Muutto New Yorkiin

Dream Big

Olen tässä miettinyt muuttoa New Yorkiin. Olen 14-vuotias tyttö , ja ensinnäkin haluan sanoa, että olen ihan fiksu, ja kuullut isältäni millaista siellä oikeasti on.
Itse en ole siellä vielä käynyt, koska sekin on kallista (meitä on 5).
Olen jo todella kauan haaveillut muuttoa amerikkaan.

Eli, haluaisin kysyä, kumpi näistä on järkevämpi vaihtoehto, ja onnistuvatko ne edes?:

1. Teen täällä kaikki opinnot. Eli jos sitten kuitenkin menisin lukioon tämän jälkeen. Olen musikaalinen, käyn laulutunneilla, soitan pianoa ja teen omia kappaleita. --> eli yrittäisin vaikka sibelius lukioon.
Sitten kun se on käyty, menisin opiskelemaan kiinnostavaan ammattiin.
Ja minulla olisi mietteissä stylistin koulutus. Eli johonkin stylistikouluun, mutta EI liian pitkään, jotta pääsisin mahd. nopeasti muuttamaan.
Sitten hakisin töitä New Yorkista ja green cardit yms. sit kun kaikki on kunnossa, etsin kämpän (hinnathan eivät ole enää niin pahojakaan!) vaikka Upper west sidesta ,...... (MUUT HYVÄT PAIKAT??).

Hyvä koulutus = paremmat mahdollsuudet saada töitä.
Palkka riittävämpi
- Koulutukset kestää kauemmin ja joudun käydä lukion.

2. Kävisin täällä amiksen, (kosmetologin koulutus) ja sitten tekisin nuo samat eli haen työtä yms yms.

Pääsisin nopeasti muuttamaan.
Ei tarvitse mennä lukioon yms.
- Koulutus huonompi, palkka saattaa olla liian vähäinen!


Joten kumpaa suosittelisitte minulle?
KAIKKI tieto sekä tähän liittyvät linkit ovat lämpimästi tervetulleet!

Kiitos paljon ja mukavaa loppukesää! :)

2

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Essi123

      Kumpikaan vaihtoehto ei valitettavasti riitä. Sinulla pitäisi olla vähintään ammattikorkeakoulutasoinen tutkinto ja silläkin voit vain osallistua greencard-arvontaan. Ulkomaalainen ei voi hakea Yhdysvalloista sellaisia töitä, joihin riittää tulijoita yllinkyllin omastakin takaa. Vuokrat ovat Manhattanilla korkeita, joten stylistin tai kosmetologin palkalla tuskin pystyy vuokraamaan asuntoa Upper West Sidelta.

      Helpoin vaihtoehto lienee hakea kouluun, mikäli perheessäsi on siihen riittävästi rahaa. Myös au-pairiksi hakeminen on yksi vaihtoehto, jos haluat kokeilla asumista New Yorkissa.

    • tapulituijotus

      Edellä sanottiinkin jo karu totuus: nuo vaihtoehtosi eivät oikeastaan riitä.

      Asun itse toisessa isossa kaupungissa Yhdysvalloissa. Mitä on tullut juteltua mm. partureiden/kampaajien kanssa, niin aika heikoissa olosuhteissa he asuvat. Koska palkka on pieni, kämppä sijaitsee usein huonommalla alueella. Joskus tarinat ovat aika pelottavia. Stylisti tai kosmetologi tuskin ansaitsevat paljon paremmin. Sitäpaitsi lomia he eivät juuri ehdi pitämään, joten elämä on pelkkää raatamista.

      Sinuna minä pyrkisin ensin lukioon ja kävisin sen aikana vaihto-opiskelijavuoden Yhdysvalloissa. Näin pääset näkemään mitä elämä USA:ssa on ja vastaako se mielikuviasi. Kielitaitosi kohenee ja isäntäperheen kautta tutustut paremmin yhteiskuntaan. Vaihtovuosi USA:ssa maksanee yhteensä noin 10.000 euroa.

      Jos Yhdysvallat edelleen kiinnostaa lukion jälkeen, niin hakeudut yliopistoon. Jos perheesi on varakas, niin voisit pyrkiä yliopistoon Yhdysvalloissa. Mikäli se ei onnistu, hakeudut suomalaiseen yliopistoon ja pyrit sen aikana opiskelijavaihtoon. Tällä tavoin pystyt ainakin jonkin verran viettämään aikaa USA:ssa.

      Yhdysvalloissa asuminen ei ole mitään ruusuilla tanssimista. Mitä ruusuisammat mielikuvat sinulla on, sitä suurempi pettymys voi olla kun pääset omin silmin näkemään karun totuuden. Siksi on tärkeää käydä riittävästi tutustumassa tähän maahan ennenkuin edes miettii muuttoa. jos kaikki natsaa kohdalleen, niin sitten voit alkaa kartoittamaan mahdollisuuksia.

      Jos hingut palavasti ulkomaille muuttoa, niin on paljon helpompia ja omasta mielestäni parempia maita kuin Yhdysvallat. Sinuna miettisin esimerkiksi Iso-Britanniaa. EU:n vuoksi viisumista ei tarvitse huolehtia ja työtä irtoaa vähemmälläkin koulutuksella. Vanhempien ja sukulaisten luona käyminen on helpompaa ja paljon halvempaa kuin USA:sta käsin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe