Minulla olisi muutama kysymys australianpaimenkoirista. Mieluiten tietysti kyseisen rodun omistajat vastaavat, mutta jos on kokemusta aussieista, niin mikäs siinä. :)
1. Paljon liikuntaa saa keskimäärin päivässä, ja millaista?
2. Kestääkö auspai välipäiviä, jolloin tekemistä on oikeasti paljon vähemmän. (esim. omistaja sairaana tai koira sairaana)
3. Onko ns. koirapuistokoira-ainesta, jos totuttaa pienestä pitäen?
4. Mitä harrastat koirasi kanssa?
5. Millainen on aussiesi luonne? (koulutettavuus/motivointi, dominoivuus, aktiivisuus, vahtivietti, kiintyvyys omistajaan,haukkuherkkyys, varautuneisuus toisiin ihmisiin/koiriin)
6. Onko paimennuksesta kehkeytynyt ongelmia? Voiko koiraasi pitää vapaana missä vain?
7. Onko ollut mitään sairauksia?
8. Kestikö juuri-sen-oikean aussien saamisessa pitkään?
9. Kumpi on "helpompi", uros vai narttu? Mitä eroja on uroksessa ja nartussa?
Suurkiitokset niille, jotka vastaavat!
Millainen koira on auspai?
1
271
Vastaukset
- tustus
1. Noin 1,5 tuntia hihnassa kävelyä/juoksemista ja tunnin vapaana oloa. Viikonloppuisin liikunnan määrä saattaa helposti tuplaantua.
2. Meillä molemmat kestävät välipäiviä hyvin. Kun pienestä asti pitää välilllä päiviä, jolloin ei tehdä mitään, niin hyvin pitäisi kestää.
3. Kyllä on, toki erojakin löytyy.
4. Tokoa pääasiassa, välillä käydään jäljestelemässä ja pian myös agilityä. Kierrellään välillä myös näyttelyissä ja lähialueen mätsäreissä ja muissa koiratapahtumissa.
5. Minulla on kaksi aussieta. Nuori uros sekä aikuinen narttu. Narttu on helposti koulutettavissa ja palkkautuu hyvin sekä nameista että lelu palkasta. Vahtivietti on vähäinen eikä juuri hauku. Rakastaa ihan kaikkia! Seuraa minua kuin hai laivaa. On melko rauhallinen tapaus, tosin oli jo pentunakin yksi pentueen rauhallisimmista. Urokselta taas löytyy reippaasti vahtiviettiä ja on melkoisen kova haukkumaan. Ei ole varautunut, päinvastoin. Erittäin aktiivinen ja helppo motivoida. Iän (murkkuikä) takia yrittää dominoida, mutta eiköhän se siitä.
6. Ei ole ja kyllä voi.
7. Nartulla on ollut korvatulehdus.
8. Ei mutta hyvää kannattaa odottaa.
9. Yleisesti sanoisin, että narttu on helpompi, mutta kannattaa silti kiinnittää enemmän huomiota pentueen sisäisiin eroihin, koska ne ovat useinkin hyvin suuria riippumatta sukupuolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381314En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?139824Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19726
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709