Silkkivinttikoira,millainen?

dark_thing

Onko kenelläkään kokemusta silkkivinttikoirista?Vaikuttaa mukavalta rodulta ja netistä oon lukenut siitä mutta haluaisin kuulla kokemuksia.Onko yleensä sosiaalinen toisia koiria ja ihmisiä kohtaan?Vapaana ei varmaan voi pitää muulla kuin aidatulla alueella,onko kovia lähtemään saaliin perään?Millainen on rodun terveystilanne,eikös vinttikoirat yleensä oo aika terveitä rotuja?Saako totutettua kissoihin?Mulla ei tosiaan oo yhtään kokemusta vinttikoirista,muutaman vaan nähnyt ja joskus rapsutellut,enemmän oon ollut tekemisissä paimenkoirien,laumanvartijoiden ja erilaisten seurakoirien kanssa.Oon kuullut että vinttarit olisi aika itsepäisiä eikä oikein palveluhalukkaita,päteekö silkkeniin?Ei se mua haittaisi,oon tottunut nöffin ym.koirien itsepäisyyteen enkä halua mitään "palvon maata jalkojesi alla"-koiraa:D Oma tahto tietyssä määrin on vaan hyvä asia.

6

4776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa´a

      Yleensä vinttikoirilla ei ole tapana karkailla, mutta tuosta >>epävirallisesta>> (ei FCI:n hyväksymä) silkkivinttikoirasta en tiedä. Vinttikoirat tulevat yleensä hyvin toimeen toisten koirien sekä kissojen kanssa.

    • myöskinkiinnostunut

      Olisiko kellään kertoa enempää silkkivinttikoirasta, täällä myös ollaan kiinnostuneita rodusta?

    • Silkkenihminen

      Kaikkien rodusta kiinnostuneiden kannattaa tutustua rodun kotisivuihin osoitteessa www.silkkivinttikoira.net. :-)

    • uyiuyt

      UP!

      Liikkuuko suomi24:ssä vielä silkenien omistajia? Millainen on saatavuus ja hinta? Entisenä borzoi-ihmisenä kaipailisin hiukan pienempikokoista, mutta vinttikoiran luonteen omaavaa liikunnallista seuralaista. Selviääkö silken Suomen talvesta ilman vaatetusta vai onko kylmänsieto yhtä vaihtelevaa kuin karvattomammilla vinttareilla?

      Olen kuullut huhuja silkeneistä ja silkenin omistavista, mutta yhtäkään en ole koskaan nähnyt!

      • Katinka

        Meneppäs tuonne http://www.tuulenkoirat.net/tk/
        Sieltä löytyy kuvia ja tavoittaa silken omistajia. Itsekkin haaveilen silkenistä, mutta nyt vielä 3 borzoita joten jonkin ajan päästä.
        Ihana rotu on silken, niin kompakti koko. Vaatetuksen tarvis riippuu yksilöstä, toiset on arempia kuten jopa venakoissakin. Omillani käytän lämpömanttelia vain kisatessa jottei tule lihasvammoja. Joskus kaatosateella myös sadetakkia, käytännöllisyyden takia. Koira ei itse tarvitsisi kun turkki ei kastu läpikotaisin.

        Mistä paikkakunnalta olet?


    • Anonyymi

      Kasvattajia kaipailen ei löydy sivuilta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe