salkoruusu

Oliskos kellään ko.kukkaa? Käyttäjäkokemusta kaipaisin.Miten menestyy,onko hankala tapaus?
Tekisi mieli hankkia,mutta jos on kovin kinkkinen,niin en viitsi ruveta sen kanssa präkäämään.

8

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KVG;;;;(((((((
    • Juu,kiitos linkistä.Olen ne jo lukaissutkin :)
      Mutta nyt kaipaisin käyttäjäkokemuksia suoraan ja jos olisi jotain ehkä vähemmän älykästäkin :D kysyttävää lisänä,niin voisi samalla heti kysäistä.

    • salkoruusu on kaunis

      Kaverilla on salkoruuskua, eikä kuulemma mikään ihmeellinen hoidettava ole. Siihen se tälläs sen talon seinustalle ja kasteli........
      Ja toihan ei oikeesti ole "ruusu", komea se on kuitenkin.
      Allaolevasta keskustelupalstasta valaisuu aika moni juttu.
      Itse en enempää tiedä, kun en ole sen kanssa tekemisissä koko kesää.......ihailen vain kun käyn kylässä.

      http://puutarha.net/keskustelut/messages/1726/478.html?936300214

    • issu56

      Meillä on niitä kaksikin. Alunperin tosin oli kolme, kaksi keltaista ja punainen, mutta punainen ei jostain syystä menestynyt. Keltaiset rehottaa ihan kiitettävästi tallin seinustalla puolimetrisessä mullassa. Salkoruusu tarvitsee varsinkin aukealla paikalla kasvatettaessa tuen, muuten se kaatuu suht helposti koska kukkavarsi kasvaa melkoisen korkeaksi. Vaikka ne meillä kasvaakin seinustalla, niin olen ne "köyttänyt" seinään.
      Mitään erikoisuuksia ne ei ainakaan mun mielestäni tarvitse, joten varsin helpoiksi ne luokittelisin.

      Salkoruusujahan on sekä yksi- että monivuotisia ja yksinkertaisia ja kerrottuja.
      Tarkoitus oli tänäkesänä ommata muutama kerrottu, mutta en löytänyt mistään...

    • Kunhan ensin saa muutaman salkoruusun kukkimaan ja tekemään siemeniä ne todennäköisesti on tulleet jäädäkseen pihaan.Useimmat lajit kylväytymisen jälkeen seuraavana kesänä tekevät piene taimet jotka vasta toisena kesänä kukkivat, siinä vaiheessa kun elävät ekaa kesäänsä ne saattavat jäädä innokkaimpien kitkijöiden käsiin joten kannattaa muistaa missä salkoruusut on kukkineet ja jättää kitkeminen.

    • Monivuotista siis ajattelin.Noista väreistä tuli mieleen,että täytyy sitten tarkistaa tuokin,että jos niillä on kovasti kestävyydessä eroa.
      Eli siis kun pistää maahan,niin niistä uusista voi jatkaa,jotka itse kylväytyy (kuten sormustinkukka).Miten se vanha sitten,alkuperäinen? Häviääkö se sitten kokonaan vai tuleeko vielä? Onko siemenet sellaisia,että voi kerätä hyvin itse ja jos on,niin jos istuttaa,niin voiko iskeä suoraan multaan vai tarviiko esikasvatusta tai jotain käsittelykommervenkkejä?Tosin tuskin alan siemenillä präkäämään,jos se tekee itsestään noita pieniä alkuja,joista sitten saa uusia.

      Kuulin,että tuolla yhdellä siirtolapuutarhalla on syksyllä taimenmyyntiä,jossa noita todennäköisesti on,kun kaikkea vanhaa keräävät.Jos sitten sais jonkun vahvan,helpon?,alkukantaisen taimen.

      • Mulla on kolme kerrottua punaista salkoruusua, olen istuttanut ne joskus kolmevuotta sitten, ne kasvaa ihan samasta juuresta aina uudestaan, nyt ovat alkaneet pensottumaan, eivät muuten ole levinneet mihinkään, juuresta tulee vaan uusia oksia...ja oikeasti ne ei ole saanut muuta hoitoa kuin vettä, sillonko olen muistanut ;))) Eli helppohoitoisia...

        Nyt aloittavat vasta kukinnan...
        http://s123.photobucket.com/albums/o316/finessa/?action=view¤t=aamu023-1.jpg


      • Sikra kirjoitti:

        Mulla on kolme kerrottua punaista salkoruusua, olen istuttanut ne joskus kolmevuotta sitten, ne kasvaa ihan samasta juuresta aina uudestaan, nyt ovat alkaneet pensottumaan, eivät muuten ole levinneet mihinkään, juuresta tulee vaan uusia oksia...ja oikeasti ne ei ole saanut muuta hoitoa kuin vettä, sillonko olen muistanut ;))) Eli helppohoitoisia...

        Nyt aloittavat vasta kukinnan...
        http://s123.photobucket.com/albums/o316/finessa/?action=view¤t=aamu023-1.jpg

        Kiitos kaikille!
        Toivottavasti taimipäiviltä löytyy,muuten tarvii mennä kauppaan könyämään.Paikka olisi jo valmiina harmaamalvikin takana :)

        Ties mitä muuta tarttuu tuolta siirtolapuutarhasta.Kaikkea ihanaa,kun siellä pikkupihoilla oli :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1671
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1268
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1169
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      193
      930
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      888
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      715
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      640
    Aihe