ongelmani on

ohjauslukko

Kyseessä -99 G-Astra. Ohjauslukko ei aina ota toimiakseen, elikkä ku kääntää virran pois ja vetää avaimen ulos niin lukko ei napsahda niin kuin pitäis ja lukkopesä jää "sisään" eikä ponnahda ulos (2-3 mm) niinkuin pitäis.Näin ollen ratti ei mene lukkoon ja radioon jää virta päällä.
Mikähän tän aiheuttaa, avaimen/lukon kuluneisuus (ei ole toista avainta millä kokeilla) vai ohjauslukon mekanismin vika ? Muuten lukko toimii ok. Auttaiskohan esim puhdistus jollain asianmukaisella sprayllä ja paineilmalla ? Olen kuullu ettei lukkoon kannata laittaa öljyä ellei sitä ole aiemmin öljytty ja siitä öljyn aikasemmasta käytöstä ei ole tietoa.

2

158

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • w

"Olen kuullu ettei lukkoon kannata laittaa öljyä ellei sitä ole aiemmin öljytty"

samaa mieltä, lukko herkistyuy ja hajoaa heti.

MAHTAAKO olla kiire uusia avain ja lukkopesä,
      ainakin minulla ensin temppuili ja sitten lopetti kokonaan,

toinenkin viisaus
      Avaimessa ei saa riiputtaa mitään, siihen ei saa laittaa mitään muita avaimia tai tavaroita,
      silloin lukko hajoaa, kun se koko ajan heiluu.

• Töppää itse

2000 vuoden Astrassa oli sama vika. Pistin lukkokaupan lukkoöljyä ja vika poistui. Kannattaa varmaan kokeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      54
      970
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      69
      771
    3. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      65
      755
    4. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      61
      731
    5. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      47
      654
    6. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      62
      633
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      606
    8. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      603
    9. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      78
      486
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      37
      480
    Aihe