Kyseessä on tyttäreni 4-tahtinen Peugeot Vivacity, jonka ensimmäisessä 250km huollossa moottoriin on pantu PUNAISTA öljyä Tähän asti olen nähnyt punaista öljyä vain automaatti vaihteistoöljynä. Tarkistin vielä värin imemällä sitä muoviletkuun pötkän ja se on aivan automaattivaihteistoöljyn väristä.
Huoltokirjan mukaan moottorissa pitäisi olla 5W40 SL/SJ öljyä. Tämähän on normaalia öljyä ja normaalin väristä öljyä.
Onko mahdollista, että laitteeseen on lykätty huollossa aivan väärää öljyä vai onko kyseessä ensimmäisen huollon erityisjuttu? Miten asiassa tulisi toimia ja kuinka vahingollista on automaattivaihteistoöljy 4-tahti mopossa ajettuna kilometrit 250 - 600 km. Näitten huoltojen teettäminen on pakollista takuun ylläpitämiseksi.
Klasu
Ekassa huollossa 4-tahtiseen PUNAISRA öljyä moottoriin ?
5
254
Vastaukset
- motoristus
kysymyksessä varmaankin castrollin öljy, ovat punaisia. tuskin on automaattivaihteistoöljyä. jos on vielä ollut fiksu huoltoliike niin on laittanut mineraaliöljyn esim. 20w50 koneeseen (kestää paremmin koneessa)koska noi nelarit tahtoo kuluttaa sitä öljyä jonkun verran ja jos huoltoväli on 3000km kuten esim sym-scoottereissa niin tasan varmasti kone on kuiva jos mopon omistaja ei tajua öljyn pintaa tarkastaa ja lisätä sitä tarvittaessa.
- only moottoripyörät
osastolle scootterit.... ei moottoripyörien tekniikkaa!
- klasua
Kiitos tiedosta!
Luulin, että tämä punainen väri on jokin yleispätevä värikoodaus, jolla automaattiöljyt erotetaan moottoriöljyistä.
Kyllä aion vilkaista parin viikon välein öljyn tason. Siinä yhteydessä tämän värijutun huomasinkin. Minulla on autotallissa kymmenkunta litraa synteettistä 5W50 öljyä. Luulen, että laitteeseen tulee pari tuhatta kilometriä kesässä ja sen vaatimat täydennykset jaksan kyllä tehdä tälläkin öljyllä. Huollot ovat 250, 1000, 2500 ja sen jälkeen 2500 välein. Kaikissa noissa mm. vaihdetaan moottoriöljy.
Klasu - jäläs
Joo,punakkaa kastroolia sai jammukii keväällä !!
Myös minä ihmettelin sen väriä ! Mutta kun sen
pönikän alan liikkeestä ostin,niin koneeseen
vain,ja hyvin on kestäny,ei siis ole pihallekkaan
valahtanu. - TheIrön
Voisin veikata, että ranskalaiseen ranskalaista, eli Motulia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057