Kotiteatteri viidellä tonnilla.

TJ

Meillä olisi 3,5 x 3,8 metrinen pimeä huone, josta ajattelin tehdä kotiteatterin. Huoneessa ei siis ole ikkunoita, mutta on muutoin "sisustettu", eli laattaa lattiassa ja maalia seinässä. Ovi on normaali sisäovi, jonka rakosista pääsee tietenkin vähän valoa, mutta oven takana ei ikkunaa, joten tuleva valo keinovaloja, jotka laitettavissa pois päältä.

Huoneessa on ikävä kyllä LTO laite, joka täytyy koteloida siten, ettei meluhaittoja tule.

Olen ajatellut selviäväni koko hommasta 5000 € budjetilla, joka pitäisi sisällä siis sisustamista, äänentoistoa ja videolaitteistoa. Miten karkeasti tuo rahasumma kannattaisi jakaa, jotta osaan lähteä sitten kyseisissä hintaryhmissä etsimään oikeita laitteita: paljonko kannattaisi laittaa kaukumisen estämiseen paneeleilla tms, paljonko kiuttimiin, paljonko videon toistoon, vaoljonko joko televisioon tai projektoriin?

7

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AVVitsaus

      Videotykki blu-ray soitin/ps3 esim. tikkurillan harmonylla maalattu "kangas" budjetin pienuuden takia 2000e, vahvistin subbari 5 kaiutinta 2000e ja loppu tonttu akustointiin ja sisustamiseen. Ja jollei tonni riitä niin sitten jatkaa myöhemmin siitä mihin on jäänyt.

      Mutta, tällaisia asioita on aika mahdotonta neuvoa, jollei itse ole paikanpäällä näkemässä sitä huonetta, joten asiasta on melko turhaa netissä jauhaa. Viisainta onkin, että pyydät sinne jonkun hieman avuksi. Tuollainen laattalattiakin on jo heti ensimmäinen katastrofi äänen kannalta ja päätellen siitä ettei huoneessa ole ikkunoita, niin kyseessä taitaa olla kellaritila. Haasteita varmastikin riittää. Muut saa jatkaa.

      • TJ

        Kyseessä on rinnetontin alakerran maanalle sijoittuva tila, eli siis käytönnössä kellari. Lattian ongelman ajattelin poistaa karvalankamatoilla, mutta toimiikohan ollenkaan?


    • vinkkaaja nro 77654

      Oletko jo tutustunut kotimaisen dvdplazan keskustelusivuihin? Asiallisen tuntuiset foorumit ja alaan vihkiytyneitä suomalaisia harrastajia näyttäisi olevan runsaasti siellä.

      http://www.dvdplaza.fi/forums/index.php

    • tietäjä.
    • AVVitsaus

      Moni on hämmästellyt tämän "tietäjän" ylitsepursuavaa, valtaisan häikäisevää tietomäärää, mutta nyt hämmästelemme kaiken lisäksi hänen täydellisyyttä hipovaa lukutaitoaankin.

    • TJ

      Selailin dvdplazan keskusteluja, mutta en onnistunut vielä löytämään vastausta siihen minua askarruttavaan asiaan, että miten budjetti kannattaisi jakaa budjetti ei osa-alueille. Mutta AVVitsaus antoi riittävää vinkkiä, joten pääsen eteenpäin. Kiitokset!

    • AVVitsaus

      No, se nyt oli vain tuollainen budjettijako mistä minä henkilökohtaisesti lähtisin liikkeelle. Kahdellatuhannella saa kuvapuolen hyvään reeraan ja sama pätee ääniinkiin. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin kannattaa vierailla mareksoundissa kuuntelemassa hiukan vinkkejä.

      Jos otetaan yksi esimerkki, niin ostaisin 5 pientä jalustakaiutinta, tekisin niille itse 2 jalustaa, laittaisin takakaiuttimet seinille, ostaisin laadukkaan subbarin (bk electronics taikka svs, molemmat erittäin paljon ylistettyjä!!) mistä riittää potkua, ja siihen perusvahvistin kylkeen. Kyllä kahdellatuhannella saa ihmeitä aikaan äänipuolella kun tarkkaan valitsee ne tuotteet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe