Hammastanko märkä.Olen lisännyt tehostimeen nestettä,ohjaus toimii normaalisti,eikä pidä ääntä.Pystyykö korjaamaan vai pitääkö vaihtaa koko paketti ,tankoineen päivineen.Zafira-04 1,8.Hinta -arvio varaosista (sähköhydraulinen tehostaja).
OHJAUSTEHOSTIN
5
1741
Vastaukset
- zafira vm2000
Luulen että vaihtoon menee koko paketti, mulla tanko alennuksineen 450€ ja työ tutulla ooppeli korjaamolla 250€ sai vielä 2v takuun.Aikaa tuosta on pikkasen päälle 2 vuotta. Luulisin ettei alle 1000€ selviä osasta ja työstä, ellei sulla ole tuttuja, varaosa/korjausmiestä. Vaihto on aika työläs, kone joudutaan irroittamaan ns. apurunkoon.
- zafira vm2000
Niin ohjaustehostinta ei tarvi vaihtaa vaan hammastanko =) unohdin mainita....höh
- zafira vm2000
Työhön oli menny 3h oikein hitosti kun oli duunia painanut, mutta esim. yhdessä korjaamossa kun soittelin hintoja niin katsoi autodata kirjasta mitä on ns. kellotettu aika korjaamolle niin siellä sanottiin 8h.
Vika mun zafirassa oli että öljyt tuli suorana hammastangon päästä pihalle. - diyman
zafira vm2000 kirjoitti:
Työhön oli menny 3h oikein hitosti kun oli duunia painanut, mutta esim. yhdessä korjaamossa kun soittelin hintoja niin katsoi autodata kirjasta mitä on ns. kellotettu aika korjaamolle niin siellä sanottiin 8h.
Vika mun zafirassa oli että öljyt tuli suorana hammastangon päästä pihalle.3h koko p...? Kannattaa vaihtaa ammatti automönttööriksi...
Mulla meni toi aika jo pelkästään miettimiseen ja kahvinjuontiin sekä siihen, että raivasin tallista rojua pihalle & virittelin maalauspukeista ja 2"*6" -lankusta vaihde&moottorisatsin roikotussysteemin.
Ainoa hyvä asia tässä remontissa oli se, ettei tarvinnut migin piuhoja kaivaa esille, eikä lämmitellä toholla osia ja polttaa koko tallia.
- diyman
Terve,
Astra G -98:n (tekniikaltaan likimain Zafira) hammastangon so. ohjausvaihteen vaihdoin itse. Ensimmäisen ja ehkä viimeisen kerran, sen verran isotöinen homma. Piti irrottaa ja pudottaa apurunko alas ja riiputtaa moottori-vaihdelaatikkopakettia taljan varassa. Ja tietysti etupyörät irti ja samoin melkein koko etupään pyöränripustus l. helpompi kohta luetella mitä jäi kiinni kuin mitä purettiin. Näin teeite-taidoilla ja -työkaluilla hommaan meni melkein koko viikonloppu autotallissa missä talja & monttu. Vielä aikeissa ollut kytkinlevyn ja painelaakerin uusiminen jäi tekemättä. koska viikonloppu näytti jäävän lyhyeksi, ainakin näin ensimmäisellä harjoituskerralla.
Periaatteessa olis tietysti kannattanut vaihtaa samalla, koska etupää oli purettu jo aika pieniin osiin. Jos olis ollut 3-päiväinen viikonloppu, niin sitten ehkä...
Pelkkää hammastankoa ei kannattane kotioloissa vaihtaa, vaan koko ohjausvaihde. (Viisaammat väittää, ettei hammastankoa voi ohjausvaihteesta purkaa, mutta...) Mulla sattui tehostinpumppu olemaan vielä suht toimiva l. vaihtoon meni vain vaihde, mikä romukauppiaalta maksoi 220EUR (TRW Gen 1- o.vaihde) ja uudet nesteet 20EUR. Samalla kannattaa vaihdella raidetangon ja tukivarsien palloniveliä.l. niihinkin helposti menee100EUR.
Työläyden vuoksi en yhtään ihmettele, etteikö remontti teetettynä voisi maksaa 1000EUR tai enemmänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5827580Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3342876Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3892075- 1281283
- 311243
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41179Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1041047- 911035
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641023- 44882