Elikkäs olen 14-v ja menossa 8. luokalle. Aika hoikka olen paino (40kg) ja pituudeltani kai 153-155cm, en ole tällä hetkellä aivan varma. Mulla on alapäässä jo karvoitusta ihan normaalisti, mutta kainaloissa ei ole. Mulla on selkeesti tullu nyt jo n. vuoden valkovuotoa ja käytän säännöllisesti joka päivä siteitä. Mutta huolestuttaa se, että jos mun rinnat ei kasva. Käytän 65aa rintsikoita, jotka on isot mulle aika lailla - en välitä... En oo ollu alasti kenenkää eessä kolmeen vuoteen sen takia, koska kukaan ei tiedä, että olen oikeasti rinnaton. Siis mua oikeasti huolestuttaa se, että jos mulla alkaakin menkat (äitillä alko 13v) ja sillon ku on menkat rinnat ei kuulemma enää kasva! ja 1vuoden valkovuodon tulon jälkeen pitäis alkaa menkat - aika kinkkinen tilanne! Äitini on joskus kertonut mulle, että sen siskolla ei ollu kasvanu rinnat ollenkaa. Mua pelottaa, että mulle käy samoin - enkä voi kertoa kenellekkää asiasta ku en kehtaa äitille ku se luulee et mulla on rinnat ja hävettäis sikana sanoo sille et oon kusettanu kaikki kolme vuotta jne. Tarviin nyt apuu!
Olen 14-v, eikä ole vieläkään rintoja tai menkkoja!
17
2451
Vastaukset
- Boij16__
Voi kun se ei oo maailmanloppu ettei oo rintoi, ite haluisin just sunlaisen tyttöystävän mutt kun vaa häpeilette sitä ettekä ees halua olla pojan kaa... jos ei ne kasva nii sit ei voi mitää ku myöhemmin naisena leikata itelleen isommat. Mutku luulisin ett sulki viel kasvaa kunhan vaa ootat.
- tyttöööönen
Voi ymmärrän sua kyllä hyvin, ja ymmärrän ettei varmaa oo kivaa. vaikka ite oon 14v. kasille menevä, ja mull on kyllä ihan kehittyneet tissit.
Mutta sanoisimpa, et siteitä ja pikkuhousunsuojii ei kannata missään nimessä käyttää joka päivä. Sulle voi tulla tulehdus, kun sulla on koko ajan joku suoja siellä. Et tarvii valkovuotoon mitään suojaa:)
Ja sitten, mun tissit oli aa tai pienemmätki ennen menkkojen alkua, koska mun ei tarvinnu vielä käyttää rintsikoita, vaan käytin ns. toppia tai kevyitä ei topattuja liivejä paitojen alla. Mutta mulla on kasvanu menkkojen alusta yli kaks kokoa tissit:) Mulla on nykysin 70C ja luulen että vielä vähän kasvaa. Joten älä uolehdi, sunki tissit voi kasvaa vielä paljon!:)) - ouch!
Kyllä sun tissit kasvaa, vaikka menkat alkaisikin! Joten ei hätää!
- joo...
No mulla on vähän samantapainen tilanne ja meen hei ysille !! tai siis no mun rintsikka koko on 70aa-70a riippuu vähän . Mutta mul ei oo alkan menkat viel : / ja oon 15 ja puol vuotta et alkaa täs jo aika paljoki huolestuttaa ja sit mul ei oo ku sellain kevyt alapääkarvotus . muuten kyl on sillee ihan muodokas ja pitkä.. voisko joku auttaa mua ?
- Erottuva...
Älä huoli kyllä ne siitä kasvaa :) itse olen 12w tyttö ja menen 6 luokalle. pituuteni on 163 ja paino 45kiloo. kuppi koko b80. mekat alko 8w ja kyl mullakin on vielä sen jälkeen rinnat kasvanu ja aika paljonkin, mutta älä tosiaan käytä kokoajan sidettä, tulehdus riski
- Erottuva...
ja vielä lisään sen että jokainen omaan tahtiinsa :)
- ei haittaaaa
no vitut se haittaa jos ei oo rintoja kasvanu! Jokainen kehittyy omalla tavallaan ja tuskin kukaan meistä (pojista) viittii sanoo et "onpa sulla pienet rinnat".
- hyhhö
rinnat eivät lopeta kasvuaan ensimmäisiin menkkoihin. Sen sijaan pituuskavusi kylläkin alkaa olla tällöin loppusuoralla.
- pelokas2
Oon 13w tyttö, ja mua pelottaa, että rintani eivät tule ikinä kasvamaan. Melkein jokaisella luokkalaisellani on jo. Mul on jo aika paljon muita murrosiän merkkejä, ja nänni on kyllä kasvaut, muttei yhtään rasvakudosta :( Apua!
- Ahdistaa
Apua! Mä olen 14 vuotias oon menossa ysille ja mulla on menkat, ne alko jo kutosen lopussa, mulla on karvotusta missä pitääkin, kaikki muut murrosiän merkit näkyy paitsi mun rinnat on todella pienet, kyllä ne on vähän näkyvissä, mutta todella vähän. Mulla on ollu menkatki jo näi kaua, miks mun rinnat ei kasva? Eikai ne näin pieniks ainakaan jää, mun äitilläki on suuret rinnat.
- moiiiiiiiiiiiii
Oon myöhäs mut :)))) Mulla tällä hetkellä sama tilanne täytän tänä vuonna 14v. Ja ei rintoi, menkkoi ja kuitenki karvoitusta löytyy, Ja häpeen iha sikana :(((
- 13-v.kohtalotoveri
Älä huoli. Hyvää kannattaa odottaa vaikka vähän kauemminkin.
- Täti74
Kyllä ne rinnat kasvaa, kun tulee painoa lisää. Ei kannata turhaa paineistaa tuollaisia.
Jos menkat/rinnat huolettaa, niin käy kouluterkkarilla juttelemassa.. - broidi15
annat kundien nussia itseäsi kunnolla niin alkaa kasvaa
- Anonyymi
Siis oon 12v ja luokkalaisillani on rinnat ja mä olen ainut kenellä ei oo,mun pituus on vieläkin alle 142cm ja kaikki on yli 150cm ja haluun kasvaa ja saada mun kasvupyrähdyken ja rinnat ja tuntuu siltä että en kuulu joukkuun mun luokassa tyttöporukassa
- Anonyymi
Joo mä oon 12 v ja mulla ei oo alkanu kasvaa rinnat melkeen ollenkaan enkä käytä toppeja vaikka haluaisinkin sillä kaikilla muilla luokkalaisillani on alkanu kasvaa Jo rinnat ja ne käyttää toppeja ja en kehtaa saoo äidilleni että "voisinko tilata toppeja" koska sit se ihmettele että en mä tarvii koska en haluaisi olla ainut kenellä ei oo toppeja, mitä teen?
- Anonyymi
No nyt vuoden päästä? Onko kasvanu? On varmaa mä oon 12.v täytin pari kuukautta sitte ja rinnat ihan mainosti kasvanu... Et joillain meijän luokkalaisilla on jo menkat... ehkä huolestutti mut ei enää tai no paidan alta näkyy pienet möykyt ja mun siskolla oli sellaset jo 8.v mut ei se haittaa oon aika laiha 154cm ja 34kg mut kaikki on unikkei ja ei mua kiinnosta mun kaveri on 46kg ja se on mun pituinen ja sillä on jo murrosikä ja jotkut mun kaverit on viel painavampii ja KAIKILLA on jo rinnat paitsi mulla:( tai on mullakin jo vähän😉
Tiiän tunteen siis se on ikävää :((
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1394386Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3422209Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32094Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481881- 1071810
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561777Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571469Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4861355Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441326