Olen kolme eri kertaa pyytänyt ja aina on oh vedonnut, siihen että ei joko saa sijaista tai on muuten työntekijäpulaa. Sanoo vaan aina laita toivomusvihkoon toivomus, miksi et ole toivonut sitä vapaaksi, mutta enhän aina voi tietää kaikkia menoja monta viikkoa aikaisemmin. Voiko oh:ta jotenkin kovistella, että saisi paremmin palkattomia päiviä jos haluaa vetoamalla johonkin lakiin esim?
Palkaton vapaapäivä, en saa!
6
4360
Vastaukset
- Annukka55
Palkattomat vapaat työnantaja myöntää oman harkintansa mukaan, siinä ei sun kovistelut auta. Jos osaston toiminta/tilanne ei salli palkattoman myöntämistä, niin asia harvinaisen selvä. Ainahan voit yrittää vaihtaa vp työkaverisi kanssa?
- pahhahaha
Palkaton vapaa ei ole mikään työntekijän subjektiivinen oikeus vaan siitä päättää työnantaja. Sun pitää opetella hoitamaan menot vapaapäivinäsi, niin muutkin ihmiset tekevät.
- kmHOITSU
Ja vielä jos on mahdollisuus esittää työvuorotoiveita. Eihän kaikkia menoja voi tietää montaa viikkoa aiemmin, mutta ei minulle tule mieleen myöskään menoja, joihin pyytäisin palkatonta vapaata juuri ennen.
Meillä ainakin palkattoman vapaan hakemiseen menee yleensä aikaa jonkin verran ja itse olen ollut palkattomalla vapaalla mm. ekana kesänä kun ei ollut kesälomaa, niin olin palkattomalla 4 päivää, jolloin pidensin loman vapaiden kanssa 8 päivään, ajankohdan sovin pomon kanssa jo keväällä; kaksi päivää opiskelupaikan pääsykokeissa - olisin voinut laittaa nämä myös vapaatoivelistaan, mutta hain ne palkattomaksi, että tiesin varmasti saavani ne vapaiksi; anopin sairastuminen - tämä oli ainoa, joka tuli nopealla aikataululla, lähdin auttamaan anoppia muutamaksi päiväksi, joiden välissä oli yksi työpäivä, en ollut varma onnistuuko ja olin varautunut tulemaan töihin tällöin, mutta järjestyi hyvin. - lh
Palkatonta vapaata ei tosiaan saa mikäli sijaista ei saa hankittua. Jos on pakko pitää vapaata niin ota saikkaria. Sillä saat varmasti vapaan ja vielä palkallisena. Aina voi olla vähän ripulia :D
- oipowqas
Kyllä meillä pitää hankkia joku todistus, jos on sairas. Että kyllä sitä sitten miettii kax kertaa. Tai ainakin luulis. Lisäksi niistä jää vielä merkintä tietoihin, jos luvattomista jää kiinni.
- ap
Mun mielestä se ongelma, että palkattoman pyyntölappu venyy oh:n pöydällä ja luulen että hän ei edes YRITÄ hankkia ketään kun voi kuitenkin kieltää, joku henkilökemia juttu varmaan .... Palkattoman pyytämisen jälkeen saikulle jääminen on aina läpinäkyvää, mun mielestä olis reilua että hyvissä ajoin tietäisivät koska olen poissa eikä silleen että yhtäkkiä "sairastun",
tosin ilmeisesti on paljon helpompaa jäädä "sairaslomalle" kuin saada palkatonta vapaata, mä haluan että minullakin olisi omaa elämää eikä silleen että niin en voi ottaa harrastusta koska on 3 toivomusta per lista ja jos anon vaikka joka viikon ma vp tai aamuvuoro menetän sitten sellaisen mahdollisuuden, että voisin esim pyytää tiettyä viikonloppua vapaaksi, kun toiveet on jo käytetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331