salkoruusu

Oliskos kellään ko.kukkaa? Käyttäjäkokemusta kaipaisin.Miten menestyy,onko hankala tapaus?
Tekisi mieli hankkia,mutta jos on kovin kinkkinen,niin en viitsi ruveta sen kanssa präkäämään.

8

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu,kiitos linkistä.Olen ne jo lukaissutkin :)
      Mutta nyt kaipaisin käyttäjäkokemuksia suoraan ja jos olisi jotain ehkä vähemmän älykästäkin :D kysyttävää lisänä,niin voisi samalla heti kysäistä.

    • salkoruusu on kaunis

      Kaverilla on salkoruuskua, eikä kuulemma mikään ihmeellinen hoidettava ole. Siihen se tälläs sen talon seinustalle ja kasteli........
      Ja toihan ei oikeesti ole "ruusu", komea se on kuitenkin.
      Allaolevasta keskustelupalstasta valaisuu aika moni juttu.
      Itse en enempää tiedä, kun en ole sen kanssa tekemisissä koko kesää.......ihailen vain kun käyn kylässä.

      http://puutarha.net/keskustelut/messages/1726/478.html?936300214

    • issu56

      Meillä on niitä kaksikin. Alunperin tosin oli kolme, kaksi keltaista ja punainen, mutta punainen ei jostain syystä menestynyt. Keltaiset rehottaa ihan kiitettävästi tallin seinustalla puolimetrisessä mullassa. Salkoruusu tarvitsee varsinkin aukealla paikalla kasvatettaessa tuen, muuten se kaatuu suht helposti koska kukkavarsi kasvaa melkoisen korkeaksi. Vaikka ne meillä kasvaakin seinustalla, niin olen ne "köyttänyt" seinään.
      Mitään erikoisuuksia ne ei ainakaan mun mielestäni tarvitse, joten varsin helpoiksi ne luokittelisin.

      Salkoruusujahan on sekä yksi- että monivuotisia ja yksinkertaisia ja kerrottuja.
      Tarkoitus oli tänäkesänä ommata muutama kerrottu, mutta en löytänyt mistään...

    • Kunhan ensin saa muutaman salkoruusun kukkimaan ja tekemään siemeniä ne todennäköisesti on tulleet jäädäkseen pihaan.Useimmat lajit kylväytymisen jälkeen seuraavana kesänä tekevät piene taimet jotka vasta toisena kesänä kukkivat, siinä vaiheessa kun elävät ekaa kesäänsä ne saattavat jäädä innokkaimpien kitkijöiden käsiin joten kannattaa muistaa missä salkoruusut on kukkineet ja jättää kitkeminen.

    • Monivuotista siis ajattelin.Noista väreistä tuli mieleen,että täytyy sitten tarkistaa tuokin,että jos niillä on kovasti kestävyydessä eroa.
      Eli siis kun pistää maahan,niin niistä uusista voi jatkaa,jotka itse kylväytyy (kuten sormustinkukka).Miten se vanha sitten,alkuperäinen? Häviääkö se sitten kokonaan vai tuleeko vielä? Onko siemenet sellaisia,että voi kerätä hyvin itse ja jos on,niin jos istuttaa,niin voiko iskeä suoraan multaan vai tarviiko esikasvatusta tai jotain käsittelykommervenkkejä?Tosin tuskin alan siemenillä präkäämään,jos se tekee itsestään noita pieniä alkuja,joista sitten saa uusia.

      Kuulin,että tuolla yhdellä siirtolapuutarhalla on syksyllä taimenmyyntiä,jossa noita todennäköisesti on,kun kaikkea vanhaa keräävät.Jos sitten sais jonkun vahvan,helpon?,alkukantaisen taimen.

      • Mulla on kolme kerrottua punaista salkoruusua, olen istuttanut ne joskus kolmevuotta sitten, ne kasvaa ihan samasta juuresta aina uudestaan, nyt ovat alkaneet pensottumaan, eivät muuten ole levinneet mihinkään, juuresta tulee vaan uusia oksia...ja oikeasti ne ei ole saanut muuta hoitoa kuin vettä, sillonko olen muistanut ;))) Eli helppohoitoisia...

        Nyt aloittavat vasta kukinnan...
        http://s123.photobucket.com/albums/o316/finessa/?action=view¤t=aamu023-1.jpg


      • Sikra kirjoitti:

        Mulla on kolme kerrottua punaista salkoruusua, olen istuttanut ne joskus kolmevuotta sitten, ne kasvaa ihan samasta juuresta aina uudestaan, nyt ovat alkaneet pensottumaan, eivät muuten ole levinneet mihinkään, juuresta tulee vaan uusia oksia...ja oikeasti ne ei ole saanut muuta hoitoa kuin vettä, sillonko olen muistanut ;))) Eli helppohoitoisia...

        Nyt aloittavat vasta kukinnan...
        http://s123.photobucket.com/albums/o316/finessa/?action=view¤t=aamu023-1.jpg

        Kiitos kaikille!
        Toivottavasti taimipäiviltä löytyy,muuten tarvii mennä kauppaan könyämään.Paikka olisi jo valmiina harmaamalvikin takana :)

        Ties mitä muuta tarttuu tuolta siirtolapuutarhasta.Kaikkea ihanaa,kun siellä pikkupihoilla oli :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2157
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      247
      1766
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      257
      1073
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1004
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      961
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      915
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      834
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      821
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      784
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      739
    Aihe