Luontaistuotteilla, lisäravinteilla ja laihdutusvalmisteilla tehdään erittäin suurta bisnestä ympäri maailmaa. Jokainen myyjä ja tuote tietenkin kehuu kaiken toimivan täydellisesti ja olevan varma apu.
Totuus on usein kuitenkin toinen. Parhaimmat tulokset ihminen saavuttaa liikunnalla ja terveellisellä ja monipuolisella ravitsemuksella. Monet yleisessä käytössä olevat ravintoaineet auttavat moniin eri vaivoihin ihan samalla tavalla kuin kalliit luontaistuotteetkin.
Puolueettomia tutkimuksia taitaa olla yhtä vähän kuin lääketeollisuudessakin.
Älkää tuhlatko rahojanne humpuukkiin, vaan opetelkaa syömään monipuolisesti ja paljon eri hedelmiä ja kasviksia..
Luontaistuotteet, suurta rahastusta?
12
138
Vastaukset
- Säästäjäpoika33
Niinhän monet luulevat. Nykyaikaisissa tuotantoprosesseissa häviää paljon hyviä ravinteita, jotka sitten korvataan kemiallisilla ja haitallisillakin korvikkeilla, jotta ruoasta on ylipäätään on saatu syötävän makuista. Elintarviketeollisuus on niin suurta bisnestä, että sitä tehdään ihmisten terveydestä välittämättä. Nykyajan ihmisestä löytyy yli 300 kemikaalia, jota ei ollut olemassakaan silloin kun minä olin pieni.
Suosin luomua ja pyrin välttämään tiettyjä lisäaineita. Silti nykyajan ruoka ei ole niin ravintorikasta ja puhdasta kuin oli ennen. En jaksa syödä päivittäin niin paljon vihanneksia, marjoja ja hedelmiä, jotta saisin kaikki tarvitsemani ravinteet ja suoja-aineet nykyruoasta, joten täydennän ruokavaliotani tietyillä lisäravinteilla ja suoja-aineilla, joissa ei ole haitallisia E-koodeja. Tuotteista löytyy myös useita kliinisiä tutkimuksia positiivisin tuloksin. Minulle tämä on edullisempaa, olen terveempi, enkä tarvitse käyttää rahojani lääkkeisiin.- säästäjäurpo
Myös lisäravinneteollisuus on niin suurta bisnestä, että sitä tehdään ihmisten terveydestä välittämättä. Ei jotain kiinalaista hormonipajaa liikuta pätkänkään vertaa sinun terveytesi. Tuotantolinjalla painetaan ihan mitä tahansa, mihin maahantuojat saavat sinut uskomaan. Paketin päälle läntätään jonkun urpon kuva ja nimetään tuote joksikin tohtori sykerön erikoisuutteeksi, koska sinä haluat mieluummin ostaa tarinan suoja-aineista kuin oikeasti kiinnostua omasta syömisestäsi.
- Säästäjäpoika33
säästäjäurpo kirjoitti:
Myös lisäravinneteollisuus on niin suurta bisnestä, että sitä tehdään ihmisten terveydestä välittämättä. Ei jotain kiinalaista hormonipajaa liikuta pätkänkään vertaa sinun terveytesi. Tuotantolinjalla painetaan ihan mitä tahansa, mihin maahantuojat saavat sinut uskomaan. Paketin päälle läntätään jonkun urpon kuva ja nimetään tuote joksikin tohtori sykerön erikoisuutteeksi, koska sinä haluat mieluummin ostaa tarinan suoja-aineista kuin oikeasti kiinnostua omasta syömisestäsi.
Siksipä minä en ostakaan mitään kiinalaisten hormonipajojen tuotteita enkä mitään muutakaan, joiden valmistuksessa ei ole käytetty luotettavia laatujärjestelmiä/raaka-aineita tai joista ei löydy mitään kliinisiä tutkimuksia.
Urpon tai jonkun maksetun julkkiksen kuva kannessa ei saa minua tekemään ostopäätöksiä - onnea!
Säästäjäpoika33 kirjoitti:
Siksipä minä en ostakaan mitään kiinalaisten hormonipajojen tuotteita enkä mitään muutakaan, joiden valmistuksessa ei ole käytetty luotettavia laatujärjestelmiä/raaka-aineita tai joista ei löydy mitään kliinisiä tutkimuksia.
Urpon tai jonkun maksetun julkkiksen kuva kannessa ei saa minua tekemään ostopäätöksiäAivan mahtavaa!
Sinulla on käynyt todella hyvä tuuri, kun olet löytänyt juuri sellaiset valmisteet, joiden vaikuttavuudesta ja turvallisuudesta on kiistaton näyttö. Hämmästyttävää, että kyseessä täytyy kuitenkin olla hyvin vanha ja pitkään muuttumattomana ollut merkki, jonka koostumus on ollut jatkuvasti sama ja jonka menekki on ollut niin valtava, että käyttäjien kuolleisuutta ja sairastavuutta on pystytty seuraamaan erittäin pitkän ajan, jotta terveyshyödyt on saatu varmistettua.
- Säästäjäpoika33
Juuri noin mitä kerroit. Reilusti yli 10 vuotta olen sitä itse käyttänyt ja tulen käyttämään joka päivä lopun ikääni. Alussa olin hyvin skeptinen, mutta en ole enää koska nyt myös ymmärrän miksi se toimii. Siinä ei ole yhtään E-koodia eikä mitään muitakaan kemiallisia lisäaineita.
- ei kemiallisia
Aivan mahtavaa! Jo kymmenen vuotta? Kyseessä ei ainakaan voi olla mikään verkostotuote eikä antioksidantti, koska ne eivät kriteerejä täytä.
Eikö mukana toisaan ole yhtään ainetta, jolla on e-koodi? Vai eikö valmistaja käytä e-koodeja vaan kertoo aineen nimen?
Entä mitä tarkotiat, että lisäaineet eivät ole kemiallisia? Ovatko ne jotenkin immateriaalisia?
- Säästäjäpoika33
100%:n luonnontuote eli ei sisällä yhtään keinotekoisia lisäaineita. Ei ole ravintolisä mutta on erittäin hyvä tuote sillä se sisältää paljon sellaisia hyviä ravintoaineita, joita ei nykyajan ruoasta enää riittävästi saada.
- mistä puute
Pystytkö yhtään täsmentämään, mitä ravintoaineita tarkoitat?
- Asia on pihvi
Puhumattakaan bisneksestä jota tehdään normaaliruolla ja jalosteilla!! Aitoa ruokaa ja paljon marjoja, siinä olisi jo pitkällä, jos ei halua olla maksumiehenä millekkään taholle. Parasta olisi jos voisi ostaa ruokaa SUORAAN tuottajalta ja mieluummin rahan antaisi sille joka suurimman työn hyvän ravinnon eteen tekeekin.
- neandertalilainen
Suurin osa luontaistuotteista lienee pelkkää rahastusta. En kuitenkaan pidä kaikkia ravintolisiä humpuukina esim marjajauhoja, levää, kalaöljyjä yms siis sellaisia ihan tunnistettavia aineita.
Sen sijaan en lähtisi enää ostamaan luontaistuotekaupoista vitamiini- yms valmisteita, niistä kun oli huono kokemus raskaana ollessani. Söin B6-vitamiinia ja silti suunpielet olivat halki. Olisi vaan pitänyt suosiolla ostaa apteekista ne vitamiinit.
Uskoisinkin, että se humpuuki kaiken maailman ihmeaineiden kohdalla kannatta siten, että lähes poikkeuksetta näitä kyseenalaisia tuotteita pitää syödä valtavia määriä ennen kuin ne alkavat "tehota". Siinä vaiheessa, kun jotain tuotetta on sitten puputtanut pari kuukautta tuloksetta, ja alussa niillä on ollut blasebovaikutus, onkin kaupan kassaan kertynyt jo sievoinen summa. On yhdentekevää sille kauppiaalle enää sen jälkeen, tuleeko sama asiakas enää ostoksille, sillä höynäytettäviä kyllä riittää.
Olen itse joutunut todistamaan sen, että oikeasti toimivaa ainetta ei saa edes myydä luontaistuotekaupoissa. Vogelin esbericum häipyi livakasti apteekin hyllyihin, kun oli huomattu, että se aine voi ihan oikeasti tehtota masennukseen.- vilunkia
Olet postannut saman hieman virheellisen väitteen kahteen kertaan. Esbericum-valmisteen myynti elintarvikkeena kiellettiin, koska se vaikutti maksan entsyymien toimintaan.
Vaikuttavuus masennukseen on vähän niin ja näin. Vakavaan masennukseen se ei ilmeisesti toimi. Lievää tai keskivaikeaa masennusta tutkittaessa on saatu ristiriitaisia tuloksia, mikä johtuu heikohkoista tutkimusasetelmista ja -menetelmistä. Lievä masennus menee usein ohi itsestään, mistä saattaa syntyä perusteeton illuusio "toimimisesta".
Siinä olet kyllä oikeassa, että luontaispuotien tavara on aika pitkälle huuhaata. Pitoisuudet ovat mitä sattuu, myyntiväitteet eivät ole missään suhteessa todistettuun tehoon ja liikkeenharjoittajien osaaminen ja moraali ovat ihan eri planeetalta kuin mihin rehellisessä kaupankäynnissä on totuttu. - neandertalilainen
vilunkia kirjoitti:
Olet postannut saman hieman virheellisen väitteen kahteen kertaan. Esbericum-valmisteen myynti elintarvikkeena kiellettiin, koska se vaikutti maksan entsyymien toimintaan.
Vaikuttavuus masennukseen on vähän niin ja näin. Vakavaan masennukseen se ei ilmeisesti toimi. Lievää tai keskivaikeaa masennusta tutkittaessa on saatu ristiriitaisia tuloksia, mikä johtuu heikohkoista tutkimusasetelmista ja -menetelmistä. Lievä masennus menee usein ohi itsestään, mistä saattaa syntyä perusteeton illuusio "toimimisesta".
Siinä olet kyllä oikeassa, että luontaispuotien tavara on aika pitkälle huuhaata. Pitoisuudet ovat mitä sattuu, myyntiväitteet eivät ole missään suhteessa todistettuun tehoon ja liikkeenharjoittajien osaaminen ja moraali ovat ihan eri planeetalta kuin mihin rehellisessä kaupankäynnissä on totuttu.Ei kukaan niin torvelo ole ollut, että käyttäisi esbericumia elintarvikkeena. Minulle on luontaistuotemyyjä itse sanonut, että se siirrettiin apteekkiin, koska se aine oikeasti tehoaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 305657
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus123388- 1932291
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1631713Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan761575Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351437Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141365En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741315- 941185
viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2211177