Bridezillas varoitus

piur

Ajattelin nyt jakaa kokemuksiani täälläkin, jotta mahdollisimman moni asian huomioisi (ja mahdollisesti levittäisi eteenkin päin). Tilasin juhannushäitäni varten noin satasella tavaraa bridezillas.fi nimisestä verkkokaupasta toukokuun puolessa välissä. Silloin en innostuksissani perehtynyt kyseiseen kauppiaaseen sen enempää, jotenkin olen kuvitellut, että suomalaiset verkkokaupat ovat automaattisesti luotettavia. Kuten niin monessa verkkokaupassa nykyään, ainoana maksutapana on ennakkomaksu eli tilisiirto myyjän tilille ennen kuin tilausta edes aletaan varsinaisesti käsitellä.

Viikkoa ennen häitä aloin huolestua toden teolla, kun tavaroita ei kuulunut. Toimitusajaksi kun oli ilmoitettu 2 viikkoa. Laitoin sähköpostia yritykseen ja suhteellisen nopeasti tuli vastaus, että sesonkiaikaan toimitukset venyvät. Koska tavaroita ei ehdittäisi toimittaa ennen häitä, luvattiin tilaus poistaa ja rahat palauttaa. Rahojen palautuksesta tuli lupaus 20.6.2011.

Heinäkuun lopulla rupesin asiaa taas pohtimaan ja totesin, ettei rahoja vieläkään näy tilillä. Olen nyt lähettänyt useita sähköposteja molempiin osoitteisiin, mitkä olen löytänyt. Vastausta ei ole tullut. Lain mukaan myyjällä on 30 päivää aikaa peruutuksesta palauttaa rahat ja tämä aikahan on jo ylittynyt. Otin sitten yhteyttä kuluttajaneuvontaan, sieltä en oikein apua saanut, totesivat vain, että olen oikeutettu 8 % viivästyskorkoon ja käskivät palaamaan asiaan parin kuukauden päästä jos tilanne ei mihinkään etene.

Vasta tämän jälkeen tajusin etsiä muiden kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta. Todella monelle on käynyt niin, ettei tavaraa ole koskaan tullut eikä rahoja ole palautettu. Moni on myös saanut tavaransa aivan liian myöhään tai väärää tavaraa ja palautusten kanssa on ollut ongelmia. Myös muutamia positiivisia kokemuksia löytyy, mutta itse en lähtisi ottamaan riskiä! Eniten ärsyttää juuri se, että kyse on häätarvikkeita myyvästä kaupasta, jonka epämääräiset toimintatavat saattavat valitettavasti jopa pilata monen morsiammen päivän.

Tämän vuoksi toivonkin, että mahdollisimman moni jättäisi kyseisestä verkkokaupasta ostokset tekemättä ja selvittäkää ennen maksua muiden kokemuksia! Tämän opin itse valitettavasti vasta kantapään kautta. Odottelen asian etenemistä edelleen, jos parin viikon sisään ei myyjä ota mitään yhteyttä, teen rikosilmoituksen. Muutamia ilmeisesti kyseisestä yrityksestä on jo tehty, en sitten tiedä kuinka paljon niitä tarvitaan että jotakin tapahtuu.

Mutta huonot kokemukset kannattaa aina viedä eteenpäin, vaikka kuinka olisi kyse "omasta mokasta" kun ei ole selvittänyt asioita tms. Huijarikauppiaista ei koskaan pääse eroon, mutta ainakin heidän toimintaansa voidaan vaikeuttaa.

7

731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kusettajat esiin

      Menkää kolistelemaan tuohon osoitteeseen/korvasta kiinni
      ja kun kääntää vastapäivää niin kyllä alkaa rahaa löytyy tai sitten
      ottakaa toinen silmä pantiksi.
      Talon viereen kulkee ratikka 6,ja 8,
      Turpaan tuollaisia kusettajia siinä meri vieressä sielläkin voi hieman uittaa
      kun laittaa kireän pannan,

      Bridezillas:Gunnel Nymaninkatu 5 A 4
      HUIJARI ASUU kUMPULAN KIINTEISTÖN TALOSSA

    • Rouva O
    • morsianmorsein

      Vinkkinä voin sanoa että käykää hääsivustoilla lukemassa keskusteluja ja kyselemässä muilta morsiamilta mielipiteitä, Olin tilaamassa koristeita ja pukua tuolta bridezillasista mutta naimisiin.info ja häämuistio.fin jutut estivät aikeeni. Iltasanomien juttu oli vielä piste iin päälle.

    • yksmorsian

      Håhåå, kattokaapas mitä siel etusivul nyt lukee :D

    • Rikosilmoitus

      Poliisista juuri soittivat että kaikki rikosilmoitukset on keskitetty Helsingin poliisille, joka tutkii asiaa ja että tämä petosjuttu on nyt menossa oikeuteen, sillä rikosilmoituksia on "todella paljon". Me rikosilmoituksen tehneet olemme jokainen erikseen asianosaisina, joille kantaja (syyttäjä) vaatii korvauksia eli siis minun tapauksessani ainakin tuo huijattu rahasumma takaisin. En tiedä sitten onko jotkut pyytäneet jotain myös yhteydenottoyrityskuluista tai henkisistä kärsimyksistä.
      Poliisi kertoi myös, että kaikki kolme sivustoa Bridezillas, Fiini Friiari ja Dreaming black on suljettu nyt. Hyvä poliisit! Ja hyvä me kaikki, jotka teimme rikosilmoituksen :D

      Ne, jotka eivät ole vielä tehneet: http://www.poliisi.fi/rikosilmoitus ja tapahtumapaikaksi Helsinki

    • jonska2

      moikka. täällä on yks jonka rahat bridezillas vei. poliisi soitti joskus viime vuonna mutta onko teille muille kuulunut/ilmoitettu mitään sen jälkeen??

    • eltzie1

      Ei ole vieläkään kuulunut mitään :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27976
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      203
      17906
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      355
      9388
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6385
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4193
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3803
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      35
      2020
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1487
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1187
    Aihe