Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Poikani Epäselvä puhe

Tuli Paha Mieli

Tälläi kävi eilen..Mitä mieltä ootte?
Olen muuttamassa vuokralle, jossa vuokraemäntä, noin 60 asuu samas pihapiirissä.

Olimme käymässä asunnolla eilen ja hän on tietonen poikani puhevaikeudesta joka on 6 v.
Poikani kun hännelle yritti puhua, niin hän tokasi ettei ymmärrä saksaa, puhu suomea että hänkin ymmärtää.
Mun mielestä oli ilkeesti sanottu! Jäi paha mieli.
Poikani puhunu enää mitää, tiedostaa sen itsekkin ettei puhu niinku ikäsensä.
Hänellä todettiin juuri dysfasia, puhuu mut on epäselvää ja vieras ei ymmärrä puhetta.

6

1714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leeni

      Typeriä aikuisia on aina olemassa,kerro pojallesi se.

    • säde

      Tosi ikävä juttu!!!! Eipä siinä voi muuta tehdä, kuin yrittää selittää lapselle että tyhmiä ja ilkeitä ihmisiä on ja että tuollaiset kommentit osoittavat vain heidän oman typeryyden, ei pojan. Voisit ehkä selittää kyseiselle mummelille mistä dysfasiassa on kyse, todennäköisesti hän ei tiedä siitä mitään.

      Meillä ei onneksi ole ainakaan vielä tullut vastaan tuollaista, mutta olen huomannut että, monet aikuiset reagoivat puhumalla kovempaa, ikäänkuin vika olisi pojan kuulossa...

    • SAM

      Varmasti tuli paha mieli!!! Kuinka ärsyttävän ajattelemattomia jotkut ihmiset voi ollakaan tai sitten tavan piruja, jos ihan tarkoituksella sanoo. Noi tollaset ihmiset kannattaa jättää omaan arvoonsa ja unohtaa koko tapaus, vaikka onhan se vaikeaa... silti!

    • Äiti itsekin

      Olipa ilkeästi sanottu! Tulisi minullakin paha mieli tollaisesta saatikka sitten pojallasi! Tollasia noi vanhat eukot on...ei kannata välittää. Itse olisin varmasti haukkunut tämän mummelin maan rakoon, raukkamaista jos ei tuollainen ymmärrä miten vaikeaa lapsella on ja hän sentään yrittää jotain puhua. Hienoa että lapsesi sentään yrittää kommunikoida vieraitten kanssa(puhevaikeudesta huolimatta) huomaa että hänellä on hyvä ja kannustava äiti! Tsemppiä sinulle ja pojallesi! Terkuin puheviiveisen pojan äiti

    • Paha mieli

      Harmi, että joudutte asumaan noin tyhmän ihmisen kanssa samassa pihapiirissä, jolloin poikasi ei pysty unohtamaan häntä.

      Lasten omat mummotkin saattavat olla ajattelemattomia. Omat lapsenikin ovat saaneet kuulla yhtä ja toista omalta äidiltäni: esim. toinen lapsistani on vasenkätinen. Hänen ollessa pieni, äitini mesoi, että minä olisin voinut OPETTAA pojan oikeakätiseksi. Vasenkätisyyshän johtuu aivopuoliskoista, eikä se ole opittu tai opetettu juttu.

      • eto

        Poikani oppi puhumaan 4 vuotiaana. Luin hänelle sittemmin ääneen paljon. Laitoin hänet kirjoittamaan päiväkirjaa, vaikka ei aina helppoa ollut erääseen almanakkaan muutama lause ensi alkuun. Kirjoitimme myös vuorotellen tarinoita. Luimme vuorotellen ääneen. On 12 v nyt. Englannin alkeet olivat uskomattoman vaikeita. Piti käyttää tosi paljon mielleyhtymiä muistamisen apuna. (drink = dr dr juoma poreilee!) Olen yrittänyt monin tavoin piirtelemällä hänen kanssaan kortteja ym. edistää itse omalta osaltani oppimista. Koulussa menee nyt kivasti, varsinkin englanti. Puhe on hieman epäselvää. Laiskat huulet ja kieli kenties? Nyt en tiedä miten sitä voisi parantaa?
        Selitä huolesi vuokraemännälle, kysy neuvoa, se luo luottamusta. (? olikohan ihan tyhmä ajatus)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe