Fursuit onkelmia...

Turri^^

Olisin hyvin innokas tekemään fursuittia, mutta enpä tiiä ku yhden kaupan Suomessa jossa on karvakangasta ja se on Eurokangas. Sielläkään sitä ei oo ku vissii oranssia ja valkosta. Voisko joku helppii ja kertoo kokemuksia fursuiteista. Ja ois tosi kiva jos joku linkkais jonkun ohjeen, suomeksi mielellään, mutta enkuksikin saa olla. Kiva olisi myös tietää, miten pitkään yhden fursuitin tekemiseen menee.

Olisin todella kiitollinen jos joku vastaisi avun huutooni :D

78

9123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anime loove

      Öö...mikä on fursuit??

      • natu4

        Fursuit, päättele nimestä


      • Anonyymi

        fursuit on mielikuvituseläin asu. :3


      • Anonyymi

        Se on sellainen eläinpuku joka voit pukea päälle Esim koira tai kettu.


      • Anonyymi

        Turri puku


      • Anonyymi

        KVG


      • Anonyymi

        Fur = karva Suit= asu päättele


    • .....

      Fur=karva suit=puku. Päättele.

      • miparo

        Ehkäpä sinun kannattaisi yrittää etsiä informaatiota muuten. Ihan googlaamalla taitaapi löytyä hyvin ja jos taidesivusto Deviant Art on tuttu, olenpa aika varma, että siellä olevista fursuit yhteisöistä saattaa löytyä avuliaita ihmisiä vastailemaan sinun kysymyksiin =) Toki infoa löytyy varmaankin enimmikseen englanniksi, mutta tämäpä tuskin haitannee kovin paljon?


    • Turri^^

      Kyllä minä DeviantcArtin tiiän, mutta juuri sen takia pyydän täältä sitä jelppiä, kun täältä sitä saa SUOMEKSI. :D Kun en kehtaa minkää Italialaisen kanssa ruveta juttelee minun kökkö enkkuu...

      • LostShaddow00

        On devassa joitaki suomalaisia taiteilijoita, joilla saattaa olla kokemusta.
        Mutta huonolla enkulla en usko, että FurAffinitystä on apua, vaikka tuolta on helppo saaha apuva...


      • Anonyymi

        Miten voin tehä fursuitin, jos oon kymmenen vuotias ja äiti ei suostu siihen et teen fursuitin? Mul on oma fursona, SwagWolf09, ja pyydän ETTÄ ÄLÄ KOPIOI! SwagWolf09 on musta-valkoinen susi jolla on siniset silmät ihan vaa tiedoks. OwO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voin tehä fursuitin, jos oon kymmenen vuotias ja äiti ei suostu siihen et teen fursuitin? Mul on oma fursona, SwagWolf09, ja pyydän ETTÄ ÄLÄ KOPIOI! SwagWolf09 on musta-valkoinen susi jolla on siniset silmät ihan vaa tiedoks. OwO

        Uwu ite olen 12 ja nytte tekemässä ensimmäistä fursuittiani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voin tehä fursuitin, jos oon kymmenen vuotias ja äiti ei suostu siihen et teen fursuitin? Mul on oma fursona, SwagWolf09, ja pyydän ETTÄ ÄLÄ KOPIOI! SwagWolf09 on musta-valkoinen susi jolla on siniset silmät ihan vaa tiedoks. OwO

        Jos ei vanhemmat suostu, on aika hankala paikka. Suosittelisin säästämään rahaa ja odottamaan muutaman vuoden, materiaalit kun osaavat olla kanssa TODELLA kalliita, jos hyvälaatuista haluaa. Huono puoli tuon ikäisenä fursuitin teossa on myös se, että todennäkösesti se tulee jäämään sulle pieneksi, kun kasvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voin tehä fursuitin, jos oon kymmenen vuotias ja äiti ei suostu siihen et teen fursuitin? Mul on oma fursona, SwagWolf09, ja pyydän ETTÄ ÄLÄ KOPIOI! SwagWolf09 on musta-valkoinen susi jolla on siniset silmät ihan vaa tiedoks. OwO

        Hei kaikki, kiva että löytyy jtn oman ikäistä ikä-luokkaa itse olen juuri toukokuussa täyttäny 11-vuotta ja olen aloittanut ekan suitin tekemisen! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kaikki, kiva että löytyy jtn oman ikäistä ikä-luokkaa itse olen juuri toukokuussa täyttäny 11-vuotta ja olen aloittanut ekan suitin tekemisen! :)

        Heii oon ite 10v turri ja haluisin lisää kavereita nii haluisitko tutustuu? Käy äddää vaik snäpis Muusa_p19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voin tehä fursuitin, jos oon kymmenen vuotias ja äiti ei suostu siihen et teen fursuitin? Mul on oma fursona, SwagWolf09, ja pyydän ETTÄ ÄLÄ KOPIOI! SwagWolf09 on musta-valkoinen susi jolla on siniset silmät ihan vaa tiedoks. OwO

        Tuttu tunne. Itse asiassa oon samis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei kaikki, kiva että löytyy jtn oman ikäistä ikä-luokkaa itse olen juuri toukokuussa täyttäny 11-vuotta ja olen aloittanut ekan suitin tekemisen! :)

        Voitko sanoo mistä saat materiaaleja koska itsekin olen 11 ja haluaisin aloittaa tekemään suittia koska ne jotka on myynnissä on liian kalliita.


    • Wuhwuh :3

      No itse olen fursuitteja tehnyt. Netistä löytää kankaita ja youtubesta turioaaleja.
      hyviä netti kauppoja on
      http://www.kangastukku.com/?pg=220&page=Group&nimi=Keinokarvat
      ja
      http://www.kangas-malla.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/04092006-446440/Categories/14
      youtubesta pari turioaalia:
      http://www.youtube.com/watch?v=rxNU9isYdQQ
      ja
      http://www.youtube.com/watch?v=BgkWDBgITaU

      Fursuitin tekemiseen kuluvaa aikaa en osaa sanoa, koska se taitaa riippua tekiästä. Ja nuo ovat hyvin helppoja tälläisen huono englanti taitoisen ihmisen ymmärtää. Katot nuo ja alat improvisoimaan. Itellä tepsi...

    • ^..^;

      Onhan noita suomalaisia irc-kanavia ja keskustelupalstoja, joista voi kysellä neuvoja.

    • Turri^^

      Kiitos Wuhwuhille :) Tämå kiitos tulee hieman myöhään ^^

    • Fursuit osaaja

      ^..^; kuule! Tämä on suomi24 keskustelupalsta! IRC-Galleriastakin voi toki kysyä, muttä tämä on keskustelupalsta.
      Voithan sinä kysyä myös kavereiltasi jos he olisivat tehneet fursuitteja :)

    • RudiHurtta

      Hala!
      Eli tahtoisin hieman infoa furryn tekemiseen tai mistä niitä saisi? Haluaisin tehdä koko valkoisen mustalla irogeesilla (jos se niin kirjotettaan) ja parilla lävistyksellä. Olisiko kenelläkään kokemusta tai myynnissä??

    • haluisin tietää

      minkä laista pehmustetta kannattaa käyttää tollasen puvun tekemiseen

    • Vinkkejä

      Itse olen tehnyt 2. Youtubesta ja googlesta löytyy paljon ohjeita suittien tekoon. Itse tiedän kokemuksesta pari hyvää vinkkiä;
      -Käytä alla jotain viileää kangasta, koska kesäisin erinlaisissa coneissa suitti alkaa hiostaa.
      -Tee suittiin kunnon hengitystie
      -Suuret silmät ovat plussaa sekä ulkonäöllisesti, että myöskin näköalueen laajentamiseksi.

      "Pehmusteena" kannattaa käyttää vaahtomuovia, josta suitit usein tehdään.
      Toki jotkut tekevät sen jollain massalla, joka on kyllä viileämpää, mutta se hiertää(siltä ainakin näyttää).

      Suitin tekemisessä on kaksi ERITTÄIN tärkeää seikkaa:
      Ole kärsivällinen, äläkä kiirehdi sen tekemisessä. Sunnittele suitti kunnolla.

    • Mallarit

      kangas-malla.fi:stä itse sain ostettuu ittelleni karvakangasta joten suosittelen katsomaan sieltä :)

    • fursuitin ostaminen

      Mä haluisin tietää että olisko jossain suomessa myynnissä fursuittejä :D ku oon ettinyt sivuja mistä niitä saisi ostaa suomesta mut ei mitään löydy. joten tietääkö kukaan mistä niitä voisi ostaa suomesta :)

      • Gumppe

        www.finfur.net on suomalainen turrifoorumi ^^
        Siellä muut harrastajat tekee suitteja vaikka tilauksesta :3
        Mitään suoranaista kauppaa en tiedä olevan suomessa josta voisi ostaa.


      • Sulkaz

        Facebookissa on fursuit kirppis sivu ;3


      • Anonyymi

        Tori.fi


      • Anonyymi

        Torista löytää aika mainiosti :)


      • Anonyymi
        Gumppe kirjoitti:

        www.finfur.net on suomalainen turrifoorumi ^^
        Siellä muut harrastajat tekee suitteja vaikka tilauksesta :3
        Mitään suoranaista kauppaa en tiedä olevan suomessa josta voisi ostaa.

        Torista löytyy joitai
        :)


    • Natu321

      Onhan suomessa muitakin kangaskauppoja kun eurokangas, esimerkiksi on yksi jonka tiedän vammalassa on myös kangaskauppa :) Mulla meni ekan fursuitin tekemisessä kaverin kanssa kaks päiää mutta siitä tuli melkoisen hutaistu ja mun mielestä fursuitin tekemiseen ei ole tarkkaa aikaa mutta se kannattaa tehdä huolella. Muuta tietoo mulla ei oo paljoakaan

    • *Fursuiteja tehnyt

      Hei,

      Hieman vanha aihe, mutta omien tutkimusteni (ja kokemusten) perusteella Suomen kaupoista saatava keinotekoinen turkkikangas ei aina vastaa laadultaan ulkomaalaisilta jälleenmyyjiltä ostettavaa. Esimerkiksi kun tein ihan perustestin erään liikkeen turkille, eli pinsettiote karvoista ja kevyt vetäisy. Jos karvaa jää paljon käteen niin turkki ei ole kestävää. On vielä muitakin keinoja testata laadukkuutta mutta suosittelen ostamaan ulkomailta (Mendel's, Fabric.com jne.). Ensin kannattaa tietenkin tilata näytepalat haluamistaan turkkikankaista postitse.
      Suomenkielisiä valmistusohjeita taitaa olla melko harvassa kun otetaan huomioon että suomessa on vain kourallinen aktiivisia fursuitien rakentajia. Ja se että Furry Fandomin juuret ovat Amerikassa ja Keski-Euroopassa. Googlettamalla löytyy todella paljon materiaalia, kuten fursuit livejournal, josta löytyy keskustelua lähes kaikista osa-alueista.
      Fursuitin rakentaminen on lopulta todella pitkällinen ja kärsivällisyyttä vaativa prosessi. Jotkut rakentavat sen parissa viikossa kun taas toiset muutamassa kuukaudessa. Kaikki vaiheet kannattaa tiedostaa ennen kuin aloittaa niiden toteutuksen. Eli toimisiko se ja millaisia ongelmia saattaa kohdata. Ensimmäisessä fursuitissa pääsee näkemään millaisiin asioihin täytyy keskittyä ja toinen suitti todennäköisesti onnistuukin paremmin kun osaa kiinnittää huomiota ongelmiin joita ei aikaisemmin tullut ajatelleeksi.
      Materiaaleihin kannattaa varata rahaa. Tyypillisesti itse tehty kustantaa noin 300-500 euroa, mutta se on pieni summa verrattuna ammattilaiselta tilatun hintaan joka vaihtelee noin 1800 eurosta ylöspäin. Kallein tietämäni on hieman yli 10000 euron hintainen. Hinta tietenkin sisältää kaikki materiaalit ja tekijän tuntipalkan, verot, työvälineet, postitukset jne. Ja huomioitavaa on myös että fursuitit, toisin kuin maskottiasut joita saa naamiaisliikkeistä, ovat käyttäjilleen räätälöityjä mittatilaustöitä joista lähes jokainen on ainutlaatuinen mittasuhteiltaan. Sen vuoksi tilatuille fursuiteille kertyy hintaa melko reilusti

      • Anonyymi

        Ostin tosiaankin tuolta https://www.fabric.com/fabric-type/faux-fur eli Fabricista itselleni nyt runsaasti keinoturkista noin pari kuukautta sitten. Mittoja vain oli vaikea hahmottaa, katsoin internetistä, että Yard on vähän alle metri, mutta leveys olikin jotakin ihan muuta. Luulin leveyden (joka oli Width 58") olevan ehkä vähän alle 58cm. Todellisuudessa se oli 150cm ja ostin ihan liikaa turkkia. Tämä oli myös ensimmäinen ostoni ulkomailta ja tullista tuli vielä lasku, 127e lisää maksettavaa mm tulli maahantuonnista n.30e, alv. noin 100e Ja siihen liittyi jokin 13e alennus. Aavistustakaan mistään mitä tein, mutta sain sentään turkit kotiin...

        Mutta näinpä sitä oppii tekemään.
        _______

        Tästä tulee ensimmäinen fursuittini ja mikäli se onnistuu nimenomaan hyvin ja pidän siitä, en tahdo tehdä sitä huonoista materiaaleista. Aion tehdä sen rauhallisesti ja ohjeita katsoen. YouTubesta löytyy varsin kattavasti tietoa suitin tekemisestä.


    • aloitteleva1

      En kuulu varsinaisesti turrifandomiin (vielä?) mutta nuo maskottiasut kiinnostaa askarteluprojektina :3
      Inspiraatio tuli noista japanilaistyylisistä kemono-fursuiteista. Jos tekisin sen tyylisen asun ja hyppelisin semmoisessa jossain conissa, niin kuinka kieroon siellä katsottaisiin? XD
      Tässä vähän esimerkkejä:
      http://24.media.tumblr.com/tumblr_mbsrrcxx0u1r9msrro1_400.jpg
      https://e621.net/data/sample/03/9d/039d35652669cb0741c5b9fb0e795a28.jpg
      http://31.media.tumblr.com/960bd6e2f602810568252f6333d9e0a8/tumblr_n3zehruSfv1tyzmppo1_1280.jpg

      • Anonyymi

        Tosi söpöjä! Tajusin noiden avulla itsekin että voi tehdä myös tuollaisia söpömpiä kun esimerkiksi torissa on tällä hetkellä mielestäni aika pelottavan näköisiä asuja. En oikein itse tiedä että milloin niitä coneja on ja miten kuulun turrifandomiin mutta tykkään askarteluprojekteista ja tämä kuulostaa hauskalta:)


    • turripoju

      Heipä hei olen 14v poika länsi suomesta ja koen olevani turri,en tosin tiiä onko se tän ikäsellä hyvä vai huono juttu vastatkaa pliis.

      • toinen "turripoju"

        Eipä siinä mitään huonoa, eikä se mitään ikää kysy. Saahan sitä olla vaikka minkälainen karvakorva iästä riippumatta ^^ mukavaa vaan, että oot löytäny itelles sopivan fandomin


      • turripoju
        toinen "turripoju" kirjoitti:

        Eipä siinä mitään huonoa, eikä se mitään ikää kysy. Saahan sitä olla vaikka minkälainen karvakorva iästä riippumatta ^^ mukavaa vaan, että oot löytäny itelles sopivan fandomin

        Heh kiitos tuesta ja olen itsekkin iloinen siitä asiasta :)


      • jokurandomfurryolio
        turripoju kirjoitti:

        Heh kiitos tuesta ja olen itsekkin iloinen siitä asiasta :)

        Tosiaan täälläkin istuu yksi 14-vuotias turri :DDD


      • turripoju
        jokurandomfurryolio kirjoitti:

        Tosiaan täälläkin istuu yksi 14-vuotias turri :DDD

        Poika?


      • jokurandomfurryolio
        turripoju kirjoitti:

        Poika?

        Valitettavasti ei


      • turripoju
        jokurandomfurryolio kirjoitti:

        Valitettavasti ei

        Vielä parempi.


      • jokurandomfurryolio
        turripoju kirjoitti:

        Vielä parempi.

        Jaa-a


      • Anonyymi
        jokurandomfurryolio kirjoitti:

        Jaa-a

        Miten sais fursuit karvan sileeks ku trim meri ei auta voisko joku auttaa OwO


    • Wolfy_the_berry

      Kangas tukusta saa paljon teko turkkiksia

    • Anonyymi

      itse ostin halvalla jättirätistä

    • Anonyymi

      Mistä materiaalista voisin tehdä turrin olis kiva saada/tehdä semmonen koska no ne on kivoja

    • hei tota tietääkö joku mistä sais tilattuu halvalla vaahtomuovia fursuitin tekemiseen? olis kiva jos joku vastais❤️

    • Anonyymi

      Itse mietin sitä, että miksi sitä verkkokangasta kutsutaan, jota yleensä käytetään suitin silmissä?? ^^

      • Anonyymi

        sitä minäkin


    • Anonyymi

      Mikä on tarkalleenottaen "fursona" siis jos sellasen ns "tekee" en nyt osaa selittää parammin, niin tarviiko siihen fursuittia/suittia? Kiva kun nyt joku koko elämänsä ajan suottaillut vastaisi tai edes joku parempi ku minä😂👉🏼👈🏼

    • Anonyymi

      riippuu millaise fursuitin teet ja haluatko jättää muulle mukavalle tekemiselle aikaa kauanko kestää.

    • Anonyymi

      Mulla on ongelma! Haluaisin tehdä suitin mutta en saa mistään vaahtomuovia tai karvaa :/..

    • Anonyymi

      Pystyykö sen pään tehdä muusta kun vaahtomuovista?

    • Anonyymi

      Kertokaa myös että mistä saa sitä karvoitusta?

      • ite menin lohjan kodintavaratalosta hakee random turkkia (se oli joku koristematto) mut ei kannata ehk ihan KORISTEMATTOJA käyttää siinä :D


    • Millä mä voin kiinnittää suurin osat pallolleen teen mun ekaa suittia:)

      • jesarilla ja kuumaliimalla


    • Anonyymi

      Kirppu toreilta saa ainaki ja lanka kaupasta

    • Anonyymi

      Salty Wolfilla on hyviä vinkkejä miten voi tehdä fursuitin ja kaikkee! Et sieltä vaan nyt kattomaan

    • Anonyymi

      Sen tekemiseen menee noin 6-9h ja jos huolella tekee niin 13-17h😗

    • Anonyymi

      Siis suosittelen että keräät rahaa ja kun sulla on tarpeeksi niin kysyt sun äidiltä. Tiesittekö muuten ETTÄ OwO tarkottaa suuseksiä?

    • Anonyymi

      On olemassa myös karjalan ompelukone siellä on paljon karvakangasta!

    • Anonyymi

      Enpä tiiä miten saisin vaahtomuovii ku en löydä mistään:D

      • Anonyymi

        Mäki mietin sitä just


    • Anonyymi

      Turrin tekemiseen menee oma aikansa mulla meni 2 viikkoo mut riippuu onko ammattilainen va aloitelialainen

    • Anonyymi

      Asun Hyvinkäällä ja siellä on yks kangas kauppa jonka nimi on Masan Kangaspala en kuitenkaan oo ihan varma onko sopivia kankaita turreille.

    • Anonyymi

      hei olen harkinnut suitin tekemistä ja se basen saaminen on niin hirveen vaikeeta saada oikeaan muotoon.

    • Anonyymi

      Itse olen 13v olen tehnyt fursuitteja noin vuoden. Karvoja olen ostanut kangaskauppa nuikkinun oystä sijaitsee porissa Antinkatu 28. Jos haluat tarkempaa tietoa mene heidän verkko sivulle www.nuikkinenoy.fi

    • Anonyymi

      Mistä löytäis hyviä verkkoja silmiin niinku netti sivuilta ?? :D

    • Anonyymi

      MINÄ OLEN FURRY!

    • Anonyymi

      No joo, vähän oon miettiny tota turripäähineen tekemistä kun kaverilla oli semmonen lainassa ja hirveästi ihailin.
      Nyt vaan mietin että miten tän teon alottais..

    • Anonyymi

      Mistä löytyisi turri karvaa ku ei löydetä oikeen mitään muuta kun eurokangas? Voisiko joku avulias kertoa mistä sitä löytyy?🦊

    • Anonyymi

      Oon 10v tällainen typykkä turri:). Oon tehny yhen fursuitin ja tein sen siis itseasiassa 2 päivää sitten yksin koska vanhemmat eivät jaksaneet auttaa. Käytin sen baseen pahvia ja päällystin sen sitten valkoisella karvakankalla jonka ostin eurokankaasta. (ketään ei varmaan kiinnosta sen nimi mutta se on siis Corason🐺.). Olisi mukava myös tietää mistä löytyisi vaahtomuovia sillee semi halvalla. Mun besu on turri ja se on tekemässä fursuittia. Onko sun mielestä turreissa jotai hirveen ihmeellistä ku jotkut on sillee "miks himputissa haluut olla tommonen karvanen elukka". Musta turrit on mahtavii. Lps on myös kivoi :3

      Juups heippulis moikkaa. En kerro nimee enkä osotetta mut oon oulus/kempelees

    • Anonyymi

      Kangastukku, sueltä löytyy

    • Anonyymi

      Itselläni on fursuit ja sen tekemiseen ei kovin monta päivää edes mennyt :D . Mut mun suittiin kuuluu vaa häntä, tassut ja se ite pää. Tartteet siihen tekemiseen suurimmaks osaks vaa vaahtomuovii ja karvakangasta. Kuumaliimaa ois hyvä olla että saat liimattuu sen karvapeitteen siihe ite pohja jutska hommeliin. Mut sitä karvakangasta voi myös tilata jostain.
      Siis ja jos kysytään vielä siitä päästä nii siinä tulee aika kuuma aina välillä mut ei se haittaa. Oon muute käyny suittaa jo kirjastolla :3
      Juu täs oli vaa jotain mun selityksii mut joo heippa :) ✨🤌

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe