salkoruusu

Oliskos kellään ko.kukkaa? Käyttäjäkokemusta kaipaisin.Miten menestyy,onko hankala tapaus?
Tekisi mieli hankkia,mutta jos on kovin kinkkinen,niin en viitsi ruveta sen kanssa präkäämään.

8

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu,kiitos linkistä.Olen ne jo lukaissutkin :)
      Mutta nyt kaipaisin käyttäjäkokemuksia suoraan ja jos olisi jotain ehkä vähemmän älykästäkin :D kysyttävää lisänä,niin voisi samalla heti kysäistä.

• salkoruusu on kaunis

Kaverilla on salkoruuskua, eikä kuulemma mikään ihmeellinen hoidettava ole. Siihen se tälläs sen talon seinustalle ja kasteli........
      Ja toihan ei oikeesti ole "ruusu", komea se on kuitenkin.
      Allaolevasta keskustelupalstasta valaisuu aika moni juttu.
      Itse en enempää tiedä, kun en ole sen kanssa tekemisissä koko kesää.......ihailen vain kun käyn kylässä.

http://puutarha.net/keskustelut/messages/1726/478.html?936300214

• issu56

Meillä on niitä kaksikin. Alunperin tosin oli kolme, kaksi keltaista ja punainen, mutta punainen ei jostain syystä menestynyt. Keltaiset rehottaa ihan kiitettävästi tallin seinustalla puolimetrisessä mullassa. Salkoruusu tarvitsee varsinkin aukealla paikalla kasvatettaessa tuen, muuten se kaatuu suht helposti koska kukkavarsi kasvaa melkoisen korkeaksi. Vaikka ne meillä kasvaakin seinustalla, niin olen ne "köyttänyt" seinään.
      Mitään erikoisuuksia ne ei ainakaan mun mielestäni tarvitse, joten varsin helpoiksi ne luokittelisin.

Salkoruusujahan on sekä yksi- että monivuotisia ja yksinkertaisia ja kerrottuja.
      Tarkoitus oli tänäkesänä ommata muutama kerrottu, mutta en löytänyt mistään...

• Kunhan ensin saa muutaman salkoruusun kukkimaan ja tekemään siemeniä ne todennäköisesti on tulleet jäädäkseen pihaan.Useimmat lajit kylväytymisen jälkeen seuraavana kesänä tekevät piene taimet jotka vasta toisena kesänä kukkivat, siinä vaiheessa kun elävät ekaa kesäänsä ne saattavat jäädä innokkaimpien kitkijöiden käsiin joten kannattaa muistaa missä salkoruusut on kukkineet ja jättää kitkeminen.

• Monivuotista siis ajattelin.Noista väreistä tuli mieleen,että täytyy sitten tarkistaa tuokin,että jos niillä on kovasti kestävyydessä eroa.
      Eli siis kun pistää maahan,niin niistä uusista voi jatkaa,jotka itse kylväytyy (kuten sormustinkukka).Miten se vanha sitten,alkuperäinen? Häviääkö se sitten kokonaan vai tuleeko vielä? Onko siemenet sellaisia,että voi kerätä hyvin itse ja jos on,niin jos istuttaa,niin voiko iskeä suoraan multaan vai tarviiko esikasvatusta tai jotain käsittelykommervenkkejä?Tosin tuskin alan siemenillä präkäämään,jos se tekee itsestään noita pieniä alkuja,joista sitten saa uusia.

Kuulin,että tuolla yhdellä siirtolapuutarhalla on syksyllä taimenmyyntiä,jossa noita todennäköisesti on,kun kaikkea vanhaa keräävät.Jos sitten sais jonkun vahvan,helpon?,alkukantaisen taimen.

• Mulla on kolme kerrottua punaista salkoruusua, olen istuttanut ne joskus kolmevuotta sitten, ne kasvaa ihan samasta juuresta aina uudestaan, nyt ovat alkaneet pensottumaan, eivät muuten ole levinneet mihinkään, juuresta tulee vaan uusia oksia...ja oikeasti ne ei ole saanut muuta hoitoa kuin vettä, sillonko olen muistanut ;))) Eli helppohoitoisia...

Nyt aloittavat vasta kukinnan...
        http://s123.photobucket.com/albums/o316/finessa/?action=view¤t=aamu023-1.jpg

• Sikra kirjoitti:

Mulla on kolme kerrottua punaista salkoruusua, olen istuttanut ne joskus kolmevuotta sitten, ne kasvaa ihan samasta juuresta aina uudestaan, nyt ovat alkaneet pensottumaan, eivät muuten ole levinneet mihinkään, juuresta tulee vaan uusia oksia...ja oikeasti ne ei ole saanut muuta hoitoa kuin vettä, sillonko olen muistanut ;))) Eli helppohoitoisia...

Nyt aloittavat vasta kukinnan...
        http://s123.photobucket.com/albums/o316/finessa/?action=view¤t=aamu023-1.jpg

Kiitos kaikille!
        Toivottavasti taimipäiviltä löytyy,muuten tarvii mennä kauppaan könyämään.Paikka olisi jo valmiina harmaamalvikin takana :)

Ties mitä muuta tarttuu tuolta siirtolapuutarhasta.Kaikkea ihanaa,kun siellä pikkupihoilla oli :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 534
      8597
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3688
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      846
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe