Tyhmäkö kysymys mutta, kannattaako lapselle ottaa tapaturmavakuutus. Olemme molemmat töissä ja lapsi on päivähoidossa(siellä lienee vakuutettu). Meidät tietysti vakuutettu työpaikan puolesta. Mutta jos illalla, vapaa-ajalla lapselta sattuisi menemään jalkapoikki tapaturmassa, eikä meillä ole lapselle tapaturmavakuutusta niin tulisiko kalliiksi leikkaukset lääkkeet yms. Vai hoitaako yhteiskunta puoli ilmaiseksi?
Vakuutukset lapselle
7
209
Vastaukset
- ghyg
Kannattaa ottaa ellei teillä ole vauva aikana otettu vakuutus.joka on yleensä 18v asti voimassa kunhan muistaa maksaa... Eikä yhteiskunta maksa leikkauksia/lääkkeitä... itse ne joutuu maksaa.. joten vakuutus kannattaa olla...
- grfytujj
minä otin molemmille pojille tapaturmavakuutuksen vaikka eihän ne sitä tarvi välttämättä. mutta kun ei se maksa vuodessa montaa kymppiä ja eihän sitä koskaan kuitenkaan tiedä jos sattuukin jotain. ja nuo vakuutukseen menevät kympit tulisi sitten laitettua johonkin turhempaan joten tässä ne menee todella minulle tärkeään asiaan=)
- ......
Lapsen tapaturmavakuutus ei maksa montaa kymppiä vuodessa, noin 20-30 euroa. Jos se jalka menee poikki, niin tokihan julkisella puolella hoidetaan halvalla, mutta jos vaikka koko käsi menee irtipoikki tai tulee jotain pysyvää vauriota, niin siitä ei ilman vakuutusta korvausta saakaan. Ja kuitenkin se usein aiheuttaa suuriakin taloudellisia kustannuksia, vähintäänkin lapselle itselleen ansiomenetyksinä. Ja jos terveyskeskuksessa todetaan, että vikaa ei löydy, tulkaa puolen vuoden päästä uudestaan, jos ei ole parantunut, niin vakuutuksen turvin voi mennä yksityiselle toteamaan, että jänne on poikki tai mikä sitten vika onkaan. Eli ehdottomasti suosittelen lapselle tapaturmavakuutusta täysaikaisesti, eli myös koulu- ja päiväkotiajalle. Niillä toki jonkinlaiset vakuutukset on, mutta ne eivät kata usein kovinkaan hyvin, jos jotain oikeasti vakavaa tapahtuu.
- ei vaakuutusta
Minä en taas tiedä mitään kummallisempaa kuin lapsen tapaturmavakuutus, siis jos leikki-ikäistä ajattelee. Päiväkodissa ainakin ovat vakuutettuja ja aika pienestä haluavat, että käydään lääkärissä näyttämässä jos jotain myöhemmin tulee niin on todisteet sitä vakuutusta varten.
Kunnallinen terveydenhuolto hoitaa kyllä jos illalla kotipihassa katkaisee jalkansa.
Ja ainakin meidän matkavakuutus on voimassa aina kun ollaan 60km pois kotoa, niin se korvaa kyllä jos reissun päällä jotain tapahtuu.
Ymmärrän kyllä, että tapaturmavakuutus ei ole kallis ja sen vuoksihan sen voi helposti ottaa, mutta pidän sitä täysin tarpeettomana. Mutta minä en suosi yksityistä hoitokuluvakuutustakaan vaikka itse työskentelenkin yksityisessä terveyspalveluyrityksessä. Privaattilääkärissä ollaan käyty, mutta itse maksettu ja säästetty jo monta sataa kun vakuutusta ei ole ollut.- vaaaaaa
meillä on lapsivakuutus ja onneksi. Joudumme tosi paljon käymään lääkärissä ja usein viikonloppunakin. Lääkeitäkin menee hurumykket. Meillä kyllä on lapsivakuutus maksanut itsensä takaisin moniverroin. Tosin meillä asta, atopia, allergioita, korvatulehduksia, jne.
- Himppu1
Minulle otettiin tapaturmavakuutus sen jälkeen, kun 12-vuotiaana katkaisin reisiluuni. Makasin neljä viikkoa sairaallassa, sen jälkeen makasin kolme viikkoa lantioon asti kipsattuna kotona ja lopulta vielä 3 päivää sairaallassa, että oppisin uudelleen kävelemään. Hoitomenetelmät ovat varmaan kehittyneempiä nykyään, mutta kyllä minä kannatan parin kympin uhraamista siihen, että saa korvauksia pitkistä sairaalahoidoista tai pysyvästä haitasta. Hoitokuluvakuutus on niin kallis, että siinä onkin sitten enemmän miettimistä.
- hohhoijaati
Johan oli tehokasta kuntoutusta, kun kolmessa päivässä saivat sut kävelemään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852