Tämä on siis A mallin vectra 2.0i 8v 115hp koneella
Taustatiedoksi voisin sanoa että auto on ollu seisomassa reilun vuoden. Hyvin lähti käyntiin vaikka oli vanhat bensat tankissa (puoli tankkia). Hieman oli pullon pohjalla bensan "säilytysainetta" jääny kelkkahommissa. Heitin sen tankkiin ja tankki täyteen ysiysiä. Puoli tankkia meni ilman mitään ongelmia (mm katsastus ok) ja sitten alkoi pukkaan vikakoodia.
Seuraavat vikakoodit:
RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal
Injector valve 1 High voltage
Engine check light; final stage (fault code light) High voltage
Fuel pump relay High voltage
Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage
Eka vikakoodi tulee varmaan sen vuoksi että välillä moottori sammuu tai yrittää sammua. Diagnostiikka luulee että sensori on rikki kun ei tule oikeaa signaalia. (Näin ainakin kävi kerran kun virranjakaja oli rikki)
Kaikki muu viittaa korkeaan jännitteeseen (paitsi yksi). Eli aloin mittaileen latausjännitettä. Aluksi oli 14.6V, annoin moottorin lämmetä ja kun puhallin lähti pyörimään niin laitoin valot ja kaikki lämmittimet päälle: jännite 12.8V. Kun puhallin pysähtyi sammutin kaikki ja jännite oli 14.3V.
Minusta tuolla puolellakaan ei ole ongelmia (jos ei sitten ole joku satunnainen ongelma). Tuon tehoisella laturilla ei vaan kapa riitä kaikille laitteille ja siksi menee kuormitettuna alle 13V.
Koko aikana kun pihalla käytin autoa ei merkkivalo syttyny.
Syynä voisi olla bensahommelit mutta aika outoa jos siitä korkeaa jännitettä herjaa.
Käytin akun kenkää irti (¨15 sekuntia) jolloin vikakoodi käsittääkseni nollautuu. Pitää nyt käydä tankkaamassa lisää tuoretta bensaa ja hieman ajelemassa jos valo syttyis uudelleen ja sitten heti tarkistaa vikakoodit.
Onko kellään muita ehdotuksia?
Moottorin merkkivalo syttyy, useita vikakoodeja
2
444
Vastaukset
- vm 93 290tkm
40km koeajo ei saanu merkkivaloa palamaan.
Oliskohan että joku osa ei tykkää lämpimistä keleistä.... - jouko8657
Minä poistin koko Moottorin merkkivalon kun eivät löytäneet huollossa sitä vikaa. Vika testin mukaan piti vaihtaa kaasuläpän asennon tunnistin ja tietenkin kipinkapin ostamaan se ja vaihtamaan. No ei auttanut valo paloi edelleen ja päätin ottaa koko vikavalopolttimon veks. Ne kun ei katsastuksessa hyväksy jos se palaa. No moottori käy kyllä vähän kummallisesti mutta mitäs väliä sillä on kun on kyseessä A-Malllin Vectra -89 ja kasiventtiilinen kone. Melko vaikea on löytää noita vikoja kun se voi olla vika: ilmamäärämittarissa, tyhjäkäynti säätimessä, ohjainyksikössä ja jne. Kun jos vikakoodien perusteella ei vika korjaannu niin sitten se on vaikea sanoa missä mättää. Kaikki osat kun vaihtaa voi tulla kuntoonkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....588750Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3066584Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?995907- 1523810
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.283203Maahanmuuton vastustajat ovat vajakkeja
Jokainen täysijärkinen suomalainen tietää, että Suomi ei pärjää ilman ulkomaalaisvahvistuksia.623119- 1541914
On asioita joita kadun
Yksi niistä on eräs J mies. Olen vasta hiljattain tajunnut. Kuinka väärin tein. Tulit sydän tarjottimella.. mutta tässä171766- 321448
Mitä sä pelkäät?
Että paljastan sut ja touhusi? Elät jotain ihan omaa fantasiaasi ja ainoa virhees oli sekoittaa mut näihin sairaisiin le191206