Sopisiko cavalier meille??

Koiraa harkitseva

Eli meillä on ollut koiria koko ikäni ja nyt meillä on parasta aikaa westie. Meidän perheeseemme kuuluu minä (tyttö 15v) ja pikkusiskoni 8v ja äiti ja isä. Asumme omakotitalossa jossa aidattu piha ja metsiä lähellä. Koira tulisi minulle, mutta se jäisi kuitenkin kotiin kun muutan pois kotoa. Eli voisitteko kertoa

- Kuinka paljon se tarvitsee liikuntaa?
ja
-kumpi on sairaampi rotu cavalier vai nämä kingcharlesinspanielit?

Ja sopisiko tämä rotu meille?

Eikä tarvitse laittaa mitään tälläisiä kommentteja: joo mieti nyt tarkkaan koska tässä meiän koirulin tarina: blaa blaa koska tiedän että niillä on paljon sairaita yksilöitä varsinkin sydämmessä usein vikoja.

Kiitos vastanneille!!

17

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveydestä"

      Cava on huomattavasti sairaampi.

      • koiraa harkitseva

        Ai siis anteeks, tajusin väärin, mut sähän vaan vastasit mun kysymykseen! :DD Kiitti vastauksest!!!!


    • Koiraa harkitseva

      Siis mitä sairaampi?? oon edelleenki lukenu niistä sairauksista ja tiedän että cavat on tosi sairaita mut siitä huolimatta ihania koiria joten voisitte vastata tohon munk ysymykseen et sopisko se meille?

      • cava tietävä ;)

        King charlesiton paljon sairaampia koska niillä on huomattavasti useammin syringoa kuin cavoilla ja enää cavoilla ei ole niin paljon sydänvikaa kun on ollut, joten suosittelen cavaa:)


    • ajeltu on

      Mihin liikunnan tarvetta verrataan,mutta kyllä cavalier liikkuu enemmän kuin westi.Juoksee hiljallensa pyörälläkin liikuttaessa pitkiä matkoja

      • eri käsitys´´

        Minun mielestä westie on cavalieria energisempi ja kestävämpi. Ehkä olen erehtynyt ja tuntemani koirat ovat poikkeuksia :-/

        Kingcharlesinspanielista en niinkään tiedä.


    • TImoxxx11

      Cavalier on kyllä loistava koira. Fiksu ja oma lauma on sille maailman paras paikka vaikka tykkääkin tutustua kaikkiin. Cavalierit ei ilmeisesti yleensä saa tarpeeksi liikuntaa. Omalle tuntuu olevan tyytyväinen pari kertaa viikossa olevaan metsäkävelyyn ja välillä pitää pallojuoksuttaa.

      • 43765r8sdf

        Kai nyt koirasi saa PÄIVITTÄIN liikuntaa? Eikä vaan noita pari kertaa viikossa -juttuja?

        Cavat on energisiä ja ne tarvitsevat liikuntaa joka päivä, kuten kaikki muutkin koirat.


    • koiraa harkitseva

      Kiitos vastauksesta! (:

    • fuhh

      Kingcharlesit on sairaampia, koska kuono on niin paljon enemmän lytyssä kun cavalierilla.

    • mie cavana

      Moi...mulla on itsellä cava, paljon kaipaa liikuntaa ja myös juoksua välillä. Rakastaa metsälenkkejä useita kilometrejä kerralla. Poikamme on terve ja hyväkuntoinen, pitää muistaa katsoa myös ruokavalion perään. Itse emme syötä kaupan mömmöjä vaan teemme kaikki ruoat itse. Jos haluat ihanan halipuppelin, cava on oikea sulle ja perheellesi. Cava on lojaali ja kiltti koira =)

    • cavalier9678

      Kyllä itse ainakin suosittelisin ! Meille tuli cavalieri kun olin 3 vuotias ja 15 ihanaa vuotta sain sen kanssa elää ja täysin terve oli siihen asti kun sitten viimisinä päivinä löydettiin kasvain jonka takia jouduttiin lopettamaan.

      Cavalier on todella iloinen, uskollinen, ihmisläheinen, miellyttämishaluinen ja lempeä koira. Suosittelen lämpimästi :) ja westie (kokemusta myös näistä) on huomattavasti valppaampi ja sellainen energisempi kuin cava. Tai miten sen nyt sanoisi.. Westiet tykkäävät enemmän touhuta itseksensä ja "metsästysvietti" on aika kova kun taas cavalier tykkää puuhastella kaikkea mitä muukin perhe tekee ja liikkuu mielellään mutta ei mitenkään ylitiömääräisesti tarvitse liikuntaa.

      Mutta varo vaan, se voi viedä sydämesi niin ettet taidakaan muuttaa aivan yksinäsi pois kotoa ;)

      • cavaboyt

        Niin juuri cavat vie sydämet.. meillä näitä karvaturreja on kaksin kappalein, eikä mitään sairaksia,kun muistaa pitää koirat hoikkana... suosittele:)


    • Sama koirarotu

      Cavalier = kingcharlesin spanieli! (koko nimi on Cavalier Kingcharlesin spanieli). Mistä eri koiraroduista on loppuviimeksi kyse?!? Vai Cavalierin ja Springerin välilläkö eroja mietitään?

    • Cavarakas

      Ottakaa selvää asioista ja roduista ennen kuin mitään kirjoittelette ja suunnittelette

    • mimimi2

      Siis täh? Ei ole erikseen Cavalieria ja Kingcharlesia vaan se on Cavalier King Charles Spaniel. Ei sulla ainakaan tietoa hirveesti rodusta oo jos et edes nimeä tiedä.

    • kynsifobia

      Cavalier on vilkas koira, mutta luulisin, että kun on niin pieni koira kuitenkin, niin ei tarvitse varmaankaan mitään tanskandogin lenkkejä,ja varsinkin, kun lähellänne on metsiä. :) Ja tämä rotu sopii mielestäni teille muutenkin, kun on lapsiystävällinenkin. ;)
      Siitä en kyllä tiedä, että kumpi on cavalieristä, ja kingcharlesista terveempi.

      Toivottavasti oli apua! ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2382
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1990
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      208
      1870
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1661
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe