Erilaisia paikkoja ja tarpeita vapaaehtoistyölle lienee pk-seudulla runsaasti. Monissa viestiketjuissa mainitaan vain, että "teen vapaaehtoistyötä", mutta voisitteko hieman listata omia vapaaehtoistyön kohteita.
Vapaaehtoistyön muotoja
10
717
Vastaukset
- Vanhustenkodissa
voi käydä esim. kerran viikossa tapaamassa vanhusta. Viikottainen sunnuntailenkki tai lukuhetki voi merkitä vanhukselle paljon, ja sellainen on helppo järjestää.
- Nainen31v.
Olen liikuntaseurassa vapaaehtoisena, työni seurassa mahdollistaa seuran toimintaa: erilaista liikuntaa (esim. juoksuryhmiä, jumppaa, tapahtumia).
Toinen vapaaehtoistyö, mistä viime vuonna tykkäsin, oli läksyhelppi eli lasten auttaminen läksyissä.
Kannattaa miettiä, mikä itseä kiinnostaa tai mikä tuntuu tärkeältä. Arvelen, että monet pikku yhdistykset kaipaavat myös jokapaikan miestä, joka voi autella vain käytännöllisissä, arkisissa asioissa.
En ajattele itse tekeväni vapaaehtoistyötä, ajattelen, että minulla on kivoja harrastuksia, joista saan iloa. - Leijonajuttu
Olen liittynyt Lions-klubiin. Teemme vapaaehtoistyönä erilisia aktiviteetteja lasten, nuorten ja vanhusten hyväksi. Nyt on seuraavana vuorossa renkaanvaihtoaktiviteetti. Lions-sivuilta löytyy linkki, jossa voi ilmoittaa kiinnostuksensa.
- kommentoija
Itse olen vapaaehtoisena leiriohjaajana Parasta Lapsille ry:ssä. Koen juuri lasten parissa toimimisen itselleni tärkeäksi vapaaehtoisuuden muodoksi, joten olen itse ollut erittäin tyytyväinen leiriohjaajana olemiseen.
- Mepe-henkilö
Teen vapaaehtoistyötä meripelastuksessa. Suomessa on noin 60 meripelastusyhdistystä, joista puolet merellä ja puolet järvillä. Toiminta perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen eikä siitä saa mitään korvausta. Käytettävissä on Suomen paras kalusto tähän tehtävään sekä hienoja ihmisiä joiden kanssa on hauska tehdä tätä työtä. Mielenkiintoista se on koska siinä on paljon erilaisia osaamisalueita joissa voi ja saa kehittää itseään. Toiminnassa autetaan käytännössä vesillä pienempään ja suurempaan pulaan joutuneita, ja tärkein tavoite on ihmishengen pelastaminen. Toiminta on viranomaisjohtoista ja oikeasti tärkeää. Aktiivitoimintaan edellytetään normaalia fyysistä ja psyykkistä soveltuvuutta mutta mitään erityisiä navigointi- tms. veneilytaitoja ei edellytetä vaan kaikki opetetaan oman koulutusjärjestelmän mukaisesti. Googlaamalla löydät yhteystiedot.
- vpk1
VPK
- 125
Toimin epilepisayhdistyksessä. Järjestämme erilaisia tapahtumia jäsenillemme. Onglema on että jäsenistössä on lapsiperheitä, työikäisiä, eläkeläisiä, vanhuksia. Kaikille ei voi mitenkään pystyä järjestämään tarpeeksi paljon tekemistä. Käymme mm. retkillä, teatterissa ja vietämme jäseniltoja.
- Todella hyvä veli
Rotary on tutkimusten mukaan hyväntekeväisyysjärjestö, jonka kautta tehty työ ja annettu lantti menee todennäköisemmin perille.
olen mukana bestbuddies kaveritoiminnassa jossa yhdistetään kehitysvammainen ja vammaton kaveri samojen kiinnostuksenkohteiden perustella, suunnilleen samanikäiset ja samaa sukupuolta olevat.
itse olen aloittanut än toiminnan ihan tässä kuussa. toki kaveria voi joutua myös odottamaan.- Ystävä vanhukselle
Vanhustyön keskusliitto kouluttaa ja välittää vapaaehtoisystäviä/saattajia ainakin Hgin alueelle. Mukana 4:ttä vuotta ystävänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067