Muita Joutsenon opistoon meneviä?

:x

Onko kukaan muu menossa tänä syksynä Joutsenon opistoon?

25

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NovemberChild

      Olen menossa kuvataidelinjalle :)

    • :x

      Mahtavaa. :D Itsekin olen kuvataidelinjalle menossa. :p

      Muutatko opiston asuntolaan?

    • NovemberChild

      Great! :) siellä siis sitten nähdään ^_^ tässä odotellaankin jo innolla.

      • NovemberChild

        Juu muutan. Sä? :)


      • :x
        NovemberChild kirjoitti:

        Juu muutan. Sä? :)

        Muutan. :>


    • NovemberChild

      Hei tietsä yhtää millaset ne tilat on siel asuntolas? Uusia, vanhoja? Minkä kokoisia huoneita? :)

      • :x

        Muistelen lukeneeni, että siellä on uudempia ja vanhempia huoneita. Kahden hengen huoneissa on kummallekin asukkaalle sänky, kirjoituspöytä, vaatekaappi ja seinällä joku pieni hylly. Säilytystilaa on vähän ja huoneet ovat pieniä.

        Muutatko yhden vai kahden hengen huoneeseen?


    • NovemberChild

      kahden. :)

    • runaway4

      Minäkin olen tulossa sinne suomen kielen ja kirjallisuuden linjalle. :> Tarkoitus olis asua 1 hengen huoneessa asuntolassa, mutta saa nähdä onko niitä sitten mitenkä riittänyt ihmisille, jos moni muuki on halunnut asua itsekseen. :)

    • :x

      Wohoo, lisää tulevia opistolaisia. :)


      Menettekö opistolle jo sunnuntaina? Itse menen jo silloin, koska tulen yli 300 km:n päästä.

      Opiston huoneista vielä:
      Olikohan se huonekoko kahden hengen huoneissa 12 neliötä.. (älyttömän pienet, varsinkin kahdelle), eli yhden hengen huoneet ovat vielä pienempiä. Huoneissa on verhot ja muistaakseni mattokin. Seinille saa laittaa julisteita tai muita kuvia kiinni sinitarralla.

      Ajattelin ainakin maton tuoda mukanani. Verhoja en varmaan (toivottavasti siellä olevat verhot ovat siedettävät :D ).

      • runaway4

        Ite tulen vasta maanantaina, vaikka asustelen P-Savossa asti, mut ehkäpä sitä sais kotiuduttua siinä ajassa. :D Eniten pelottaa ettei kaappitilat riitä tavaroille ja vaatteille yms., mut iteltäki onneks löytyy noita sängynaluslaatikoita, niin jospa ne sais jonnekin tungettua. :D


    • NovemberChild

      Mä oon tulos kans sunnuntaina. Täältä kaukaa~ heh. Kiitos infosta, tosi pienet siis! Apua! Mitenköhän mahdun kaikkien tavaroitteni kanssa sinne. ( hah, mulla on älyttömästi tavaraa aina)

      • :x

        Kannattaa hankkia vaikka sängynaluslaatikoita, ovat aika käteviä. Ainakin luulisi, että sängyt ovat sen verran korkeita, että niiden alle mahtuu matala laatikko.

        Minäkin otan aika paljon tavaraa mukaan. Alun perin ajattelin, että en ota mitään ylimääräistä, koska on tympeää roudata tavaroita niin kauas, mutta sitten tajusin, että siellä asuntolassa pitäisi viihtyäkin, kerta kevääseen asti siellä asun. :D Sen takia otan mukaan koriste-esineitä (mitähän tuleva kämppikseni mahtaa pitää afrikkalaistyylisistä koriste-esineistäni..? ;D ).

        Eikös se muuten mene niin, että esim. kuvataidelinjalainen ei välttämättä jaa huonetta toisen kuvislinjalaisen kanssa, vaan kämppis voi olla vaikkapa opeksi-linjalta?


    • NovemberChild

      Heh hyvä idea noi sängynalus laatikot! Täytyypi hankkia ja kyllä, siellä
      Täytyy se vuosi viihtyä, joten vois kyl tuoda jotain seinäkoristeita tms. :) itse ajattelib pari viherkasvia tuoda : D katotaan kuolevatko. Hehee. :).


      En tiedä yhteen miten noitten huoneiden jaot menee. :) se näkeesit. Toisaalta tässä vähän pelottaa millaisen kämppiksen saa, mutta taas suurimmaks osaks oon tosi innoissani! En malttais enää odottaa näitä paria viikkoa :)

    • alice3

      Minäkin oon tulossa! Jännittää jo aika kovastikin :) englannin linjalle meen ja asuntolassa 2 hengen huoneessa olis tarkotus asua. Mäkin aattelin ottaa jotain koriste-esineitä yms. mukaan että tulis huoneesta vähän viihtyisämpi, ku asun tosiaan aivan toisella puolella suomea, et joutsenosta ei sitten joka viikonloppu noin vaan kotiin mennä :D luin jostain että kannattaa ottaa pyörä mukaan jos ei oo autoo, ku opistolta "keskustaan" on pari kilsaa. itelläni ei autoo ole, mutta saa ny nähä jaksanko pyörän mukaan raahata... eihän pari kilsaa kuitenkaan niiin paha ole :)

    • :x

      Oletteko muuten jo hakeneet opintotukea?




      Minun oli tarkoitus täyttää opintotukihakemus ja lähettää se opistolle, mutta päätinkin, että haen opintotukea vasta kun aloitan opistossa. Haluan nimittäin varmistaa, että laitan mm. asunnon osoitteen ja asumisen hinnan oikein.

    • runaway4

      Mä hain jo opintotukea asumislisää ja tänään tulikin jo Kelalta se kirje kotiin, et miten paljon saa opiskeluajalta sitten tukea. :) Itse jätin täyttämättä nuo asumislisäkohdat, kun luotin vanhempien sanaan, että opisto merkkaa sinne ne puuttuvat tiedot (osoitteet yms.), niin kai ne oli sinne joku sitten laittanut kerta asumislisäkin oli minulle laskettu. :D
      Itsekin meinasin ensin hakea englannin linjalle, mut viime hetkellä muutin vielä mieltäni, kun suomen kieli kuitenkin kiinnostaa loppujen lopuks hitusen enemmän. :D Ite raahaan ainakin pyöräni opistolle, että pääsee sitte nopeesti keskustaan polkemaan tarvittaessa.

    • NovemberChild

      Itse ajattelin pyörän vasta myöhemmin tuoda kun tulen sinne kimppakyydillä niin ei varmaankaan mahtuisi edes mukaan. Ainahan muutaman kilometrin jaksaa kävellä, kunnolliset kengät vain mukaan! :)

      Hain jo opintotukea ja asumislisää. Sain se Kelan kirjeen jo jonkun aikaa sitten, mutta minun harmikseni en saa senttiäkään opintotukea, pelkkää asumislisää. No saanpahan sentään jotakin!

    • :x

      Kauhean vaikeaa tuo opintotukihakemuksen täyttäminen. Täytän sen sitten opistolla loppuun, kun pitää tietää osoite ja asumisen hinta (ja sen jälkeen vaihtaa se asuntolan osoite osoitteekseni, muuten en saa asumistukea).

      Mitä laitoitte kohtaan

      Opinnot ovat: [] iltaopintoja [] monimuoto-opintoja [] aikuiskoulutusta [] ei mitään näistä

      ?

      Viimeisen olisin laittamassa, mutta en nyt ole aivan varma.

    • embrace_

      Moikka!
      Oon kanssa tulossa lukemaan englantia Joutsenoon täks vuodeks :) Oon innokkaana alottanu jo pienimuotoisen pakkaamisen ja ihan yleinen kysymys että paljonko ihmiset otatte yleensäkkin tavaraa mukaan?
      Porukat väittää että pakkaan koko elämäni, mutta eikös se ookkin tarkotus jos lähtee asumaan vuodeks 300 kilometrin päähän? :)

      • :x

        Olen nyt pakannut suurimman osan tavaroista. Neljä sängynaluslaatikkoa on täynnä tavaraa. Mukaan tulee niiden lisäksi paljon muutakin, kuten esimerkiksi polkupyörä.


    • NovemberChild

      Heh. :) mä oon jo pakannu kaiken. Tuun sinne kimppa kyydillä ni piti vähän karsia tavaroita et molempien mahtuu :) mut ainhan saa lisää. Itse en saa vielä tuotua pyörää vaan kuljetan sen myöhemmin. Hoh. Miten musta silti tuntuu että jotain tärkeää puuttuu? Uhhuh. Mun tuurilla unohdan jotain :)

    • :x

      En ole vieläkään pakannut kaikkea. :D Minusta alkaa tuntua, että tavaraa on jo liikaakin.

    • runaway4

      Täällä on vieläki pakkaaminen kesken. Onneksi ei sentään kyl ole enää paljoa pakattavaa jäljellä. :) Kasseja ja laatikoita on kyllä enemmän kun laki sallii, niin saa nyt nähdä, miten saan kaiken tuon roinan sinne huoneeseen. Vaatteitakin yritin kovasti karsia, mutta silti tuli melkein koko vaatekaappi otettua mukaan. :s
      Huomenna sitten jo lähtö aamusta. Vieläkään en oo oikein heränny siihen tosiasiaan, että en enää asu täällä maanantaista eteenpäin, mutta silti odotan muuttoa kyllä innolla. :D Kisulia tulee kyllä ikävä, kun se pitää jättää tänne kotimieheksi. :

    • :x

      Yllätyin huoneen koosta. Ei niin pieni kuin odotin.


      Kämppis tulee varmaan sitten huomenna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe