Itse paneloin tervalepällä pesuhuoneen, kodinhoitohuoneen ja Saunan.
Kodinhoitohuoneen kattoon laitoin parafiiniöljyn. Leppä muuttuui ruman kirjavaksi ja liian punaiseksi.
Nyt mietin jatkanko öljyämistä muihinkin pintoihin, alanko lotraamaan Sasu saunasuojalla vai jätänkö paneelin käsittelemättä.
Mietinnässä on myös kodinhoitohuoneen paneelin vaihto myöhemmin jos väri ei vaalene.
Vanhat saunapaneelitkin maalasin kertaalleen mustaksi, mutta niistä tuli liian muovimaisen näköiset. Kuvitelma oli, että musta saunavaha peitää kaikki virheet, mutta ei. Siksi jouduin nekin vaihtamaan.
Nyt on mitta täynnä näihin tököteihin. Vai olenko tehnyt jotain väärin.
Parafiiniöljy varoitus
10
7012
Vastaukset
- poj opk nolp k
Sulla yks erittäin paha vika. Teet ensin ja sitten alat vasta miettimään. Ja just erittäin typerää tehdä kokeita valmiilla paneloinnilla, kokeet voi tehdä paneelikapuloihin. Kaikki aineet, olkoot mitä tahansa, tottakai jotenkin muuttavat ulkonäköä, jos nyt vedät jonkun värittömän saunasuojan, olet kuitenkin konta palstalla narisemassa jostain kiillosta.
Tietysti aloitus oli provo, ei kukaan vaihtele paneeleita tollasista syistä.- Uunoko ?!
Noo, jospa vahingosta viisastut ja alat kayttamaan "Vesilasia"/natriumsilikaatti liuosta jonka voi savyttaa haluamaan savyyn ja saa palonsuojauksen samaan hintaan...
- Öljyäjä
Kyllä minä kokeilin hukkapaneeleihin.
Olihan ne hieman punaisia, mutta koko katto näyttää rumalta.
Nyt on saunasuojalla suoritettu koemaalaus ja näyttää hyvältä minun silmään.
Itse olen sitä mieltä, että jos jokin menee remontissa pieleen niin se korjataan.
Halusin samanlaiset katot kodinhoitohuoneeseen, pesuh. ja saunaan.
Ei siinä muu auta kuin maalata punaiseksi kaikki tai purkaa yksi.
Kaipaisin lisää kokemuksia parafiiniöljystä.
Joku tykkää punaisesta olen törmännyt kirjoitukseen leppän muuttuvan kauniinpunaiseksi ja syiden tulevan nätisti näkyviin.
Joku tykkää.
Minusta punainen on ruma ja maalaamattomassa virheettömässä katossa korostuu rumat virheet ja paneeli muuttuu kirjavaksi.
Olen myös lukenut että parafiini öljy pitää laittaa kaksi kertaa vuodessa saunaan. Eli se voi muuttaa väriä melko nopeasti.
Seuraavaksi heitän kattoon vanhat moottottoriöljyt.
Pian täsätäkin tehdään myyntiote on niin kauniin tumma ja peittää kaikki pahat hajut alleen. :)) - gabrieln
Öljyäjä kirjoitti:
Kyllä minä kokeilin hukkapaneeleihin.
Olihan ne hieman punaisia, mutta koko katto näyttää rumalta.
Nyt on saunasuojalla suoritettu koemaalaus ja näyttää hyvältä minun silmään.
Itse olen sitä mieltä, että jos jokin menee remontissa pieleen niin se korjataan.
Halusin samanlaiset katot kodinhoitohuoneeseen, pesuh. ja saunaan.
Ei siinä muu auta kuin maalata punaiseksi kaikki tai purkaa yksi.
Kaipaisin lisää kokemuksia parafiiniöljystä.
Joku tykkää punaisesta olen törmännyt kirjoitukseen leppän muuttuvan kauniinpunaiseksi ja syiden tulevan nätisti näkyviin.
Joku tykkää.
Minusta punainen on ruma ja maalaamattomassa virheettömässä katossa korostuu rumat virheet ja paneeli muuttuu kirjavaksi.
Olen myös lukenut että parafiini öljy pitää laittaa kaksi kertaa vuodessa saunaan. Eli se voi muuttaa väriä melko nopeasti.
Seuraavaksi heitän kattoon vanhat moottottoriöljyt.
Pian täsätäkin tehdään myyntiote on niin kauniin tumma ja peittää kaikki pahat hajut alleen. :))Itse laitoin pellavaöljyä sisältävää laudebalsamia tervaleppälauteisiin ja väri muuttui hieman tummemmaksi (myös vähän punaisemmaksi) Sitä ei tarvi lisäillä yhtä useasti kuin parafiiniöljyä.
- vanha tekijä
mustaksi maalatut saunapanelit, ja muuta käsittämätöntä. Paljonko saunasuoja sitten muuttikaan vätiä, sillä oli tehty "koemaalaus", mielestäni liima/vesiseos on väritön kuivuttuaan, niin, se on erikeepperiä ja vettä, se saunasuoja.
- Kuumuu?
Mitä järkeä on tukkia puunsolukko?
- vvhhg
Saunasuja ei muuta väriä.
Eikä tuki soluja?
Paneeli hengittää toiselle puolle. Ei käsitellä molemmilta puolilta.
Saunasuoja "liimaseos" on paneelin kestävyyden kannalta paras vaihtoehto.
Paneeli ei ime niin paljoa vettä ja tummu.Lisäksi se suojaa UV-säteiltä. Ainakaan paneeli ei muuta väriä niin paljoa.
Kyllä parafiiniöljykin toimii mutta se värjää, siitä joutuu laittamaan useammin (suositus 2xvuosi).
Hiomaan ei myöskään kannata lähteä useamman kerran öljylläkäsiteltyä paneelia.
Itse en myöskään öljyä laita kuin koneisiin - Näppylät!
vvhhg kirjoitti:
Saunasuja ei muuta väriä.
Eikä tuki soluja?
Paneeli hengittää toiselle puolle. Ei käsitellä molemmilta puolilta.
Saunasuoja "liimaseos" on paneelin kestävyyden kannalta paras vaihtoehto.
Paneeli ei ime niin paljoa vettä ja tummu.Lisäksi se suojaa UV-säteiltä. Ainakaan paneeli ei muuta väriä niin paljoa.
Kyllä parafiiniöljykin toimii mutta se värjää, siitä joutuu laittamaan useammin (suositus 2xvuosi).
Hiomaan ei myöskään kannata lähteä useamman kerran öljylläkäsiteltyä paneelia.
Itse en myöskään öljyä laita kuin koneisiinSaunasuoja on itse asiassa samaa ainetta kuin parafiiniöljy. Sitä ei vaan haluta sanoa ääneen.
- oniibibibi
Ei tuki soluja koska hengittää toiselta puolelta?
Kerroit juuri kuitenkin että pintapuolen solukko tukitaan! Yhtä kuin kuuma pinta.
"Liimaseos" tekee panelista kestävän?
Liimahan on tunnettu hengittävyydestään? (Vahva paneli kestää kun takana on kunnon ilmarako joka myös toimii. Suojat paremmin kuluttaa pintaa kuin suojaa koska kosteus ei pääse poistumaan kuin panelin takapuolelta.)
Ei öljyä muualle kun koneisiin mutta pieneen tilaan mikä lämmitetään todella kuumaksi kaiken maailman myrkkyjä ja liimoja hengitettäväksi? - Puhadas sauna
Teki mitä teki paneeli ei ole uudennäköinen loputtomiin.
Sitten kun se ei miellytä silmää niin silloin se kannattaa vaihtaa.
Mikäli ei käsittelee paneleita niin paneelit voi käyttää saunan lämmityksessä.
Käsittely aineet maksaa ja niissä on oma työnsä sutia seinälle.
Eli puhdas luonnollinen sauna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819