Tuana Optik - Kiertäkää kaukaa

thehissukka

Tuli sitten jossain mielenhäiriössä ostettua silmälasit Turkin Alanyasta Tuana Optik nimisestä "optikkoliikkeestä". Liikettä oli useiden matkatoimistojen suosittelema, jonka johdosta itsekin suuntasin sinne silmälasiostoksille. Hintatason oli mainostettu olevan noin puolet suomen hintatasosta. Liikkeessä oli tuttuun ja Turkkilaiseen tapaan samanlaista pakkomyymistä kuin missä tahansa basaarimyymälässä.

Tuli siten tosiaan jossain mielenhäiriössä ostettua todella halvannäköiset silmälasit. Jälkeenpäin vasta tajusin lasien olevan todella kehnot Rayban-kopiot. Lasien merkki Swing Eyewear ei sano entuudestaan yhtään mitään. Pelkästään yrityksen kotisivut tuntuvat olevan halpa vitsi ( http://swingeyewear.com/AnasayfaEN.aspx ). Merkkikehyksiä en liikkeessä nähnyt kuin yhdet Tommy Hilfigerit, mutta en tiedä olivatko nekään aidot.

Kaikenlisäksi kehykset ovat vinot eikä lasien linsseillä näe yhtä tarkasti kuin vanhoilla suomesta hankkimillani laseilla. Rahaa tähän lystiin paloin näöntarkastuksineen 600 liraa (n. 260 euroa). Alkuperäinen hinta olisi ollut pelkille laseille 700 liiraa, mutta sain hinnan "tingittyä" alemmaksi. Todennäköisesti tinkimisvaraa näin huonolaatuisissa laseissa olisi kuitenkin ollut vielä rutkasti.

Jatkossa maksan mieluusti silmälaseista satasen "extraa" ja ostan merkkikehykset suomesta, basaarilasit on nyt nähty.

13

4006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • So?

      Varmasti menit liikkeeseen sitten puhumaan asiasta? Jos itse menee ostamaan 'halvannäköiset' lasit Suomessa tai muualla, en tiedä ketä siitä pitäisi syyttää? Kuka on vastuussa, kuka korvaa? Palstalla opitikon haukkuminen ei auta siinä asiassa mitenkään, vai?

    • jaakkoolavi

      Moni suomalainen on ostanut lasit Tuanasta.Niin minäkin ja ostin todella hyvät lasit,en ilmaiseksi mutta edullisemmin kuin Suomesta vastaavat.Sain lasit rikotuksi remonttitouhuissa ja kotipaikkakunnaltani ei löytynyt sopivaa korjausosaa merkkipokiin.Istanbulissa myöhemmin lomallessani otin risat matkaan ja sielläkin onni potki.Pokiin sopiva varaosa löytyi pienen hakemisen jälkeen eli ei ensimmäisestä optikkoliikkeestä vaan toisesta.Tuanaan palatakseni kaikki osto- ja valintatilanteessa toimi hyvin ja normaalisti.Näöntarkastuksesta sai todistuksen ja omalta silmälääkäriltäni saamassani suomalaisessa todistuksessa oli samat arvot eli sekin natsasi.Saatan mennä Tuanaan uudelleenkin,jos tarvetta ilmenee.Hankinnasta jäi positiivinen maku suuhun ja näkökin kirkastui sopivien lasien myötä.Ja vaimon mukaan ulkonäkönikin kohentui merkkipokien avittamana.

    • :D hip heiiiii

      kyllähän niitä laseja kokeillaan että on hyvät ja jottei sangat ole vinot ja jos korjattavaa on niin ne korajataan!ja linsseistä ei näy :) näöntarkastus mielestäni on ilmainen niin itsehän olet sinne taululle katsonut mitä näät ja linssit tehdään sen mukaan!

      • Älä osta kaukaa.

        Olen ostanut silmälasini Tallinnasta jo 10 vuotta, noin 2.5 vuoden välein. Ostan jatkossakin. Pika-alus Helsinki-Tallinna ei paljoa kustanna. Ja lasit = Monitehot, merkkikehykset, linssit kaikilla mausteilla hiontoineen - saa noin 200 - 250 eurolla. Täällä yhden koon muovikikurat tarjouksessa se ainainen huijauksellinen 199.


    • Tyytyväinen as.

      Itse ostin 2010 kesällä tuosta nimenomaisesta Tuana Optikista omat lasini ja aurinkolasini, rahaa paloi enemmän, kehykset ovat jotkin halpakopiot, mutta linssit ovat vieläkin käytössä. Omalla kohdalla suurin pettymys oli siihen, että näkö oli edelleen huonontunut, vaikka ikääkin on kohta 40v., mutta se ei ollut kiinni nyt tästä liikkeestä.

      Ikävää jos noin on päässyt käymään, ota yhteyttä matkatoimistoosi välittömästi, sillä he ovat erittäin kiinnostuneita siitä, onko kyseessä yksittäis-reklamaatio vai onko tapahtunut jotain muuta. Liikkeitä suositellaan vain tiukan seulan läpi, sillä yhdelläkään matkatoimistoketjulla ei tässä kilpailutilanteessa ole varaa ottaa turhia negatiivisia palautteita.

      Ainiin, itse en maksa senttiäkään lisää kehyksien merkistä, ellen pysty näkemään laatueroa. On näitä laseja pidetty jo kohta 35v..

    • kakstehot

      Menin minäkin ostamaan Tuanasta lasit, ja 2 kk kesti ja sanka poikki. Ja en istunut päälle enkä pudottanut, kuten Tuanassa väitettiin, kun sinne otin yhteyttä sähköpostilla, korjaavatko he rikkoutuneet lasit. he väittivät, että olen itse rikkonut lasini ja heidän osuutensa loppui siihen, kun kaupasta ulos astuin. Joten se siitä sitten. Korjautin lasit tietenkin täällä, mitäpä muutakaan. Mutta ei kannata ostaa laseja Tuanasta, palvelu on paskaa ja hinnat vielä enemmän......

    • 7

      Mielenkiintoista, itselläni on 3 silmälasit ja kahdet aurinkolasit Tuanasta ostettu (olen matkaillut Alanyassa jo vuosia), eikä enää tässä ole tullut mieleenkään käyttää muita optikoita.

      Miksi ihmeessä ostit nuo "halvan näköiset" aurinkolasit?? Järki päähän, haloo.

      Olen ollut todella tyytyväinen laseihini, tosin minä nyt en välitäkään niin paljon, lukeeko silmäkulmissa DG, Gucci, Vercace vai ei mitään. Linssien ja kehysten laatu se ratkaisee. Ja ostamissani laseissa se on ollut kummassakin kohdallaan.

      Huonoimmat lasit i k i n ä olen ostanut ihan koto-suomalaisesta liikkeestä. Mutta koska en halua haukkua nimiltä ketään, jääköön tämä mainitsematta.

    • alanya888

      Myydäänkö Alanyassa basaareissa wayfarer laseja? ja jos myydään niin paljon maksaa, euroina?

    • Pappa-vm-44

      Ostin Tuana Optik-liikkeestä aurinkolasit vahvuuksilla, palvelu oli ystävällistä
      siihen saakka kunnes tuli maksunn aika, maksutavaksi oli sovittu käsiraha ja
      kortti. Kun menin laseja noutamaan heille ei käynytkään kortti,
      sanottiin,että maksupäätteet eivät toimi koko Alanyassa.
      Ainoa suomea puhuva henkilö KOMENSI"sinä menet automaatille nostamaan
      sen ja sen verran liiroja" en ollut enkä ole vielläkään mitenkään innokas
      automaattien käyttäjä ulkomailla, kysyin eikö maksua voi suorittaa suomesta
      vastaus oli ve voi,ja uusi komento ja karjahdus,"EIKÖ SINULLA OLE RAHAA".
      Pakkohan se oli käydä ne rahat nostamassa,että pääsi heistä eroon.
      Lähtiessä ei kiitelty,hyvästelty tai toivotettu tervetulleeks uudelleen.
      Itse lasit ovat kyllä tämän vähäisen käytön perusteellaa osoittautuneet suht
      hyviksi, mutta olihan niiden hintakin aika korkea.

      • että näin

        ai, että maksu Suomesta käsin. (käsirahan jälkeen?) En yhtään ihmettele, että ei onnistu? Mirtäs jos asiakas ei maksakaan, vaikka lupaa. heillä ei varmaan ole samanlaista luottokorttisysteemiä kuin meillä Suomessa. Jos kortit ei toimi koko Alanuassa, silloin on linjoissa vikaa. Kyllähän suomessakin joutuu käymään automaatilla, jos kortti ei toimi. Joku nyt vastaa, että joku voi ryöstää yms, mutta niin voidaan Suomessakin.


    • 655

      Älkää ostako mitään Tuana Optikasta, en voi suositella tätä firmaa missään tapauksessa. Saatte samanlaatuiset lasit ja ehkä paremmatkin Suomesta. Ystäväni oli töissä heillä, joten tiedän mistä puhun.

    • armut

      Kyllä Tuanassa on vähän kusettamisen makua! Asuin Turkissa jonkin aikaa, ja menin Tuanasta kyselemään piilolinssejä lisää. Mukana oli tyhjä linssipaketti mukana, jossa oli kaikki tarvittavat tiedot linsseistä, ja ko. linssit oli ostettu Istanbulista. Halusin samaa merkkiä, kun ne oli erinomaiseksi todettu. Kysyin Tuanassa linssejä ja näytin pakettia, ja omistaja itse pudisteli päätään, että eihän tälläisiä linssejä ole koskaan saanutkaan Turkista, että osta näitä toisia. Juu, en ostanut toisia, ja valaisin herralla, että ottaa silmän käteen ja lukee, kun paketti on kokonaan turkiksi ;)

      Onneksi Alanyasta löytyy rehellistäkin väkeä, ja sain haluamani linssit toisesta liikkeestä. Tilasivat ne kyllä Ankarasta, mutta jousihan noita odottamaan. Harmi, kun en muista liikkeen nimeä, ja puhelinnumerokin heille on turkkipuhelimessa Turkissa.

    • Turkin-Tupu

      Vaikka keskustelusta mennyt vuosia.
      Niin Tuna-optik liikettä suosittelevat matka-toimistot jotka saa provikkaa eli komissioita kun saa asiakkaita lähetettyä kaikkiin manostamiin paikkoihin tai saa ilmaiseksi tuotteita ruokaa, juomaa, rahaa, ym. prosenttien mukaan
      Kierrän tällaiset liikkeet erittäin kaukaa.
      Käynyt paljon ulkomailla ja oppaat ja päälliköt pahimpia komission kerääjiä varsinkin Turkissa huomasin asian kun ysyävyimme paikallisen hotelli yrittäjän kanssa ja sitä kautta myös muihin yrittäjiin ja kyllä hotellitkin valitaan sen mukaan miten tarjotaan komissioita.
      Hävetkää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1555
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      968
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe