Icmeler, kokemuksia ja vinkkejä

nallukkann

Varattiin matka Icmeleriin, huoneistohotelli Mama Tuncay. Finnmatkojen reissu on kyseessä. Minä olen aiemmin Icmelerissä käynyt joskus 10v sitten ja mies ei kertaakaan ole siellä vieraillut. Kysynkin siis onko joku matkustanut Icmelerissä ja vieläpä majaillut Mama Tuncayssa esim. tänä kesänä? :)
Onko hotellin läheisyydessä pankkiautomaattia tai rahanvaihtopistettä? 10v sitten kun viimeksi Turkissa olin, vanhemmat huolehti raha-asiat joten käytännössä en muista mitään rahanvaihdosta... Automaattia tulee varmasti käytettyä, onko niissä mahdollisuus ottaa englannin kielellä valikot? Jos valikot on turkiksi niin miten siitä sitten selviytyy...
Millaisia nähtävyyksiä suosittelette Icmeler-Marmaris -alueella? Matkatoimiston reissulla käymme ainakin kerran, mutta olisi kiva kierrellä ja tutustua nähtävyyksiin itse rauhassa.
Kaikenlaiset vinkit ja kokemukset (asiallisesti kiitos) ovat tervetulleita =)

28

3803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh taas hellettä

      Varmasti on monikin matkustanut tänä kesänä Icmelerissä, jopa Mama Tuncayssa.

      Joka paikassa, myös hotellissa vaihdetaan rahaa. Pankissa eritoten. Mitäpä luulet, onko valikot englanniksi?

      Menkää vaan matkatoimiston reissuille, mikäli uusavuttomuus on noinkin täydellistä.

      • me

        Ei tarvitse olla noin töykeä, ihmiset haluaa tietää eri asioita. Sitä vartenhan täällä voi kysellä.Automaatista voi nostaa rahat liiroina tai euroina. Taisi olla vaihtoehtona punnat ja dollaritkin. Automaateissa on myös enkunkielinen valikko. Rahaa voi vaihtaa myös rahanvaihtotoimistoissa ja hotellissaki varmasti. Kannattaa katsoa sitten paikan päällä. Tosi helppoa kuin mikä. Meriristeilylle kannattaa mennä aina kerran reissussa. Itse voi valita mihin veneeseen ja mitä haluaa siitä maksaa. Mielipiteitä on yhtä monia kuin veneitäkin. Nyt lyö ihan tyhjää toi nähtävyysjuttu, vaikka olen siell tosi usein käynytkin. Hamamia moni suosittelee mutta jos käy kotona saunassa niin paremmin siellä saa itsensä pestyä kuin hamamissa.Yleensä maataan päivät rannalla tai altaalla ja iltaisin etsitään joku hyvä ruokapaikka, niitäkin kun on pilvin pimein.Icmelerihän on pieni paikka mutta mun mielestä aika kaunis kylä. Keskiviikoisin on markkinat niillä kannattaa käydä, en tiedä niinkään hintojen takia, mutta muuten katsomassa sitä touhua. Torstaisin on sitten samat kaupiaat Marmariksessa.Kummasti se aika kuluu vaikkei mitään ihmeellistä lomamatkalla tekisikään. Oikein hyvää matkaa teidän porukalle.


      • justiisa juuh
        me kirjoitti:

        Ei tarvitse olla noin töykeä, ihmiset haluaa tietää eri asioita. Sitä vartenhan täällä voi kysellä.Automaatista voi nostaa rahat liiroina tai euroina. Taisi olla vaihtoehtona punnat ja dollaritkin. Automaateissa on myös enkunkielinen valikko. Rahaa voi vaihtaa myös rahanvaihtotoimistoissa ja hotellissaki varmasti. Kannattaa katsoa sitten paikan päällä. Tosi helppoa kuin mikä. Meriristeilylle kannattaa mennä aina kerran reissussa. Itse voi valita mihin veneeseen ja mitä haluaa siitä maksaa. Mielipiteitä on yhtä monia kuin veneitäkin. Nyt lyö ihan tyhjää toi nähtävyysjuttu, vaikka olen siell tosi usein käynytkin. Hamamia moni suosittelee mutta jos käy kotona saunassa niin paremmin siellä saa itsensä pestyä kuin hamamissa.Yleensä maataan päivät rannalla tai altaalla ja iltaisin etsitään joku hyvä ruokapaikka, niitäkin kun on pilvin pimein.Icmelerihän on pieni paikka mutta mun mielestä aika kaunis kylä. Keskiviikoisin on markkinat niillä kannattaa käydä, en tiedä niinkään hintojen takia, mutta muuten katsomassa sitä touhua. Torstaisin on sitten samat kaupiaat Marmariksessa.Kummasti se aika kuluu vaikkei mitään ihmeellistä lomamatkalla tekisikään. Oikein hyvää matkaa teidän porukalle.

        Tyhmiin kysymyksiin tyhmille ihmisille vastataan yleensä tyhmästi!!

        Jos toinen on niin hölmö, että kyselee onko automaatin valikot englanniksi, ni kannattaa melko varmasti jäädä ihan Härmään ja miettiä lisää.


    • nallukkann

      Kiitos "Me" -nimimerkille kommentista! Ja on se hyvä, että näin keskustelufoorumilla ihmistuntemus on noinkin asiallista, että voidaan tyhmäksi haukkua pelkän kysymyksen perusteella.

      • tyhmä mikä tyhmä

        Viisas ja oppinut ihminen ei kysele Suomi24-palstalla onko pankkiautomaateissa valikot englanniksi, vaan tietää, että takuulla on. Varsinkin kun ollaan turistirysissä.

        Myöskään itsenäinen ja fiksu ihminen ei turistirysissä lähde matkatoimiston retkille, vaan ottaa kohteesta selvää omatoimisesti.

        Kaikkein vähiten viisas ihminen kyselee kesän puolivälissä onko kukaan ollut Icmelerissä tänä kesänä. Varmasti on! Vai kuvitteleeko viisas ihminen, että turistikohde Icmeler on ollut autiona viimeiset 4 kuukautta? Täysin eri asia on kysyä onko joku TÄTÄ lukeva ollut ko. kohteessa.


      • 16+12
        tyhmä mikä tyhmä kirjoitti:

        Viisas ja oppinut ihminen ei kysele Suomi24-palstalla onko pankkiautomaateissa valikot englanniksi, vaan tietää, että takuulla on. Varsinkin kun ollaan turistirysissä.

        Myöskään itsenäinen ja fiksu ihminen ei turistirysissä lähde matkatoimiston retkille, vaan ottaa kohteesta selvää omatoimisesti.

        Kaikkein vähiten viisas ihminen kyselee kesän puolivälissä onko kukaan ollut Icmelerissä tänä kesänä. Varmasti on! Vai kuvitteleeko viisas ihminen, että turistikohde Icmeler on ollut autiona viimeiset 4 kuukautta? Täysin eri asia on kysyä onko joku TÄTÄ lukeva ollut ko. kohteessa.

        On sulla vaikeeta. Toivottavasti tuo ilkeily helpottaa oloasi, ettei nyt ihan hukkaan mene.


    • hohhoijakkaa!

      Hohhoijaa, emme kuitenkaan tunne ketjun aloittajaa. Tyhmä ei ole se, joka kysyy vaan se, joka jättää kysymättä jos asia kiinnostaa. Jos on ekaa kertaa matkustelemassa maahan, josta ei juurikaan muista mitään, tottakai haluaa varmistaa raha-asiat ym etukäteen.
      Ja vissiin ketjun aloittajan olisi pitänyt kirjoittaa tarkempi viesti, että tyhmä vastaajakin tajuaa...
      Ihanaa matkaa, toivottavasti saat vielä antoisia vinkkejä asiallisilta henkilöiltä :)

      PS. Suomi24:n keskusteluissa vastausten taso usein ala-luokkaista.

      • me vai te vai joku

        Mielestäni olen aivan asiallinen henkilö, mutten siedä tyhmiä ja varsinkaan uusavuttomia ihmisiä. Pitäähän jonkun heitä näpäyttää, kun näköjään muut eivät sitä tee. Toki raha-asioista on hyvä ottaa selvää, mutta rahaa saa joka paikasta automaatista, missä on turistejakin, joskus jopa paikasta, missä ei ole turisteja. Järjen käyttö on joskus edes sallittua.


      • me
        me vai te vai joku kirjoitti:

        Mielestäni olen aivan asiallinen henkilö, mutten siedä tyhmiä ja varsinkaan uusavuttomia ihmisiä. Pitäähän jonkun heitä näpäyttää, kun näköjään muut eivät sitä tee. Toki raha-asioista on hyvä ottaa selvää, mutta rahaa saa joka paikasta automaatista, missä on turistejakin, joskus jopa paikasta, missä ei ole turisteja. Järjen käyttö on joskus edes sallittua.

        Ei tarvitse näpäyttää, pitää vaan mölyt mahassaan. Hyppäät kokonaan ohi tämän palstan, niin elämäsi voisi olla mukavampaa. Sinun ei kannata lukea lainkaan näitä mielestäsi tyhmiä kysymyksiä saatikka sitten vastailla niihin.


      • hah ahha hahha hah
        me kirjoitti:

        Ei tarvitse näpäyttää, pitää vaan mölyt mahassaan. Hyppäät kokonaan ohi tämän palstan, niin elämäsi voisi olla mukavampaa. Sinun ei kannata lukea lainkaan näitä mielestäsi tyhmiä kysymyksiä saatikka sitten vastailla niihin.

        Mikäs tai kukas sinä olet sanomaan, minne hyppään tai olen hyppäämättä? Minun elämäni on mukavaa, voisin jopa väittää että mukavampaa ja antoisampaa kuin sinun. Mun ei tarvitse kysellä tyhmiä täällä. Matkustele sä vaan kerran 10:ssä vuodessa Turkkiin, mä matkustelen 10 kertaa vuodessa ympäri maailmaa! :)


      • 13+16
        hah ahha hahha hah kirjoitti:

        Mikäs tai kukas sinä olet sanomaan, minne hyppään tai olen hyppäämättä? Minun elämäni on mukavaa, voisin jopa väittää että mukavampaa ja antoisampaa kuin sinun. Mun ei tarvitse kysellä tyhmiä täällä. Matkustele sä vaan kerran 10:ssä vuodessa Turkkiin, mä matkustelen 10 kertaa vuodessa ympäri maailmaa! :)

        mä matkustelen 10 kertaa vuodessa ympäri maailmaa! :

        :))) ja sittenkin roikut tällä palstalla. Uskoo ken haluaa:)


      • nalle puh
        hah ahha hahha hah kirjoitti:

        Mikäs tai kukas sinä olet sanomaan, minne hyppään tai olen hyppäämättä? Minun elämäni on mukavaa, voisin jopa väittää että mukavampaa ja antoisampaa kuin sinun. Mun ei tarvitse kysellä tyhmiä täällä. Matkustele sä vaan kerran 10:ssä vuodessa Turkkiin, mä matkustelen 10 kertaa vuodessa ympäri maailmaa! :)

        Luoja mikä urpo.... huh huh


      • kysyn nyt vaan
        nalle puh kirjoitti:

        Luoja mikä urpo.... huh huh

        Eikö sullakaan ollu muuta asiaa, kuin tulla urpoilemaan ikivanhaan ketjuun? Missä sun kokemus ja tiedot?


    • aiqqu

      Moi! Palasimme juuri pari päivää sitten Mama Tuncaysta,olimme "omatoimi"matkalla,emme finnmatkojen kautta. Tuttu hotelli vuosien varrelta! Hotelli sijaitsee vähän sivulla,lähellä vanhaa kylää ja rauhallisella alueella,yöt saa nukuttua hyvin! Itse vaihdoimme rahaa hotellissa,tarkastavat kurssin ja ei vaihtopalkkiota! Perheen vanhempi poika,Onder puhuu suomea melko hyvin ja muutenkin koko perhe on aivan ihana ja avulias! Automaatteja on keskusaukiolla,ja uutta oli se,että tänä kesänä visalla voi nostaa myös Debitinä! Retkiä on myynnissä ympäri kaupunkia järjestäjiltä suoraan,mutta finnmatkat järjestää niitä myös itse,useinmiten ei suomenkielistä opasta! Nauttikaa lomastanne,olette valinneet ihanan hotellin ja lomakohteen!

      • ihanaa, ihanaa

        Jos nostat Visalla Debit- puolella ainoa ero on, että rahat lähtee tililtä muutamassa päivässä. Komissio on sama nostaa sitten debit- tai kreditpuolella; 2 euroa nosto 2,5% nostosummasta.


    • 4x käynyt

      Heips! Juuri tuolta suunnalta...majailin kyllä sitilerissä, icmelerin ja marmariksen puolivälissä. Kävin pariinkin kertaan Icmelerissä ja rahaa saat vaihdettua ihan missä tahansa. vaikka maksaisit ostoksesi euroissa saat käypään kurssiin vaihrorahat takaisin. Kurssi oli oikeestaan aikas hyvä..nousi viikonaikana 2.3:sta 2.5:teen ja kesän alussa kun kävin oli 2.0.

      Haman, markkinat, veneretket, ranta..jos olette sen ikäsiä että illalla meno kiinnostaa...sitten vaan marmariksen baarikadulle...tai sitileriin No name baariin..siellä viihtyy :). Kertokaa baarimestarille James Bondille terkkuja! Icmelerissä on aika hiljasta puolen yön jälkeen. Onhan jo elämys vaan olla ja katsella elämänmenoa sekä tutustua paikallisiin ihmisiin :). Avoimin mielin vaan ja nautinnollista lomaa.

      • siteler

        Siteler


    • Todo24

      Niinhän mä sanoin :), mutt kiitti kun korjasit niin kaikki varmasti ymmärtää oikea kylän

    • Hei Huoneistohotellisi on hyvä.Olen matkaillut Turkissa Marmaris ja myös Icmelerissä.v1994-2005.Perhe joka pitää on mahtava.Olimme heidän tyttären synymäpäivillä, retkellä(ilmainen) jossain kaukana koko porukka,käytiin mummon luona ym. muuta sellaista.Raha-automaatteja on varmaan keskustassa.Itse vaihdoimme pankeissa jotka eivät ottaneet välityspalkkiota,kurssin näkyi ulkop.tauluista.On englaninkielinen valikko automaateissa,joita on ainakin Marmariksessa.Icmelerin keskustaan pääsi silloin tuk-tuk junalla portilta.Kysykää omistajilta(1eno ajoi dolmusta)(pakettiauto jossa penkit paikall. bussi) ovat tosi avuliaita.Olin veneretkillä ja vuokrasin auton jolla mahtavaa kierrellä ympäri vuoristoa.Hyvää reissua ja ai ai kun tulee ikävä sinne.terveisin supermummi

      • synymäpäivät joo

        Mummilla on nyt vähän oikeinkirjoitus hukassa... Oletko ystävällinen ja satsaat vähän kirjoitukseesi?


      • Mietipä sitä
        synymäpäivät joo kirjoitti:

        Mummilla on nyt vähän oikeinkirjoitus hukassa... Oletko ystävällinen ja satsaat vähän kirjoitukseesi?

        Jos et ymmärtänyt, on vika ainoastaan sinun. Ei tämä ole mikään
        oikeinkirjoituksen oppikoulu.


    • iii ooh mmm

      vispaavaa kalua saa ympäri kaupunkia

      aivan IHANAA munaa

      • Matkaa harkitseva

        Sinullahan taitaakin olla hyvää kokemusta. Kerro ihmeessä lisää. Missä on parhaat isku- ja panopaikat?


    • kysyvälle vastataan

      tiedoksesi että löytyy vielä vain turkikielisiäkin pankkiautomaatteja (harvemmin)... ja myös sellaisia joista saa vain liiroja..... joten kannattaa tarkistaa jos haluaa esim euroja vaikka rhodoksen reissua varten..... Hotelleilla ei kannata vaihtaa isoa summaa vaan vain sen verran kuin ekana päivänä arvelee käyttävänsä koska kurssi on huonompi. parasta on nostaa liirat automaateista..
      Nähtävyyksistä voisi mainita esim retket Pamukkaleen ja Efesokseen. koko päivän vieviä mutta kannattaa käydä jonnei tahdo viettää koko lomaa rannoilla ja shoppaillen. Myös Dalyan on ihan kokemuksen arvoinen. Ja voitte vuokrata auton ja mennä esim Knidokseen. Aivan hulppeat maisemat. Saman tien varrella on myös Datca ja sinne pääsee myös bussilla jonnei tahdo autolla itse ajella. ( saa keskittyä maisemiin) Matkaoppailta saa varmasti hyviä vinkkejä myös omatoimisiin retkiin ja samoin respat kertovat mielellää. Ainakin mein hotellilla. Lisäksi katukioskeissa myydään mm jeeppisafaria, veneretkiä ymym...... jeeppisafarit menevät pikki kylien kautta ja vesiputoukselle ja useimmat Kiz kumuun eli jeesusrannalle....suosittelen. Ja kylien dolmusbusseilla pääsee ympäröiviin kyliin ja rauhallisemmille rannoille jos tahtoo välillä rauhallisempia päiviä viettää.... esim icmeleristä voi mennä turuncin kylään joko bussilla tai dolmus-veneellä....eli vaihtoehtoja kyllä löytyy rannoilla makaamiselle.....:) ja shoppailemaan icmelerin markkinoille keskiviikkoisin......... muistakaa tinkiä!!!!! hyvää lomaa kaikille lomalle menijöille. nauttikaa lämmöstä... ah niin ja jos romattiseen rauhalliseen ravintolaan haluatte niin mona titti on loistava valinta..... vuorenrinteellä syrjässä hälinästä. saa istuskella rauhassa ja ruoka on hyvää. noutavat asiakkaat hotellilta ja palauttavat sinne myös. Hinta taso ehkä hivenen kalliimpi mutta sen väärtti kyllä...... pitää tehdä pöytävaraus sinne...... respa/oppaat varmaankin auttavat......

      • tsemppaa ny vähän

        Mutta missä on kappalejaot, pisteet, pilkut, isot alkukirjaimet ja oikeinkirjoitetut yhdyssanat? Mm. hinta taso.

        Eihän kukaan tuollaista oksennusta jaksa tai edes halua lukea.


      • Kaada vain itelles!
        tsemppaa ny vähän kirjoitti:

        Mutta missä on kappalejaot, pisteet, pilkut, isot alkukirjaimet ja oikeinkirjoitetut yhdyssanat? Mm. hinta taso.

        Eihän kukaan tuollaista oksennusta jaksa tai edes halua lukea.

        "Kysyvälle vastataan" jutusta selvisi monta hyödyllistä asiaa. Oli myös ihan
        ymmärrettävästi ja jopa elävästi kirjoitettu. Kiitos siitä!

        Mutta sellainen, joka ei muuta saa, hän nussikoon pilkkua!


      • juuri niin
        Kaada vain itelles! kirjoitti:

        "Kysyvälle vastataan" jutusta selvisi monta hyödyllistä asiaa. Oli myös ihan
        ymmärrettävästi ja jopa elävästi kirjoitettu. Kiitos siitä!

        Mutta sellainen, joka ei muuta saa, hän nussikoon pilkkua!

        tai white trash lorttoa


      • Puuttessako olet?
        juuri niin kirjoitti:

        tai white trash lorttoa

        Et ole tainnut ihan äsken saada, kun olet noin kiimassa lorttoihisi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      67
      1390
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1072
    3. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      35
      944
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      54
      933
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      105
      855
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      57
      799
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      794
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      711
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      700
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      693
    Aihe