Paljonko se rotta nyt sitten oikeasti haisee?

miitake

Tuossa yhdessä ketjussa oli puhetta siitä paljonko rotat ja niiden häkki haisevat. Kanin ja marsuja omistaneena tiedän, että häkki alkaa haista jos sitä ei tarpeeksi usein siivoa. Haluaisin kuitenkin tietää, haisevatko rotat sitten muita eläimiä enemmän vai kuuluvatko hajunsa puolesta samaan kastiin esim. kanien kanssa?

12

5006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 86

      mulla ei ainakaa rotat haise kun siivoon niitten häkin 2 kertaa viikossa ja rottia on 2 poikaa :) mun mielestä marsu haisee enemmän kun oon semmosenki joskus omistanu.

    • Sedä

      Meillä pysyy myös hajut aisoissa siivoamalla kahdesti viikossa. Papanat kannattaa nyppiä ja tasot pyyhkiä pissoista vaikka päivittäin, mutta eipä noiden hoitoon ylettömästi aikaa kulu. Ainakin rottanaaraat muuten tuoksuvat mielestäni ihanilta.

    • ijjjjjjjjjjjjjjjjjdx

      itse rotat eivät haise, mutta jos häkkiä ei siivoa tarpeeksi niin purut ja ulosta alkaa haiskahtaa

    • Gnuuu

      Meillä ainakin kaksi poikaa haisi aika voimakkaasti, koska olivat niin sottaisia, että saattoivat nukkua oman pissansa päällä..
      Toisen lempipuhaa oli mennä kangasputkeen nukkumaan ja pissiä/kakkia sinne. Putket oli pesussa jatkuvasti.

      Vaikka pidin häkin siistinä ja pesin rottia välillä, niin kyllä nämä kaverit haisi.
      Tasoja saatoin puhdistaa monta kertaa päivässä.

      Rotat ovat olleet minulla "likaisimpia" lemmikkejä, vaikka muuten aivan ihania olivatkin :)

    • Brutus&Bruno

      Olen omasta mielestäni nyt huomannut sellaisen homman että mörtti röpö puru haisisi vähemmän mitä normaali sahanpuru, mulla 2 rottapojalla nyt iso kaninhäkki häkkinä, aiemmin kun otin ne, ne olivat isossa dunassa joka rupes aika nopeasti haisemaan (pari päivää), iso häkki ollut nyt reilun viikon ettei ole puruja vaihdettu, ainoastaan papanat nypitty pois eikä vielä ole alkanut pissi haisemaan.

    • Lattunen

      Mullon kolme urosta joilla käytän pellettiä ja häkin siivoan kerran viikossa ja ei ainakaan minun mielestä haise eikä ole vieraatkaan sanonu et haisisi.Pelletti imee hajut aikas hyvin näköjään.
      Aikaisemmilla rotilla käytin tavallista pöllyämätöntä muhaa ja sillon kyllä hais aikas paljonkin.

    • Mirkku8888

      Minullapa ei haise.Rotta oppi että sillon kannetaan alusta jos se o n sanomalehtee niin ylätasolle myttyrään ja omistaja ottaa sen pois ja jos on purua niin se kasataan
      keoksi nurkkaan se puru jos se on likaista.Ja urosrotta sen tekee.
      Siitä omistaja näkee koska on vaihdon aika.Ja hauska näky kun se ruopii purua kasalle nurkkaan ja tönii kakkakokkareita nenällä perässä kasaan.

    • Rottaaaaaaa

      Rottien häkki haisee ihan hirveelle. mulla on nyt 3 poika rottaa täyttää helmikuussa 2 vuotta siivoon 2-1 kertaa häkin viikossa kaduttaa vähän ku hankin ne mun en raaski luopua. Jos ei haisisi niin olisi ihania eläimiä. Nyt ne syö puhtaassa häkissä tyytyväisinä maksalaatikkoa😂

      • Rottanen

        Jotkut ruuat saa rottien ulosteet haisemaan vahvemmin, esimerkiksi juuri maksa. Monesti liika proteiini ravinnossa saa ulosteet myös haisemaan. Proteiinia ei kuitenkaan saa jättää kokonaan ravinnosta pois, mutta esimerkiksi lihaa voisi antaa kerran viikossa :)
        Mitä ruokaa syötät rotillesi ?:)


    • tilda00

      Ei haise kovinkaan paljoo jos siivoaa vähintään 3x viikossa häkin. Se riittää että kerran viikossa kokonaan ja pari kertaa viikossa vaan likaantuneet pissa/papana purut pois. Mun rotilla on pari vessanurkkausta mihin ne tekee tarpeensa niin on helppo siivota.
      Mulla on kaksi uros rottaa ja kyllä rupee haisemaan ihan järkyttävälle jos ei sännöllisesti siivoa mutta siivouksellahan ongelma pysyy poissa.

    • Vierailija1

      Oon sun kanssa samaa mieltä Tilda00 jos vaan vaivautuu häkin siivoomaan niin hajut pysyy kurissa😂😂😂

    • Rottaset

      Mulla on 2 työttörotta, vasta 8viikkoisia mutta nämä eivät ainakaan haise millekkään. Joka päivä siivoan papanat pois, osaavat tehdä yhteen nurkkaan jätöksensä, missä on muovinen vessaloota.
      Syövät tuoreruokaa ja jotai huonoo marketin ruokaa (tarvii ostaa uutta). Pähkinöitä ja raejuustoa ovat saaneet proteiini lähteenä pari/kolme kertaa viikossa.
      Häkki on korkea ja aika hyvän leveäkin. Mittoja en muista mutta vähintään 60x80.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3756
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3012
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2930
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2788
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2724
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2475
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      272
      2263
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      215
      1956
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1927
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1887
    Aihe