Apua tarvittaisiin, koira käy kissan kimppuun

Npk

Ongelmani on siis se, että koirani ei tule toimeen yhtään serkkuni kissan kanssa, ja olisin muuttamassa vuodeksi ulkomaille työ asian perässä, jossa on lähes 30 astetta lämmintä. Koirallani on sen verran paksu turkki, ettei olisi viisasta ottaa mukaan, joten koirani jäisi tänne Suomeen serkkuni hoitoon, jolla on ennestään jo kissa, ja nyt olen antanut heidän tutustella ihan kaikessa rauhassa, mutta kun kuonot kohtaavat toisensa, koirani alkaa heti ärhäntelemään ja serkkuni kissa selvästikkin pelkää koiraani, enkä halua kissan kärsivän sen takia. Eli onko mitään hyvää vinkkiä miten saisisin koirani sietämään kissaa?

9

4264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan, nii

Hyvä kysymys. Voisisit vain vuorotellen käydä hellimässä eläimiä ja serkkusi voi auttaa ja näin heidän haju leviää molempien kuonoihin nopeammin.

• tottuvat

Meillä ainakin vähitellen kissa tottu koiriin. Nuorempi kissa, joka oli pentu, alkoi leikkiä koiran kanssa. Painivat ja välillä oli kissan pää koiran suussa. Kissa vaan kehräsi ja marmatti tyytyväisenä.

• Jebsu

Sun pitää ottaa koiralta heti luulot pois. Tai vielä parempi jos serkkusi tekee sen. Otin viime vkl hoitoon itselle tuntemattoman nuoren poikakoiran. Mulla on kaks kissaa ja yks koira entuudestaan. Tää tulokas tapas kissoja ekaa kertaa elämässään. Homma meni niin, että poika ärähti kissalle, kissa säikähti, ehdin väliin ennen takaa-ajoa. Seuraavaks vahtasin tilaisuutta... odotin, että kissa on taas nähtävissä, olin koiran vieressä, juttelin sille vähän että ooppas rauhallinen nyt vaan, sitten se ärähti ja sillä sekunnin sadas osalla rähähdin sille oikeen reilusti ja taisin vähän nipsasta niskastakin. Se riitti. Tulokas oppi kunnioittamaan mua ja kissoja sillä sekunnilla. Sen jälkeen oli vain avoimen utelias.

Pointti siis. Sun ja sun serkun pitää opettaa koiralle, miten kissan kanssa saa käyttäytyä. Jos tää komennus ei parilla kolmella kerralla mene perille ni sitte ei auta muu kuin harhauttaminen ja palkitseminen. Eli koira näkee kissan, koiraa kutsutaan makkaran tai muun palkan kanssa. Lopputuloksena kissan näkeminen tarkottaa makkaraa. Sitten sitä voi alkaa harventaa sitä palkkaamista, kunnes ne ovatkin koko ajan sulassa sovussa :)

On koirasta kiinni, kumpi tehoaa. Eka on nopeampi keino, mutta se on täysin riippuvainen sun ja sun serkun luontaisesta auktoriteetista. Sitä joko on riittävästi tai sitten ei. Tää mun hoidokki lähes kusi alleen, että melkeen rähähdin liian kovaa, mutta en tohtinu ottaa riskiä, et olisin kertonu mielipiteeni liian lepsusti. Mieluummin heti kerralla riittävän kova meso päälle, muuten se ei onnistu. Koiran pitää säikähtää.

• npk

Kiitos paljon, tuosta oli paljon apua :) Nyt ne oiken nukkuu keskenään.

• raivoroosna!

tohon sanottava ettei se aina me noin nätisti. mulla on kaks kissaa ja mun sisko toi uros sakun meille hoitoon. mulla on kova luonne,kasvattanu paljon isoja koiria ja tietty kouluttanut jokaisen tavoilleni. meiän koirat ei reagoi kissaan mitenkään vaik molemmat oli aikuisia kun kissavauvat tuli taloon.. mutta tää hoitokoira.. se ei näe ei kuule mitään,ja ihan turha sanoa et heitä lattiaan. sitä ei pysty.tai pystyy mutta kattoo silti samaan aikaan kissoja ja leuat nakuttaa kun niittokoneella. se jos jää mulla taloon niin et kissat on keittiön puolella,tulee aidoista läpi. joudun mokoman takia rakentamaan kohta puolet talosta uusiksi. muutenkin niin kuriton tapaus että ihan pakottaa ohtaa.mutta tätä se ei tule sulattaman ikinä että kissoja on talossa. koitin nätisti näyttää,hahhahhh.hyökkää ennenkuin kissa ehtii sanoa Koira!

• Joobax alias Jebsu
        raivoroosna! kirjoitti:

tohon sanottava ettei se aina me noin nätisti. mulla on kaks kissaa ja mun sisko toi uros sakun meille hoitoon. mulla on kova luonne,kasvattanu paljon isoja koiria ja tietty kouluttanut jokaisen tavoilleni. meiän koirat ei reagoi kissaan mitenkään vaik molemmat oli aikuisia kun kissavauvat tuli taloon.. mutta tää hoitokoira.. se ei näe ei kuule mitään,ja ihan turha sanoa et heitä lattiaan. sitä ei pysty.tai pystyy mutta kattoo silti samaan aikaan kissoja ja leuat nakuttaa kun niittokoneella. se jos jää mulla taloon niin et kissat on keittiön puolella,tulee aidoista läpi. joudun mokoman takia rakentamaan kohta puolet talosta uusiksi. muutenkin niin kuriton tapaus että ihan pakottaa ohtaa.mutta tätä se ei tule sulattaman ikinä että kissoja on talossa. koitin nätisti näyttää,hahhahhh.hyökkää ennenkuin kissa ehtii sanoa Koira!

Niin no...ap:n posti kuulosti siltä, ettei koira ole käymässä kiinni vaan ainoastaan ärhentelee. Hieeeeman eri asia. Sun koiralle mä heittäisin mukillisen vettä naamalle ja jos se ei tehoa, terästäisin sitä sitruunalla tai etikalla. Tai pullosta heittäisin. Pääasia, että sitä loiskahtaa naaman täydeltä niin että koira varmasti havahtuu tekemisestään. Kiellon kera. Saahan siinä luututa lattiat, mutta...

Toisekseen en ottais tollasta koiraa hoitoon vaikka olis kuin hyvän kaverin koira. Etenkin, jos noin hallitsemattomasti tuhoaa paikkoja. Nöy vei.

• raivoroosna.--
        Joobax alias Jebsu kirjoitti:

Niin no...ap:n posti kuulosti siltä, ettei koira ole käymässä kiinni vaan ainoastaan ärhentelee. Hieeeeman eri asia. Sun koiralle mä heittäisin mukillisen vettä naamalle ja jos se ei tehoa, terästäisin sitä sitruunalla tai etikalla. Tai pullosta heittäisin. Pääasia, että sitä loiskahtaa naaman täydeltä niin että koira varmasti havahtuu tekemisestään. Kiellon kera. Saahan siinä luututa lattiat, mutta...

Toisekseen en ottais tollasta koiraa hoitoon vaikka olis kuin hyvän kaverin koira. Etenkin, jos noin hallitsemattomasti tuhoaa paikkoja. Nöy vei.

jos mun sisko on sairaalassa,eikä voi siellä pitää koiraa maybe, ja tiedän että tää vaan ei ole tottunut kissoihin,niin ei sille minkään voi muuta kun koittaa sopeuttaa. tää on asunu ikäsä kerrostalossa. meil on elukoita älyttömästi. kyllä se rähjäs poneilleki alussa mut ei enää. toi etikka tai sitruuna suihku oli hyvä. koitan sitä. onhan se opittava olemaan muuallakin kun 24/7 krs talossa tai sitten vien henk kohtasesti piikille. koira on kaikinpuolin muuten ihanan lällykkä,terve ja kiva. jos olis ihan joka asiassa ja paikassa seko,en kattos sekuntiakaan. täs on nyt kaks kärpästä yhellä iskulla.koitan saada koiralta pois kissakammon ja omistaja saa takasin kiltimmän koiran. kiitti sulle vastauksestasi.

• sama raivo...
        raivoroosna.-- kirjoitti:

jos mun sisko on sairaalassa,eikä voi siellä pitää koiraa maybe, ja tiedän että tää vaan ei ole tottunut kissoihin,niin ei sille minkään voi muuta kun koittaa sopeuttaa. tää on asunu ikäsä kerrostalossa. meil on elukoita älyttömästi. kyllä se rähjäs poneilleki alussa mut ei enää. toi etikka tai sitruuna suihku oli hyvä. koitan sitä. onhan se opittava olemaan muuallakin kun 24/7 krs talossa tai sitten vien henk kohtasesti piikille. koira on kaikinpuolin muuten ihanan lällykkä,terve ja kiva. jos olis ihan joka asiassa ja paikassa seko,en kattos sekuntiakaan. täs on nyt kaks kärpästä yhellä iskulla.koitan saada koiralta pois kissakammon ja omistaja saa takasin kiltimmän koiran. kiitti sulle vastauksestasi.

pakko viel lisätä.. eikö otsikko ole "apua koirani käy kissan kimppuun"?????

• Joobax
        sama raivo... kirjoitti:

pakko viel lisätä.. eikö otsikko ole "apua koirani käy kissan kimppuun"?????

Otsikoissa on tapana suurennella asiaa. Tekstistä sain toisenlaisen kuvan, joka ilmeisesti osui oikeaan. Sun tekstistä sain sen kuvan, että koira ei ensin juuri ärhentele vaan pyrkii heti hyökkäämään. Asia on paljon akuutimpi.

Toivottavasti sitruunavedestä olis teille hyötyä. Itte oon laittanu ihan sitä täysmehua, jota saa sitruunan mallisessa purkissa. Sitä muutama loraus veden sekaan, niin johan on enempi ytyä. Kieltona mä oon käyttäny pelkkää murahdusta. Se tulee multa luontevammin kuin jokin sana, ja koira kuin koira ymmärtää sitä äännähdystä ;)

Koira remmiin ja jos edes yrittää murahtaa kissaan päin, niin heti vettä naamalle ja murahdus. Ei pitäis montaa toistoa tarvita, että menee jakeluun. Jos ei mene, niin sitten on aika toivoton tapaus kissojen kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe