Malediivit omatoimisesti, miten hinta?

Maleen

Finnmatkat näyttää tarjoavan ns. valmismatkoja Malediiveille. Katselin, että halutuilla kriteereillä hinnaksi kolmella hengellä Kuredulle näyttää tulevan vajaat 12000e.

Jos varaan lennot netistä ja saman hotellin samoilla palveluilla ja majoituksilla itse (www.kuredu.com), niin matkan hinta jää parisen tonnia halvemmaksi, lennoista riippuen, mistä ja minkähintaiset ottaa.

Mietityttää, että jääkö jotain piilokuluja vielä jäljelle, eli pitääkö maksaa vielä jotain ekstraa? Hintaero on niin suuri, että ihmetyttää. Toki matkanjärjestäjä vetää jotain välistä, mutta mietityttää vaan, että ei kai noin paljon.

Hotellin hinnoissa suoraan heiltä varattuna on mm. vesitasokuljetukset mukana, mutta osaako joku sanoa, jääkö mahdollisesti jotain vielä puuttumaan?

4

1432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma toimi matkaaja

      Matkanjärjestäjät vie aina välistä, toiset enemmän toiset vähän maltillisemmin.

    • Tiina100

      Moi,
      Omatoimimatkoja tehneenä vuosikausia voisin vastata tähän. Malediiveille olen itse lähdössä nyt vuoden vaihteessa ekaa kertaa. Kuitenkin lukenut jotakin paikasta. Piilokuluista kysyit. Jokapuolella voi olla viisumikuluja, ne kannattaa selvittää himassa. Jos tarvii etukäteen hankkia. Netissä yleensä hoituu. Malediiveillä 10 taalaa kulu lähtiessä, on muuallakin vastaavia. Lennoilla ei välttämättä sapuskat kuulu hintaan, tilattava erikseen. Selvitä mitä ostat. Lentokentiltä itse hoidettava itsensä hotelliin ja tietty takas kentälle. Eli tossa tapauksessa sinne mistä vesitaso lähtee... Ei siin muita kuluja ole.
      Suosittelen ottaa "pitkän" lennon edes takas johkii intiaan tai aasiaan.( Delhi, Mumbai ) Sinne kun pääsee saa lentoja pilkkahintaa. Singaporekin ja Hong Kongki on hyvä jatkaa matkaa. Aloita vaikka Napsusta kattoo ns.perushinnat. Jatkat vaan niin kauan kunnes olet Malella. Antaa lennot Sri Lankan kautta. Sit lähtee kattoo muita yhtiöitä. Loistavan palvelun Turkish AIR...
      Me lähetään kiertää Delhi-malediivit-Sri Lanka - Delhi ja lennot maksaa noin tonnin per naama..Jotenkin ilmaa välissä löytyy....Hotskuja en ole vielä varannut.

    • Maleen

      Selvisi mistä tuo Finnmatkojen ero löytyy: Siinä oli hinnassa lisävuode, kun taas muualta sitä ei tullut.

    • malediiveille

      Hei, olen itse lähdössä Malediiveille ensimmäistä kertaa nyt syyslomalla. Varasimme itse matkamme ja näin ollen mielestämme olemme säästämässä sievoisen summan euroja. Lennämme kotoamme Hollannista Moskovan kautta Maleen (edestakaiset lennot 670 euroa/hlö) ja hotellistamme maksamme noin 420 euroa/hlö/vko. Resortimme "Biyadhoo" ei tietenkään ole mikään Six Senses-ketjun luksuslomakohde, mutta olemme useiden muiden matkailijoiden kommenteista lukeneet että saaremme on jätetty mahdollisímman luonnonvaraiseksi (paljon kasvillisuutta!) ja all-you-can-eat sisältyy hintaan (aamupala, lounas, illallinen). Juomat maksavat Malediiveilla paljon ja mietimme vielä, josko meidänkin kannattaisi ottaa erikseen vielä ns. all-you-can-drink-paketti, jolloin ei tarvitsisi maksaa erikseen jokaisesta vesipullosta ja viinilasillisesta. Se tosin maksaa 40 dollaria/vrk...

      Tiina100: Käsittääkseni Malediiveilla turistiviisumi ei maksa mitään. Vesitasot lähtevät suoraan Malen lentokenttäsaarelta resorteihin ja ainakin meidän varauksemme mukaan kuljetus kuuluu hotellimajoituksen hintaan. Eli tässäkään ei tule lisäkuluja. Ainoa puoli on, jos lento saapuu yöllä, jolloin vesitasot eivät kulje. Tällöin on yövyttävä lentokenttähotellissa Malessa.
      Lentojen varauksesta: tottakai on halvempaa ensin lentää esim Intiaan ja jatkaa sieltä sitten matkaa. Useilla vaan ei ole aikaa moiseen... Meidänkin piti pohtia kauan ennenkuin varasimme nuo Aeroflotin lennot. Haluammeko tosiaan viettää 6 tuntia Moskovan kentällä odotellessa? Meillä kuitenkin on vaan lomaa tuo yksi viikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe