Busa ensipyöräksi

ck

Onkohan ihan viisasta ostaa Busa ekaksi pyöräksi vai pitäiskö "tyytyä" GSX 1250 Fa? Mihkään piikkiin en aio lähteä eli kyllä jonkun verran kokoa pitää olla ettei tarvii heti vaihtaa.

16

1648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 200kww

      ja mieluummin hiukka piristettynä mitä sitä maitoilemaan suotta, oothan sie polokupyörälläi ajana..

    • sukisuki m 1800 r

      eihän se viisasta ole ei sillä etteikö busa ole peli mut aloittelijoilla kun tahtoo olla sitä kokeilun ja näyttämisen halua ,ja pikku virhe väärässä paikassa riittää.joo mä tiedän et pidät ittees kuskina ja noita varotuksia sataa tuutin täydeltä ,mut kokemus opettaa ja ikä hillitsee voin sanoa yhden pyörän lunastukseen ajaneena mut mulla oli silti tuuria.monella muulla se tuuri oli jo käytetty niinku tänävuonna 17 kuollutta motoristia.joista jokainen omastamielestä oli kuski parhaasta päästä.et harkitse mitä ostat lähtee se henki fillarillakin eli kaikki on kiinni kuskista ja vahdista sekä tuurista.

    • K7

      Sehän on jokaisen omista ajotaidoista kiinni? Käy testaamassa busaa, ja jos tuntuu että turhan vaativa prätkä ensipyöräksi niin kannattaa kattella joku hieman iisimpi malli. "bussi" on iso ja aika raskas, ja siitä löytyy hurjasti voimaa. Ei ole miellyttävä ajaa kaupungissa, mutta motarilla sillä viihtyy. Ja sillä pystyy tekemään pitkiäkin reissuja ilman että tulee paikat kipeäksi (minun mielestä).

      Itsellä on busa, ja sitä ennen ärrä-kyykkyä ja kustomia, mutta tällä hetkellä busa tuntuu parhaalta mitä olen koskaan ajanut. Sen kans pärjää vallan mainiosti kunhan ei ala hölmöileen, saattaa yllättää kokeneenkin motoristin.

      • ck

        Mutta jos saa pari vuotta vanhan busan 7000km ajetun ja gsx1250, tosin uuden, samalla hinnalla niin eikö vaaka kallistu busaan? Tosin just pääsääntöisesti kaupunkiajoon...


      • Pääsääntöisesti
        ck kirjoitti:

        Mutta jos saa pari vuotta vanhan busan 7000km ajetun ja gsx1250, tosin uuden, samalla hinnalla niin eikö vaaka kallistu busaan? Tosin just pääsääntöisesti kaupunkiajoon...

        kaupunkiajoon ja vielä mietit Busaa??!! Pakko olla masokistisia taipumuksia jos tuollaisen pyörän tahtoo nurkka-ajoon! Gsx1250 jo olisi 100Xparempi!


    • Bandiitha

      Busa on kömpelö ja raskas suoran tien pyörä jolla on mukava vetää motarilla kortti kuivumaan. Kaikkialla muualla niitä saakin olla aina ohittamassa.. Busalla ajavat tosikuskit on harvinainen motoristilaji.

      • pyörä joka on tehty

        olemaan miellyttävä 200-300km/h nopeudessa ei vain voi olla hyvä ajettava Suomen nopeusrajoitusalueella. Ajoasento on naurettava kuin kyykkypaskalla istuisi paitsi vaan epämiellyttävämpää. Ei sillä vaan voi ajaa kahdeksaakymppiä.


      • molemmat on

        kyllä taitaa jäädä haaveeksi bandiitillä ohittaa busaa mutkatiellä jos niikseen tulee.


      • Busaatha

        Oletko koskaan ajanut Busalla vai oletko vain lukenut netistä että kyseinen päristin ei kelpaa muuhun kuin suoraan ajamiseen?

        Kuinka paljon kevyempi iso Bandiitti on Busaan verrattuna kun sitä raskaaksi haukut?

        Pyydä koeajoon Gen2 Busa jossa alla hyvät rengastus ja käy vetämässä joku kunnon mutkapätkä ja voi olla mielipide muuttuu.

        Itse olen ajanut kumpaakin Gen2 Busaa ja 1250 vesirosvoa mutkapätkällä ja ainakin henkilökohtaisesti pidin Busasta huomattavasti enemmän.


    • K7

      Busalla ei ole mitään vaikeuksia ajaa kaupungissa jos on kokenut kuljettaja, mutta ei se mitään varsinaista herkkua ole. Maantiellä sillä on mukava ajaa joka nopeusalueella, joka muuta sanoo ei ole busaa koskaan ajanutkaan. Suomi ei ole mikään poikkeusvaltio noiden nopeusrajoitusten suhteen, sillä löytyy niitä rajoituksia samalla tavalla muistakin maista, ja kyllä se on otettu varmasti huomioon suzukin suunnittelupöydällä kun hayabusaa on suunniteltu :)

      Busassa vanhat kuluneet renkaat on hyvin suuri tekijä pyörän mutkaominaisuuksiin, ja busa syö renkaita aika ahnaasti. Hyvillä ja uusilla kumeilla se menee mutkatietä sen verran ketterästi kuitenkin ettei millään perus katupyörillä ole mitään saumaa jos pitäis alkaa kisaamaan :P

    • Masokistille

      Kyllään valtaosa kilokyykkyjenkin omistajista katukäyttöön nuo ratapyörät hankkii. Olen usen hakenut Busan koeajoon ja oikein yrittänyt saada kuumetta tarttumaan,laihoin tuloksin. Ajoasento on vaan niin perseestä kadulle. Ehkä joku hyttysen painoinen hämähäkki tuohon taipuu,muttei miehenkokoinen äijä. Bandit on paljon parempi kaupunkikurvailuun.

    • K7

      Moni hankkii jonkin tonniäRrän ehkä sen takia että se on yleisesti jostain syystä "cool"pyörä. Itsellä kiintiö ollut jo vuosia sitten täynnä noita kamppeita kohtaan. Jos busan ajoasentoa pitää pahana niin käykääpä ajamassa ensin tonniärrällä 400km lenkki, ja (kun kivuista ja säryistä olette toipuneet) käykää tekeen sama lenkki busalla niin luulen että se busa ei olekaan niin huono matkajuhta kuin yleisestä tietämättömyydestä johtuen huhutaan. Ja bussin päälle kelpaa rojahtaa 120kiloinen äijä helposti, ei pitäis olla siitä kiinni, ja jos vielä enemmän mies painaa niin syytä ehkä alkaa liikkumaan ominkin voimin??

      Jokaiselle ajan kuluessa, ja eri pyöriä ja malleja kokeillessa viimein löytyy SE pyörä mikä tuntuu hyvälle. Jos mulla olis ajot jossain pääosin kaupunkiliikenteessä puikkelehtimista niin laittaisin luultavasti kotarin erään hauskan mallin.. :)

    • 56-vuotias Busanisti

      Itselläni on Hayabusa ja kyllä sillä mutkateilläkin viihtyy. Kaksin ajaessa varsin mukava matkapyörä. Jos asento tuntuu liian etunojalta niin ohjaustankoon saa korotuspalat. Jos puhtia ei tunnu olevan riittävästi Busaan saa siihen turbosarjan, jonka voi itse asentaa. On totta, että ajo-ominaisuudet tulevat esille suuremmissa nopeuksissa, mutta ihan hyvä ajettava se on.
      Edellinen pyörä oli Honda Blackbird ja Busa tuntuu sopivammalta minulle.
      Vuonna 98 aloitin moottoripyöräilyn ja pyörä oli Suzuki GSXR 1100.

    • eurooon

      olen vaihtamassa isoa intruderia matka sporttiin ja ajatuksena oli s mallin bmw...kuitenkin huomio siitä mitä rahalla saa niin mieli alkoi kääntymään hayabusaan, olen 190 cm ja reilu 100 kg ja tarkotus matkustaa eurooppaan kaksin yhdellä pyörällä...siis sopivuus matkapyöräksi iso kokoiselle ja painavalle lastille, luotettavuus, polttoaineen kulutus ym ym...

      • Hentek

        30 pyörää omistaneena, japseja kaikki ja nyt Bandit 1200, hyvä pyörä yleisesti, ajettavuus ja piristettynä kelaa mittarin pohjaan ja on erittäin halpa hankkia, eikä tarvi kyykistellä.
        Busakin ollut, se vanhempi malli ja ainakin minulle hankalan ahdas pyörä verrattuna esim Kawan 12r:ään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe