OHJAUSTEHOSTIN

vaseliini

Hammastanko märkä.Olen lisännyt tehostimeen nestettä,ohjaus toimii normaalisti,eikä pidä ääntä.Pystyykö korjaamaan vai pitääkö vaihtaa koko paketti ,tankoineen päivineen.Zafira-04 1,8.Hinta -arvio varaosista (sähköhydraulinen tehostaja).

5

1818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zafira vm2000

Luulen että vaihtoon menee koko paketti, mulla tanko alennuksineen 450€ ja työ tutulla ooppeli korjaamolla 250€ sai vielä 2v takuun.Aikaa tuosta on pikkasen päälle 2 vuotta. Luulisin ettei alle 1000€ selviä osasta ja työstä, ellei sulla ole tuttuja, varaosa/korjausmiestä. Vaihto on aika työläs, kone joudutaan irroittamaan ns. apurunkoon.

• zafira vm2000

Niin ohjaustehostinta ei tarvi vaihtaa vaan hammastanko =) unohdin mainita....höh

• zafira vm2000

Työhön oli menny 3h oikein hitosti kun oli duunia painanut, mutta esim. yhdessä korjaamossa kun soittelin hintoja niin katsoi autodata kirjasta mitä on ns. kellotettu aika korjaamolle niin siellä sanottiin 8h.
        Vika mun zafirassa oli että öljyt tuli suorana hammastangon päästä pihalle.

• diyman
        zafira vm2000 kirjoitti:

Työhön oli menny 3h oikein hitosti kun oli duunia painanut, mutta esim. yhdessä korjaamossa kun soittelin hintoja niin katsoi autodata kirjasta mitä on ns. kellotettu aika korjaamolle niin siellä sanottiin 8h.
        Vika mun zafirassa oli että öljyt tuli suorana hammastangon päästä pihalle.

3h koko p...? Kannattaa vaihtaa ammatti automönttööriksi...
        Mulla meni toi aika jo pelkästään miettimiseen ja kahvinjuontiin sekä siihen, että raivasin tallista rojua pihalle & virittelin maalauspukeista ja 2"*6" -lankusta vaihde&moottorisatsin roikotussysteemin.

Ainoa hyvä asia tässä remontissa oli se, ettei tarvinnut migin piuhoja kaivaa esille, eikä lämmitellä toholla osia ja polttaa koko tallia.

• diyman

Terve,
      Astra G -98:n (tekniikaltaan likimain Zafira) hammastangon so. ohjausvaihteen vaihdoin itse. Ensimmäisen ja ehkä viimeisen kerran, sen verran isotöinen homma. Piti irrottaa ja pudottaa apurunko alas ja riiputtaa moottori-vaihdelaatikkopakettia taljan varassa. Ja tietysti etupyörät irti ja samoin melkein koko etupään pyöränripustus l. helpompi kohta luetella mitä jäi kiinni kuin mitä purettiin. Näin teeite-taidoilla ja -työkaluilla hommaan meni melkein koko viikonloppu autotallissa missä talja & monttu. Vielä aikeissa ollut kytkinlevyn ja painelaakerin uusiminen jäi tekemättä. koska viikonloppu näytti jäävän lyhyeksi, ainakin näin ensimmäisellä harjoituskerralla.
      Periaatteessa olis tietysti kannattanut vaihtaa samalla, koska etupää oli purettu jo aika pieniin osiin. Jos olis ollut 3-päiväinen viikonloppu, niin sitten ehkä...

Pelkkää hammastankoa ei kannattane kotioloissa vaihtaa, vaan koko ohjausvaihde. (Viisaammat väittää, ettei hammastankoa voi ohjausvaihteesta purkaa, mutta...) Mulla sattui tehostinpumppu olemaan vielä suht toimiva l. vaihtoon meni vain vaihde, mikä romukauppiaalta maksoi 220EUR (TRW Gen 1- o.vaihde) ja uudet nesteet 20EUR. Samalla kannattaa vaihdella raidetangon ja tukivarsien palloniveliä.l. niihinkin helposti menee100EUR.

Työläyden vuoksi en yhtään ihmettele, etteikö remontti teetettynä voisi maksaa 1000EUR tai enemmänkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      70
      7946
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      84
      6015
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      76
      5492
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      66
      5415
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      112
      4687
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      118
      2422
    7. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1301
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      6
      1287
    9. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      42
      1119
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      49
      1089
    Aihe