Tussit...

Minä

Mitkä tussit tarttuvat päällystysmuovin pintaan? Siis sellaisen liimattavan muovin millä koulukirjat päällystetään.

15

5296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tussuttelija

      Perussääntönä voisin sanoa sulle, että kannattaa valita tietysti SPRIIOHENTEINEN HUOPAKYNÄ (ei vesiohenteinen)! Ja sen nimi on nimenomaan huopakynä - ei tussi. Tussia saat tussipullosta ja se on nestemäisessä muodossa.

      Lisäksi muovipintaan (kokeile samanlaiselle muovinpalalle, jolla aiot kirjasi päällystää) kannattaa ensin kokeilla erilaisia huopakyniä, mikä olisi paras ja tarttuvin - niissä on eroja.

      Eikä muuta kuin tussu pystyyn ja menoksi!!!

      • Minä

        Selvä juttu, mistäköhän näitä saa? Siis jos tarvitsen harvinaisempia värejä?


      • tussuttelija
        Minä kirjoitti:

        Selvä juttu, mistäköhän näitä saa? Siis jos tarvitsen harvinaisempia värejä?

        ... toivoakseni voit ihan hyvin, etkä ole ihan pahimpien potilaiden parissa suljetulla osastolla... ;c)

        Siis, näitä välineitähän (spriiliukoisia huopakyniä) saa mistä tahansa kirjakaupasta ja jopa useimmista tavarataloista. Ja värejäkin löytyy varmasti lukuinen määrä... Haloo... Ei kai nämä välineet niin harvinaisia voi olla? Onko puhelin sulle ihan outo väline? Tai oletko kuullut puhuttavan ilman hevosvoimaa kulkevista kärryistä, joita automobiileiksikin kutsutaan?

        Ei sentään - en halua ilkeillä, mutta sprii-huopakyniä löydät melkein mistä tahansa. Ehkä kotoasikin, jos tarkasti katsot. Paksut huopakynät tunnistaa korkin avattuaan spriin hajusta, sekä PERMANENT-tekstistä (jolla ei ole kuitenkaan sen lähempää tekemistä kampaamotoiminnan kanssa...)


      • Minä
        tussuttelija kirjoitti:

        ... toivoakseni voit ihan hyvin, etkä ole ihan pahimpien potilaiden parissa suljetulla osastolla... ;c)

        Siis, näitä välineitähän (spriiliukoisia huopakyniä) saa mistä tahansa kirjakaupasta ja jopa useimmista tavarataloista. Ja värejäkin löytyy varmasti lukuinen määrä... Haloo... Ei kai nämä välineet niin harvinaisia voi olla? Onko puhelin sulle ihan outo väline? Tai oletko kuullut puhuttavan ilman hevosvoimaa kulkevista kärryistä, joita automobiileiksikin kutsutaan?

        Ei sentään - en halua ilkeillä, mutta sprii-huopakyniä löydät melkein mistä tahansa. Ehkä kotoasikin, jos tarkasti katsot. Paksut huopakynät tunnistaa korkin avattuaan spriin hajusta, sekä PERMANENT-tekstistä (jolla ei ole kuitenkaan sen lähempää tekemistä kampaamotoiminnan kanssa...)

        Laitoin tämän tuohon ylemmäksikin... Olen jo Tapiolan Akateemisessa ja Suomalaisessa kirjakaupassa käynyt... Ei mitään, ei yhden yhtä!

        Eli etsin huopa- ja merkkauskyniä jotka näkyvät ja pysyvät kontaktimuovissa hyvin!! Ja ovat todella ohuita kärjestä!

        Jos voitte sanoa jotain liikkeitä mistä kannattaa katsella, niin voisin käväistä. Tarvitsen mustan ja aivan vaalean vihreän. Aika lähellä http://www.copicmarker.co.uk/copicColor.html

        cool shadowta, moon whitea tai mint greeniä...


      • tussuttelija
        Minä kirjoitti:

        Laitoin tämän tuohon ylemmäksikin... Olen jo Tapiolan Akateemisessa ja Suomalaisessa kirjakaupassa käynyt... Ei mitään, ei yhden yhtä!

        Eli etsin huopa- ja merkkauskyniä jotka näkyvät ja pysyvät kontaktimuovissa hyvin!! Ja ovat todella ohuita kärjestä!

        Jos voitte sanoa jotain liikkeitä mistä kannattaa katsella, niin voisin käväistä. Tarvitsen mustan ja aivan vaalean vihreän. Aika lähellä http://www.copicmarker.co.uk/copicColor.html

        cool shadowta, moon whitea tai mint greeniä...

        ...ehkä sinun tapauksessasi olisi parasta ryhtyä katselemaan permanent-piirtoheitinkalvokyniä. Niistä löytyy tosi laaja valikoima värejä, erilaisia teriä ja niiden pitäisi kestää kohtuullisen hyvin kiinni muovissa. (Muuten, ihmettelen vain, miksi sinun olisi saatava se jälki pysymään kiinni nimenomaan muovikalvossa? Oikeastaan mikään kynänjälki ei tule kestämään siinä kovin hyvin, eikä ainakaan ikuisesti. Et tule löytämään missään tapauksessa välinettä, joka kestäisi kulutusta ja hankausta muovipinnalla. Valitettavasti...)


      • Kartanpiirtäjä
        tussuttelija kirjoitti:

        ...ehkä sinun tapauksessasi olisi parasta ryhtyä katselemaan permanent-piirtoheitinkalvokyniä. Niistä löytyy tosi laaja valikoima värejä, erilaisia teriä ja niiden pitäisi kestää kohtuullisen hyvin kiinni muovissa. (Muuten, ihmettelen vain, miksi sinun olisi saatava se jälki pysymään kiinni nimenomaan muovikalvossa? Oikeastaan mikään kynänjälki ei tule kestämään siinä kovin hyvin, eikä ainakaan ikuisesti. Et tule löytämään missään tapauksessa välinettä, joka kestäisi kulutusta ja hankausta muovipinnalla. Valitettavasti...)

        Vanhan ajan lakkatussi pysyy muovipinnassa, pureutuu sen sisään ja kestää kulutustakin. Mutta eipä sitä taida enää mistään saada, saati sitten siihen sopivia tussipiirtimiä. Värivaihtoehtonakin taisi olla vain musta.


      • Karjalan poika
        Minä kirjoitti:

        Selvä juttu, mistäköhän näitä saa? Siis jos tarvitsen harvinaisempia värejä?

        Kirjakaupoista, konttorikoneliikkeistä, tavarataloista, askarteluliikkeistä ja melkein mistä vaan.


    • toinen

      Onko tussin oltava nimenomaan kontaktimuovin päällä? Vai kävisikö muovin alle laitettava kuva/teksti? Silloinhan sen voisi tehdä tavallisilla huopakynillä, joissa värivalikoima on todella laaja.
      Tai kuvanhan voisi tehdä muovikalvolle, joka sitten asetetaan kontaktimuovin alle (muovikalvon ja kannen väliin voi laittaa kaksipuolista teippiä, jotta se pysyy paikoillaan).

      • tussuttelija

        ah, niin, miksi pitäisi käyttää kaksipuolista teippiä, kun kontaktimuovissa kuitenkin on liima mukana? Sehän pitää automaattisesti tuon muovikalvon paikallaan...
        Mieti nyt vähän...


      • toinen
        tussuttelija kirjoitti:

        ah, niin, miksi pitäisi käyttää kaksipuolista teippiä, kun kontaktimuovissa kuitenkin on liima mukana? Sehän pitää automaattisesti tuon muovikalvon paikallaan...
        Mieti nyt vähän...

        Jos käyttää esimerkiksi postikortin kokoistakin tai isompaa kalvoa, sen alle jää liimaton alue. Kontaktimuovi tarttuu kyllä tämän kalvon pintaan, mutta ei alapuolelle.

        Yksinkertaista.. Mitäpä jos hankkisit vaikka harrastuksen, noin viisaalle on varmaan paljon tarjontaa. On se varmaan vaikeaa olla nerona tässä idioottien valtaamassa maailmassa.


      • tussuttelija
        toinen kirjoitti:

        Jos käyttää esimerkiksi postikortin kokoistakin tai isompaa kalvoa, sen alle jää liimaton alue. Kontaktimuovi tarttuu kyllä tämän kalvon pintaan, mutta ei alapuolelle.

        Yksinkertaista.. Mitäpä jos hankkisit vaikka harrastuksen, noin viisaalle on varmaan paljon tarjontaa. On se varmaan vaikeaa olla nerona tässä idioottien valtaamassa maailmassa.

        ..ei tosiaankaan ollut tarkoitus loukata, kultsikka, multsikka, höltsikkä, pöltsikkä, röltsikkä. Totta kai, olet aivan oikeassa, juuri noinhan asia tietysti on - kuinka en hölmöyksissäni tullut edes ajatelleeksi asiaa noin. Voi sappermentti ja turkasen törppäys, kuinka olinkaan hölmö!!!!!!
        Ja sinuakin vielä siinä ohessa loukkasin moukan lailla. Voi nääs, nääs, nääs, nääs, nääs, nääs, näääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääs...


    • Liina

      Vedenkestävä (permanent) kalvotussi. Löytyy mustana, punaisena, sinisenä ja virheänä ainakin, ja monenlaista mallia. Kirjakaupoista ja tavarataloista ainakin saa, myös joistakin isommista marketeista.

    • Karjalan poika

      Kokeilepa mitä tahansa spriiliukoista (permanent).

      Pitäisi tarttua ja pysyä.

    • Anonyymi

      Tussit
      En tiedä millä tussi merkillä Nivalan Pyssymäen alueen karttaan on päälle kirjoitus tehty.
      Avain sana pois

    • Anonyymi

      Teko tatuointi tavat
      Kiiltokuvat
      Rirsivöri ym meikit ei vedenkästävä.
      Sitten asiaan naiset, pankki osto automaatit, kenen tussi puhelin nro pitäsi olla, f securen nimissä kirjoitettu.
      Nostoautomaatti vikatila soitot

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe