Miten olette myyneet

opparia harkitseva

oppisopimus idean työnantajalle?
Eli millä olette perustelleet että teidät kanattaa ottaa oppisopimukseen ja mitä olette kertoneet työnantajan siitä hyötyvän? (varsinkin jos ei ole työtön)
Miksi oppari on hyvä asia työnantajalle?

3

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viikon päästä alkaa.

      No kerroin, että minusta saisi oppisopimuksen kautta juuri heidän "talolleen" sitoutuneen ja oikean tyylisen työntekijän (hehän vastaavat suurelta osin minut sitouttamisesta ja saavat koulutettua minua juuri omalle tyylileen sopivaksi). Tietysti toin esille ne pienet etuudet joita työnantaja tulee saamaan oppisopimuskeskukselta, sekä kerroin mitä kaikkia asioita tuleva tutkintoni tulee pitämään sisällään ja miten se hyödyttää heidän toimintaa ja miten voimme valmistuttuani vielä kehittää toimintaa.

      MUTTA

      Kerroin myös, että olen sillä (haku/haastattelu) hetkellä työssä mutta olen valmis irtisanoutumaan ja ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi, jolloin he minut palkatessaa oppisopimussuhteeseen saavat työvoimapoliittista palkkatukea.. (oikeastaan minunhan olisi jokatapuksessa irtisanouduttava aiemmasta työstä, koska tulen tekemään oppisopimus koulutuksen aikana täysipäiväisesti työtä heille). Palkkatuki on osoittautunut melko suureksi ja onkin se ehkä tärkein porkkana...

      Vinkkinä vaan, että etsivä kyllä löytää :) kannattaa yrittää tunkea itseään mahdollisimman moneen paikkaan :))

      • opparia harkitseva

        Heippa!
        Kiitos sinulle vastauksesta, olen itsekkin ajatellut tuota "työttömäksi heittäytymistä" oppisopimuksen takia ja seuraava kysymys kuuluukin että kauan pitää olla työttömänä jos itsensä irti sanoo että saa tuota työvoimapoliittista palkkatukea(siis työnantaja saa sitä)? Onko kyse päivistä, viikoista vai kk? Koska enhän voi sanoa itseäni irti ja lojua viikko kaupalla sen takia. Jes, muuten kyllä pelastit päiväni! Kiitos!


    • mbnb

      Itse tahtoisin kovasti opiskella merkonomiksi jossain tilitoimistossa :) Yksi paikka jo sanoi ottavansa heti kun vaan paikka vapautuu. Minä olen itsenäisesti lainannut kirjastosta/lainannut kaverilta liiketalouden oppikirjoja ja opiskellut niitä vapaa-aikanani, mikä oli työnantajalle mukava uutinen; eipähän ihan tyhjän päälle tarvitse lähteä minua opettamaan kun edes pienen pientä pohjatietoa jo löytyy :) Eli jos jotain taustatietoa pystyt itsellesi hankkimaan niin ei siitä ainakaan haittaa ole!

      Kävin työkkärissä kyselemässä näistä oppari-jutskista ja siellä täti minulle sanoi että osa tekee niin, että irtisanoutuu, ilmottautuu työttömäksi ja heti seuraavana päivänä tekee sopparin! Täti sanoi että näinkin voi tehdä, mutta silloin työnantaja tai opiskelija saattaa joutua sepittämään jotain syitä että onko taustalla vain palkkatuen kalastus vai ihan tosissaanko tässä ollaan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe