turvallinen lelu?

13+7

hei, mietin keinoja aktivoida koiraa sen ollessa yksin kotona. eläinkaupan myyjä ehdotti että laittaa namuja tyhjän wcpaperirullan sisään ja taittaa rulla päistä kiinni. voiko rullan jättää koiralle sen ollessa yksin vai onko pahvin syöminen vaarallista? pitäisikö tämä lelu jättää niille kerroille, kun on itse kotona? mitä mieltä olette? koira on pentu ja yksinoloa harjoitellaan.

8

4042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenuine

Wc paperin hylsy toimii vallan mainiosti! En usko että koirallesi on pahin syömisestä vaaraa, eikä se sitä todennäköisesti syö. Repii ja hajottaa vain.

Voisin suositella Kong- lelun ostamista! Toimii meillä yksinoloa harjoitellessa

• 13+7

Hei, kiitos vastauksesta :) meillä myös kong lelu löytyy. Yritän keksiä tässä mahdollisimman paljon virikkeitä että yksinolo on mieluista koiralle :)

• Jep...

Tyhjät talous- ja WC-paperirullat on muutenkin hyviä leluja pennuille. Nehän on pohjimmiltaan luonnontuote (=selluloosaa) ja yleensä pentu vain repii ne.

• Kätköilyjäääääää

Maitopurkkejakin on tullut käytettyä. En ole yhdenkään pennun nähnyt niidenkään palasia syövän. Jonkun elämänsä loppuun ehtineen kengän tai vaatteen sisään voi myös kätkön tehdä. Itse olen piilotellut juustonpaloja tms. myös mattojen alle tms. paikkoihin.

• Pen_tu

Vanhoja kenkiä ja vaatteita ei kannata antaa pennulle revittäväksi. Se ei osaa tehdä eroa uuden ja vanhan välille. Pentu saattaa siis myöhemmin alkaa tuhota kenkiä ja vaatteita, koska luulee sen olevan sallittua. On siis oltava johdonmukainen: mikä on kiellettyä, on kiellettyä aina.

• Kätköilyjäääääää
        Pen_tu kirjoitti:

Vanhoja kenkiä ja vaatteita ei kannata antaa pennulle revittäväksi. Se ei osaa tehdä eroa uuden ja vanhan välille. Pentu saattaa siis myöhemmin alkaa tuhota kenkiä ja vaatteita, koska luulee sen olevan sallittua. On siis oltava johdonmukainen: mikä on kiellettyä, on kiellettyä aina.

Noinhan sitä yleisesti opetetaan. Meillä on kolmas koira menossa ja kaikille olen tarjonnut vanhoja hikisiä lenkki- ja vaellustossuja järsittäviksi. Samaan aikaan on pidetty varsinaiset kengät eteisessä jonne koirat eivät pääse muulloin kuin silloin kun mennään ulos tai sisään. Vahinkoja ei ole päässyt tapahtumaan. Koirat eivät ole tunteneet myöskään erityistä vetoa käyttökenkien perään vaan kantelun kohteena ovat nimenomaan olleet ne niiden käyttöön luovutetut kengänrisat. Lisäksi kaikki koiramme ovat menettäneet murrosiän jälkeen järsimishalut oikeastaan kaikkea muuta kohtaan kuin rustoluita tms. helppoja järsittäviä kohtaan. Riippuu vissiin koirasta, olosuhteista ja kasvatuksesta voiko kenkiä tarjota vai ei. Opiskeluaikoina kämppikseni kettuterrieri tuhosi 4 vuoden ajan kaikki hampaisiinsa saamansa kengät laidasta laitaan, joten ainakin sen koiran suhteen varoittelusi olisi pätenyt.

• Pen_tu
        Kätköilyjäääääää kirjoitti:

Noinhan sitä yleisesti opetetaan. Meillä on kolmas koira menossa ja kaikille olen tarjonnut vanhoja hikisiä lenkki- ja vaellustossuja järsittäviksi. Samaan aikaan on pidetty varsinaiset kengät eteisessä jonne koirat eivät pääse muulloin kuin silloin kun mennään ulos tai sisään. Vahinkoja ei ole päässyt tapahtumaan. Koirat eivät ole tunteneet myöskään erityistä vetoa käyttökenkien perään vaan kantelun kohteena ovat nimenomaan olleet ne niiden käyttöön luovutetut kengänrisat. Lisäksi kaikki koiramme ovat menettäneet murrosiän jälkeen järsimishalut oikeastaan kaikkea muuta kohtaan kuin rustoluita tms. helppoja järsittäviä kohtaan. Riippuu vissiin koirasta, olosuhteista ja kasvatuksesta voiko kenkiä tarjota vai ei. Opiskeluaikoina kämppikseni kettuterrieri tuhosi 4 vuoden ajan kaikki hampaisiinsa saamansa kengät laidasta laitaan, joten ainakin sen koiran suhteen varoittelusi olisi pätenyt.

Niinpä, kannattaa siis pelata varman päälle. Jos kenkiä säilytetään samoissa tiloissa, missä koirakin saa olla, sille ei kannata antaa vanhoja kenkiä. Jos taas kengät ovat turvassa vaikka tuulikaapissa, asialla ei ole niin väliä.

Aloittajalle vielä, että kongin lisäksi meillä on käytössä myös koirapyramidi, jonka ostin Mustista&Mirristä. Ainakaan oma koirani ei ole saanut sitä rikki, vaikka yleensä onnistuu hajottamaan kaikki lelut. Lelu on siis sellainen ontto "pyramidi", jossa on yksi reikä ja paino pohjassa. Sisään laitetaan makupaloja ja koiran pitää keksiä, miten ne saa ulos. Lisäksi meillä on myös aktivointipallo. olen lattanut sen sisälle hieman talouspaperia, koska muuten makupalat tulevat ulos liian helposti ja nopeasti.

• rpogkapotoqert

Tuttavani koira alkoi oksentaa, eikä syönyt. Koira vietiin eläinlääkäriin ja lääkäri sanoi että mahatautia ja passitti kotiin. Pari päivää myöhemmin koira oli vain huonommassa kunnossa ja tuttavani yritti saada koiraa lääkäriin, mutta eivät suostuneet ottamaan, käskivät vaan nesteyttää jne. Aamulla koira sitten löytyi kuolleena. Koira lähetettiin Eviralle tutkittavaksi; Koiralla oli paha kuivuminen ja maksa ja osa suolesta oli kuoliossa. Kuolio johtui kankaanpalasta jonka koira oli nielaissut ja kankaan pala kun ei sula, niin se oli sitten kiertynyt suolen ympärille aiheuttaen kaiken tämän. Joten kätköjä ei kannata tehdä minkään vaatteen sisään.

Itse en ainakaan uskalla jättää koirilleni niiden yksin ollessa kun kong-leluja, ne olen todennut turvallisiksi ja ne ovat ainoat mistä eivät ole saaneet mitään paloja irti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe