Eli miten on. Meillä ei oikein ole rahaa vaihtovuoteen, eikä tiedä, onko silloin kun pitäis lähteä. Rotary ei käy, koska en halua vaihtaa kotia 3 kertaa vuodessa ja ilmeisesti sen kautta pitäisi vanhempieni ottaa joku meille asumaan vuodeksi eivätkä he halua.
Eli, miten saada mahdollisimman halpa vaihtoehto joltain järjestöltä, joka on hyvä, tunnettu ja luotettava. Tiedän, että yksi vaihtoehto on tilata matka ajoissa ja saa alennusta, mutta kun eivät ne vanhemmat suostu, kun ei voi tietää millainen rahatilanne on vuoden kuluttua. Ja sitten on kuulemma sekin, että jos menee joltain järjestöltä, jossa lennot eivät sisälly hintaan ja ne voi etsiä itse, siinnä voi siis säästää myös hieman kun etsii ne itse. MUTTA silloin ne nyt oletettavasti eivät ole ryhmälentoja. Ja itse en haluaisi lentää yksinään (USA:ta tai Australiaa ajattelen...). Ja ilmeisesti kaikilla järjestöillä ei ole valmennusleirejä yms. Ovatko ne sellaisia, minkä takia kannattaa maksaa hieman lisää vai mielestänne sellainen asia, jonka voi jättää pois?
Ja kaikkia tapoja saa pistää, miten saa halvemmaksi. Onhan se aika vaikea, jos haluaa kuitenkin mennä luotettavan järjestön kanssa, joka useimmiten on apuna maailmalla.
Halvin vaihtoehto?
4
4008
Vastaukset
- Ponta-kun
Järjestöjen kautta ei juuri koskaan ole halpaa, koska se heille kuitenkin puhdasta bisnestä.
Jos halvemmalla haluaa, niin yksi vaihtoehto - vaikkakaan ei varmasti kovin mieluisa - on odottaa hieman ja lähteä vaihtoon myöhemmin. Korkeakouluvaihtoihin saa kustannusten peittämiseksi haettua apurahoja ja stipendejä, joilla parhaimmillaan saattaa kattaa kaikki kustannukset ja jää vähän ylikin. Lisäksi kun reissussa on täysi-ikäisenä, se avaa paljon uusia mahdollisuuksia.
Olin itse vuoden vaihto-opiskelijana Japanissa siten, että stipendi kattoi kaikki matkakulut kuukausittaisen käyttörahan. Omaa rahaa ei tarvinnut muuta kuin pitempiin "turistimatkoihin" ja tuliais- ym. ostoksiin. Itsekkään en ole mikäään rikas mutta hain mukaan vuodelle 2012-13 USAan. (:
Hain EFn kautta, hain mukaan ajoissa olen vanha ef kielimatkalainen joten siinä säästi ison summan. EF järjestää valmennusleirin joka EI ole pakollinen, itse en siihen mene koska ei ole varaa... (: Kuulemma pärjää ihan hyvin ilmankin!
EF jakaa myös stipendejä vanhempien tulojen, koulumenestyksen ja esseen perusteella. Stipendit on jotain 500-2000€n arvoisia. Kaikki saa hakea niitä ja kannattaa!
Vaihto-oppilas maksuhan maksetaan erissä , ja EFn kanssa voi neuvotella asiasta, kuinka monessa erässsä ymsyms... :D
Toivotaan että säkin pääset lähtemään!- EI EF:LLE!!!
Halusin vain varoittaa kaikkia vaihto-oppilasvuodesta haaveilevia: ÄLKÄÄ VALITKO JÄRJESTÖKSENNE EF:ÄÄ, ÄLKÄÄKÄ VARSINKAAN KOHDEMAAKSENNE ISO-BRITANNIAA. Syyt:
1. Perheet eivät ole mistään kotoisin; perheille maksetaan, että he ottaisivat oppilaita
2. Suurin osa perheistä majoittaa oppilaita vuodesta toiseen
3. Perheissä yleensa AINA 2 VAIHTO-OPPILASTA
4. Et tule olemaan perheenjäsen vaan vain ja ainoastaan 'student'
5. Perheiden kanssa ei pääse matkustelemaan, eivätkä he edes halua viettää aikaa vaihto-oppilaiden kanssa
6. Osa perheistä ei anna pestä kotonaan pyykkiä, vaan joudut menemään pesulaan
7. Aluevalvojat ajattelevat vain ja ainoastaan rahaa, jos siis sinulle ilmenee ongelmia..he EIVÄT auta!
8. Älä kuvittele, että saisit hakea jääkaapilta mitä haluat. Päin vastoin! Monissa tapauksissa saat vain aamupalan (valkoista paahtoleipää) ja iltaruoan (makaronimössöä)
9. EF:llä saattaa olla parhaat nettisivut ja parhaat esitteet: ÄLÄ MENE LANKAAN!! Kun olet maksanut ensimmäisen erän tuosta 8000 € suuruisesta ohjelmamaksusta, he eivät enää vastaa sähköposteihin jne.
10. Itse olin EF:n kautta vaihdossa Englannissa, kaupungissani oli 20 EF:n vaihto-oppilasta joista, rehellisesti sanottuna, yksikään ei ollut tyytyväinen oloihinsa/ isäntäperheeseensä. Puolet heistä joutui vaihtamaan perhettä (homeiset talot, likaista, alkoholin liikakäyttöä, huonoa kohtelua...), ja 6 heistä lähti kesken vuoden pysyvästi kotiin!
Ajatelkaa siis omaa parastanne ja unohtakaa EF:n hehkutukset elämäsi parhaasta vuodesta tai joulusta ulkomailla! Itse luin ennen lähtöä paljon huonoa palautetta EF:stä, mutta ajattelin vain, että nämä ovat vain yksittäistapauksia. Lopulta jouduin vaihtamaan 2 kertaa perhettä, aloitin jo 1. viikon jälkeen laskemaan päiviä joululomaan (vietin joulun siis Suomessa) ja en koskaan saanut sitä mahtavaa vaihtovuosi kokemusta mihin olisi sisältynyt upea isäntäperhe, jonka luona olisin voinut vierailla, ja joka olisi käynyt minun luonani Suomessa, jopa vuosien päästäkin. Itse vietin vaihto-oppilasvuoteni isäntäperheeni talon yläkerrassa, pienessä huoneessa italialaisen vaihtarisiskon kanssa (myös hän lähti kesken vuoden pois isäntäperhemajoituksemme tasottomuuden vuoksi), tekemättä yhtään mitään. Eglanti ei parantunut odotetulla tavalla, koska ENGLANNISSA OLEVAT VAIHTO-OPPILAAT VIETTÄVÄT SUURIMMAKSI OSAKSI AIKAA VAIN TOISTEN VAIHTO-OPPILAIDEN KANSSA, PAIKALLISET EIVÄT OLE KIINNOSTUNEITA.
Esitteissä luvattiin se elämäni paras vuosi, valitettavasti kävi toisin :(- lunaaaa
"EF:llä saattaa olla parhaat nettisivut ja parhaat esitteet: ÄLÄ MENE LANKAAN!! Kun olet maksanut ensimmäisen erän tuosta 8000 € suuruisesta ohjelmamaksusta, he eivät enää vastaa sähköposteihin jne."
Whaaat? :D No ei kyl pidä paikkansa.
En kyl ite ois halunnu lähteä niin lähelle ku Britteihin, USA oli halvempi ja monipuolisempi vaihtoehto must.
Ja jos hengaa vaa muiden vaihtareiden kanssa ni on kyllä itsestään kiinni jos ei kavereita saa.
Mut asiaan, halpaa lystiä ei tosiaan ole. Kannattaa vertailla hintoi ja mitä kuuluu tai ei hintoihin yms.
Ikävä kyl siihen ohjelmahintaan tulee pakollisiakin lisämaksuja (viisumi) mut muuten jos jättää kaiken extran vek ni pääsee halvemmalla.
Kandee kans kattoo jos jollain järjestöl ois joku kampnaja menos et sais alennusta tai jotai ilmast mukaan :)
Aussit on kallis kaikil järjestöil, mut USAs on jo eri hintoi. Ja kaikki vaihtarijutuhan on järjestöi (joistai rotareist en kyl tiedä yhtää mitä ne on olevinaan) ja järjestöt ei ole rvaa sitä bisnestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029