Silkkivinttikoira,millainen?

dark_thing

Onko kenelläkään kokemusta silkkivinttikoirista?Vaikuttaa mukavalta rodulta ja netistä oon lukenut siitä mutta haluaisin kuulla kokemuksia.Onko yleensä sosiaalinen toisia koiria ja ihmisiä kohtaan?Vapaana ei varmaan voi pitää muulla kuin aidatulla alueella,onko kovia lähtemään saaliin perään?Millainen on rodun terveystilanne,eikös vinttikoirat yleensä oo aika terveitä rotuja?Saako totutettua kissoihin?Mulla ei tosiaan oo yhtään kokemusta vinttikoirista,muutaman vaan nähnyt ja joskus rapsutellut,enemmän oon ollut tekemisissä paimenkoirien,laumanvartijoiden ja erilaisten seurakoirien kanssa.Oon kuullut että vinttarit olisi aika itsepäisiä eikä oikein palveluhalukkaita,päteekö silkkeniin?Ei se mua haittaisi,oon tottunut nöffin ym.koirien itsepäisyyteen enkä halua mitään "palvon maata jalkojesi alla"-koiraa:D Oma tahto tietyssä määrin on vaan hyvä asia.

6

7260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa´a

Yleensä vinttikoirilla ei ole tapana karkailla, mutta tuosta >>epävirallisesta>> (ei FCI:n hyväksymä) silkkivinttikoirasta en tiedä. Vinttikoirat tulevat yleensä hyvin toimeen toisten koirien sekä kissojen kanssa.

• myöskinkiinnostunut

Olisiko kellään kertoa enempää silkkivinttikoirasta, täällä myös ollaan kiinnostuneita rodusta?

• Silkkenihminen

Kaikkien rodusta kiinnostuneiden kannattaa tutustua rodun kotisivuihin osoitteessa www.silkkivinttikoira.net. :-)

• uyiuyt

UP!

Liikkuuko suomi24:ssä vielä silkenien omistajia? Millainen on saatavuus ja hinta? Entisenä borzoi-ihmisenä kaipailisin hiukan pienempikokoista, mutta vinttikoiran luonteen omaavaa liikunnallista seuralaista. Selviääkö silken Suomen talvesta ilman vaatetusta vai onko kylmänsieto yhtä vaihtelevaa kuin karvattomammilla vinttareilla?

Olen kuullut huhuja silkeneistä ja silkenin omistavista, mutta yhtäkään en ole koskaan nähnyt!

• Katinka

Meneppäs tuonne http://www.tuulenkoirat.net/tk/
        Sieltä löytyy kuvia ja tavoittaa silken omistajia. Itsekkin haaveilen silkenistä, mutta nyt vielä 3 borzoita joten jonkin ajan päästä.
        Ihana rotu on silken, niin kompakti koko. Vaatetuksen tarvis riippuu yksilöstä, toiset on arempia kuten jopa venakoissakin. Omillani käytän lämpömanttelia vain kisatessa jottei tule lihasvammoja. Joskus kaatosateella myös sadetakkia, käytännöllisyyden takia. Koira ei itse tarvitsisi kun turkki ei kastu läpikotaisin.

Mistä paikkakunnalta olet?

• Anonyymi

Kasvattajia kaipailen ei löydy sivuilta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      271
      4130
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      135
      2365
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2016
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1501
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      988
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      133
      972
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      959
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      336
      895
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      877
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      810
    Aihe