainos jossa sanotiin "Varoitus tietokoneesi on vaarassa päivitä se välittömästi painamalla tätä linkkiä" huom olin puhelimella ja mainos oli huono laatuinen.

    • Hohhoija

      Tämä googlen jäsenyyspalkinto huijaus on taas liikkeellä ja kohdennettu Samsung käyttäjiin.

      • Pete72-2

        Myös Nokia Lumia puhelimeen tuli vastaava juuri äsken


    • facepalm-

      Idiootti on se joka osallistuu tommosiin. Ja näköjään idiootit ei opi että huijauksiin ei pidä osallistua. Sen siitä saa ku on tyhymä.

    • inssivaan

      iPhone 6s huijaus ... muka voittanut ... selaimessa aukeaa sivu, jossa sitoutuu jäsenyyteen ...maksu yli 35 euroa/kk.

    • proppar-mjölk90

      HUUTISTA typeryksille jotka vielä herran vuonna 2016 lankeavat näihin huijauksiin :DD ansaitsette rahan menetyksenne

    • ÄlkääMenköLankaan

      Huijausta ei ole pelkästään nokialla ja samsungilla. Itselläni on huawei ja kyllä se minullekkin vaan sitä googlen jäsenyyspalkintoa tyrkyttää! Se tulee pop-up ikkunana ja siyä on melkein mahdotonta lyödä alas. Puhelimella kannattaa mwnnä toiseen välilehteen ja poistaa koko sivu

      • savunouseekorvistajo

        Aivan, pyytää vahvistamaan puhelinnumeron. Aikansa kun poistaa välilehtiä, pop up häviää. Ärsyttää tuollaiset huijausyritykset. Tuleekohan uudelleen ?


      • SavunouseekorvistajoTAAS

        Taas se popuppi tuli tänään. Poistin välilehden.


    • Esa7v

      Mä menin miinaan sa....na!

    • hrrhe

      He sanoivat, että minä olen herkkäuskoinen. Ja minä uskoin!

      Eivaan, on se vaan moraalisesti väärin antaa typerysten pitää rahansa.

      Ilmaista lounasta ei ole.

    • VarokaaHuijausta

      Kyllä huijatuksi voi tulla kuka tahansa jossain vaiheessa elämäänsä, kaikesta voi oppia. Karmeaa että tuollainen lisääntyy ja että vielä täälläkin on kommetteja, että tuollaiset muka ei olisi huijauksia! Nettihuijauksessa kannattaa toimia samalla tavalla kuin että tulisi kadulla ryöstetyksi. Pankkiin soitto heti ja kortin sulku! Turvallisin tapa säästää itsensä lisähuijaukselta. Nämä vaan lisääntyy jatkuvasti! Olkaa varovaisia.

    • Eihuuhaalle

      En tiedä oliko kyseessä sama juttu. Pari viikkoa sitten sain ipadilleni kesken kaiken viestin että Googlella on joka keskiviikko arvonta ja nyt minä olin onnekkaasti voittanut iPhonen . Sen jälkeen tuli sääntöä ja ohjetta englanniksi ja ilmeni että kyseinen "voitto" maksaisi minulle koko ajan kumuloitavasti enemmän kuukaudessa. Keskeytin koko homman ennen kuin ehdin yhtään tekstiviestiä aian tiimoilta lähettää.
      Suhtaudun erittäin skeptisesti noihin "voittoihin".

      • Huvittunut

        Näinhän se menee, että se joka vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, ei ole totta! Uskomatonta että tässäkin ketjussa jotkut ihan oikeasti ovat menneet noihin kusetuksiin.... Vai ovatko trollausta?


    • Toto75

      Onkos teille tullut puhelimelle että aina kun avaatte näyttölukon niin ilmestyy mainos että onneksi olkoon olette voittaneet ipadin jne

    • liikaaonliikaa

      Google kuulemma jakaa kerran kuukaudessa 10 kpl:tta iphoneja, playstationeja (4)ja samzung galaxy8 ja vain postimaksun hinnalla eli jos maksaa googlelle 5€ postimaksut niin saan palkinnon jonka arvo voi parhaillaan olla 999€🤣 ei ihan noin hauskaa mutta inhottaa että jotkin hämäräheebot ja paskiaset yrittää kusetta ihan tavan sivulla, pysyis siellä v- ..n.. Alamaailmassaan eikä tulisi tänne ihmisten tonteille!! Tsemppiä kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe