Sain muutaman sinisen kupin, kahvilautaset, maitokannun ym. Ne ovat kuulemma iittalaa ja ovatkin aivan tismalleen saman näköiset kuin omat iittalan teema astiani. Ainoa mikä askarruttaa niin astioiden pohjassa ei lue teema nimeä tai mitään muutakaan, ne ovat kyllä vanhemmasta päästä, eli tietääkö onko joskus valmistettu teeman astioita (sinisiä) joiden pohjassa ei ole ollut iittala ja teeman leimaa? Olisin kovin kiitollinen tiedosta!
Teema astiat
2
754
Vastaukset
- jln ölj mnökjmn ö
Voivat olla sitä Teemaa vanhempaa mallistoa, Kiltaa Ihan kaikissa kun ei välttämättä ole leimausta. Asiantuntija näkee. Jos ovat niitä, laita vitriiniin, ne arvokkaita. Jos kiinalaisia kopioita, heitä roskiin.
http://franck.kokoelma.fi/ - teemana kilta
Minulla on keltaiset Kilta-sarjan sokerikko ja kermakko. Olen saanut ne vähän niinkuin perintönä talteen itselleni.
Nämä ovat muodoltaan pyöreitä. Sellasia ei ole teema sarjan osana. Teeman vastaavat ovat paljon funkkismaisempia. Niiden muotoa voisi verrata vaikka Teema-sarjan muroastiaan.
Mitä sitten tulee tuohon merkkiin tuolla astian pohjalla. Itselläni on Kiltan lisäksi myös Teemaa, jota sain syntymäpäivälahjaksi 90-luvun lopulla ja olen sitä itsekkin täydentänyt paloitain. Lisäksi on 24h sarjaa hedelmä asitia ja 24h jumbo kupit ja kahvimukeja.
Kaikki nuo ovat sellaisia, joissa on vielä Arabian merkit pohjissa.
Iittalan merkit ovat kait alle 10v sitten tulleet noihin astioihin. Mitä tulee sitten Teemaan ja Iittalaan, nii Teemasta on uudempi sarja, joka on kait kaikki leimattu Iiittalan tunnuksella.
Mitä tulee arvoon, niin Kiltassakin arvo merkitsee sitä, että astian on oltava todella priima ja ehjä, että niiden arvo on olemassa. Jos astiasta puuttuu osia tai niissä on naarmuja ja säröjä, niin se muuttaa hintaa helposti.
Tietyt väritkin ovat toisiaan arvokkaampia. Varmasti keltainen kilta on yksi arvokkaimiista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221691
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658