Suuri ja vahvarakenteinen uros?

Koiraa etsivä

Onkohan kenneleiden välillä eroja siinä, minkä rakenteisia koiria ne kasvattavat? Tarkoitan, onko olemassa sellaista "selkeää" eroa esim. kahden tietyn kennelin välillä, jossa toisessa koirat erittäin siroja ja toisessa tukevampia? On vaikeaa muotoilla kysymystä, mutta etsin mahdollisimman suurikokoista ja vahvarakenteista collie urosta. Turkki saisi myös olla mahdollisimman tuuhea. Jos jollakin on ehdottaa hyviä kenneleitä, mailaa [email protected]. KIITOS!

8

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mlkrnhhh

      Hei! Mailini sulle ei mennyt läpi joten voisitko ottaa minuun yhteyttä [email protected]

    • ei myydä

      Ovatko kaikki syntyvät ihmislapset samoista vanhemmista, aina samankokoisia?
      Vaikuttaisko se miten koiraa ruokit, hoidat sen turkin laatuun?

      Luepas edes yksi koirakirja ennen kuin alat etsiä koiraa.

      Koiran valintaan PITÄÄ olla muukin syy kuin koko.

    • zzzzzzxxxxx

      On olemassa eri tyyppinen collie mitä Suomessa ei kasvateta, ns "moderni". Jos aloittaja on ihastunut tällaiseen ja kysyy, voiko sellaista myös Suomesta löytää, en näe siinä mitään pahaa. Ulkomuoto on kuitenkin aika tärkeä peruste koiran valintaan.

    • kyllä on eroja

      Kyllä on olemassa Paljon eroja kenneleiden koirissa :)
      esim. amerikkalaislinjaisista tulee yleensä isompia ja vahvempia (näyttävämpiä)
      kuin muista linjoista. sitten on kyllä olemassa niitäkin joiden kasvateista tulee todella pieniä (melkein sheltin kokoisia)

      kasvattajien sivuille vaan tutustumaan erilinjoihin :)

    • ,mumkgvynuj

      Kannattaa sen verran vilkaista ala-asteen biologian kirjaa, että palautuu elämän realiteetit mieleen. Eli KUKAAN (ihminenkään!) ei voi taata minkäkokoinen ja turkkinen koirasta kasvaa, olkoot vanhemmat mitä tahansa.

      • jepjepjepjep________

        Vissiin voisi ehdottaja itsekin tsekata sitä biologian kirjaa. Esim. bordercollieissa on aika suuri eri turkissa työ- ja näyttelylinjan koirilla. Työlinjaset ovat lyhytkarvaisia ja näyttelylinjaisilla on kunnon puuhkea turkki. Näiden sekamuodolla on myös jonkin verran turkkia, muttei niin vähän kuin puhtaalla käyttiksellä tai niin paljoa kuin vastaavalla näyttelylinjan bortsulla. Ja voin aivan rehellisesti taata, että ei ole olemassa yhtäkään työlinjan bortsua, jolla olisi kunnon puuhkaturkki. Että kyllä nuo linjat sisältävät ne turkin laatu/määrägeenit.

        Valitettavasti aloittajan kysymykseen en osaa vastata, kun oma kenneltuntemus ei kata pk.collieita.


    • Anneli65

      Halusin itse isokokoisen PK Collien, toin sen USA:sta, Suomessa on valitettavasti enimmäkseen brittilinjan kavereita, eli ehdotus vain, että sieltä saa, takuuta ei kyllä tietenkään ole ja sieltäkin vain tietyiltä kasvattajilta. Oikein hävettää kun olen kahtena vuotena ollu Messukeskuksen näyttelyssä, en itse harrasta niitä koiran kanssa, ja normaali ihminenkin näkee, kuinka on huono taso.. muista näyttelyistä en tiedä. Itse vain olen jo 4:n koiran verran tykästynyt USA:n tuonteihin, mutta jokaisella makunsa....

    • kukapuhuu mitä

      Minäkin olen monena vuotena ollut messarissa ja upeita koiria nähnyt. Kertoisitko Anneli mikä noin pahasti pistää messari collieissa silmääsi? Koiranetistä en löytänyt jenkkituontejasi? Ovatko siellä ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe