Mistä tehdä kissalle synttärikakku?

Meiza

Mitä aineita? Nyt ei tarvitse tulla luettelemaan, mitä kissoille EI saa antaa, tiedän kyllä ne ehdottomat ei-ruuat, suklaan, sipulin, ym. ym.

Siis jotain kissan makuun olevia, terveellisiä aineksia, joista saisi noin muffinin kokoisen pikku-kakun. Kakussa pitäisi olla kaksi "kakkupohjaa" täyte niiden välissä, ja tietysti kuorrute. Onko mitään ideoita/ehdotuksia, mitä noihin kakkuosiin voisi käyttää, sillä mielikuvitusta ei ole nimeksikään! :D

10

3597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karkkikisut

      Osta vaikka vuokamallinen kissanruoka, joka on riittävän kiinteää, että sen voi leikata (Esim Pirkka Gourmet lihavuoka tai joku patee). Leikkaa se halki ja laita väliin vaikka oikein paksuksi vatkattua laktoositonta kerma. Tai jotain muuta paksumpaa tököttiä, josta kissasi tykkää. Ja päälle kissanminttunappeja tai maitonappeja tai jotain herkkumuroja :)

      • kissan hoivamies

        Minä voisin täydentää tuota edellistä siten, että kerma olisi hyla-kermaviiliä. Ala kerrokseen laittaisin omalle kissalleni porsaanlihaa suikaleina ja päälle broilerin rintaleikettä myös suikaleena....ja voisi koristeeksi laittaa Purina One Adult-raksuja muutaman....:)


    • Köyhä opiskelija

      Tuo kyllä aika kallista, eikä kissat varmaan edes tykkää tuosta. Kissa on kissaeläin, niinkuin leijona ja lepardi ja ne syö lihaa ja kalaa. Itse saan ilmaiseksi kalaa naapureilta, kun ne kalastaa. Pitää vaan katsoa, ettei kissat tukehdu ruotoihin.

      • kylä nyt taas

        Sinä se sitten jaksat provota ja yrittää vaikka millä keinoin, jo monessakin ketjussa. Voi kun koulut jo alkais.

        Juu, totta kissa on petoeläin eli lihansyöjä ja tarvitsee lihaa vaan ei kalaa. Kala ei ole kissan ruokaa, sitä ei kissa itse saalistaisi ja liiallinen kalan syöttäminen on jopa vaarallista. Ei siksi, että kissa ruotoihin tukehtuisi, vaan koska kalan rasva tuhoaa tiettyjä vitamiineja ja aiheuttaa sairauksia ja puutoksia. Ei kissa hiirenluihinkaan tukehdu ja ne on sentään paljon paksumpia kuin ruodot.

        Miksei kissa tykkäisi tuosta jos on tottunut teollisiin ruokiin, kermaan ja herkkunappeihin. Itse tekisin "kakun" raa´sta jauhelihasta tai kokolihasta, laittaisin väliin hylakermaa tai -kermaviiliä ja koristeeksi possun sydämestä paloja ja vähän juustoa. Sellainen kakku meillä toimisi hyvin.


    • Meiza

      Mmm, kuulostaa aika luksukselta toi kissan hoivamiehen idea. Taitais meidän kisu-formula tykätä tollasesta herkusta! :) Pitäis ehkä olla vaan jotain hieman halvempaa, koska alaikäisenä ja 3 € kuukausirahalla ei kauheesti laatuaineita ostella... Mutta muuten kuuulosti herkulliselta, kun myös kakkuidea, jonki kirjoitti kylä nyt taas.

      Kitos ideoita, niitä vaan lisää tulemaan!

    • muikkuli

      Meidän kisu saa aika harvoin kalaa, joten kasa muikkuja oli varsin mieleinen kakku.

    • Kissafani

      Moi! Minulla on kissa joka täyttää kohta kaksi vuotta.... syökö kissat mielellään koiran raksuja? minä ajattein kipata sheban kuppiin ja siihen päälle muutama koiran raksu, koska kissani oksentaa kissan raksut ulos....

      • ei ei koiranraksuja!

        Koiran raksut eivät sovellu ainesosien takia kissan ruuaksi. Liikaa viljaa ja muuta.


      • Ei koiranruokaa
        ei ei koiranraksuja! kirjoitti:

        Koiran raksut eivät sovellu ainesosien takia kissan ruuaksi. Liikaa viljaa ja muuta.

        Koiran ruuan antaminen kissoille aiheuttaa ruokahaluttomuutta, lisääntymishäiriöitä, huonon karvapeitteen sekä heikentää vastustuskykyä.


    • kissankakku

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe