Silkkivinttikoira,millainen?

dark_thing

Onko kenelläkään kokemusta silkkivinttikoirista?Vaikuttaa mukavalta rodulta ja netistä oon lukenut siitä mutta haluaisin kuulla kokemuksia.Onko yleensä sosiaalinen toisia koiria ja ihmisiä kohtaan?Vapaana ei varmaan voi pitää muulla kuin aidatulla alueella,onko kovia lähtemään saaliin perään?Millainen on rodun terveystilanne,eikös vinttikoirat yleensä oo aika terveitä rotuja?Saako totutettua kissoihin?Mulla ei tosiaan oo yhtään kokemusta vinttikoirista,muutaman vaan nähnyt ja joskus rapsutellut,enemmän oon ollut tekemisissä paimenkoirien,laumanvartijoiden ja erilaisten seurakoirien kanssa.Oon kuullut että vinttarit olisi aika itsepäisiä eikä oikein palveluhalukkaita,päteekö silkkeniin?Ei se mua haittaisi,oon tottunut nöffin ym.koirien itsepäisyyteen enkä halua mitään "palvon maata jalkojesi alla"-koiraa:D Oma tahto tietyssä määrin on vaan hyvä asia.

6

7215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa´a

Yleensä vinttikoirilla ei ole tapana karkailla, mutta tuosta >>epävirallisesta>> (ei FCI:n hyväksymä) silkkivinttikoirasta en tiedä. Vinttikoirat tulevat yleensä hyvin toimeen toisten koirien sekä kissojen kanssa.

• myöskinkiinnostunut

Olisiko kellään kertoa enempää silkkivinttikoirasta, täällä myös ollaan kiinnostuneita rodusta?

• Silkkenihminen

Kaikkien rodusta kiinnostuneiden kannattaa tutustua rodun kotisivuihin osoitteessa www.silkkivinttikoira.net. :-)

• uyiuyt

UP!

Liikkuuko suomi24:ssä vielä silkenien omistajia? Millainen on saatavuus ja hinta? Entisenä borzoi-ihmisenä kaipailisin hiukan pienempikokoista, mutta vinttikoiran luonteen omaavaa liikunnallista seuralaista. Selviääkö silken Suomen talvesta ilman vaatetusta vai onko kylmänsieto yhtä vaihtelevaa kuin karvattomammilla vinttareilla?

Olen kuullut huhuja silkeneistä ja silkenin omistavista, mutta yhtäkään en ole koskaan nähnyt!

• Katinka

Meneppäs tuonne http://www.tuulenkoirat.net/tk/
        Sieltä löytyy kuvia ja tavoittaa silken omistajia. Itsekkin haaveilen silkenistä, mutta nyt vielä 3 borzoita joten jonkin ajan päästä.
        Ihana rotu on silken, niin kompakti koko. Vaatetuksen tarvis riippuu yksilöstä, toiset on arempia kuten jopa venakoissakin. Omillani käytän lämpömanttelia vain kisatessa jottei tule lihasvammoja. Joskus kaatosateella myös sadetakkia, käytännöllisyyden takia. Koira ei itse tarvitsisi kun turkki ei kastu läpikotaisin.

Mistä paikkakunnalta olet?

• Anonyymi

Kasvattajia kaipailen ei löydy sivuilta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      139
      6313
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      70
      5237
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3675
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3280
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      115
      2438
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2286
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2028
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1618
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      16
      1313
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1188
    Aihe