Mikä on nopeus oikeesti?

AnnuliK

Mulla on DNA:n liikkuva laajakaista verkon maksiminopeudella, pitäisi olla jopa 14,4 Mb/sek. Käytän konetta 3G alueella. Olisin iloinen jos edes näkisin sen ensimmäisen megan täyttyvän. Tänään latasin netistä erään tiedoston käyttäen Microsoft File Transfer Manageria. Mokkulan ohjauspaneeli näytti nopeus sisään lukeman jossa yksikkönä on Kt/s, MFTM näytti samanaikaisesti numeerisesti ~samaa lukemaa, mutta yksikkönä oli KB/sec, esim toinen 206 Kt/s ja toinen 206 KB/sec. Kumpi nopeusyksikkö on oikea(mpi)?

5

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eljii

      206 kilotavua sekunnissa, vastaa 1,65 megabittiä sekunnissa

      tietääkseni dna:lla maksimi teoreettinen olisi suurempikin kuin tuo 14,4 mutta teoreettiset maksimit ovat hyvin harvinaisia, kentänvoimakkuusluku -50 luokassa ja häiriöluku jotain kakkosta tai viitosta (HuiHaiMonitor -ohjelmalla näet)

      lisäksi oltava ruuhkaton tukiasema

      • dna kokeilija

        Hei, sellainen kysymys että millainen verkon voimakkuus on jos ohjelma näyttää -80. Onko tuo hyvä vai huono.


    • > teoreettiset maksimit ovat hyvin harvinaisia, kentänvoimakkuusluku -50
      > luokassa ja häiriöluku jotain kakkosta tai viitosta

      toivottavasti Annulilla on läppäri niin voi aamuyöllä mennä tukiaseman viereen nauttimaan 14,4 Mbit/s downloadin nopeudesta. Ehkä ei tarvi ihan viereenkään mennä jos vaivautuu ottamaan täysjärkisen yhteysohjelman, josta näkee että kentänvoimakkuus on vaikka -45 dBm

    • laajakaista zzz

      Ei sitten käynyt mielessä katsoa nopeustestillä, esim. speedtest.net

      Tottakai nuo torrentit sun muut lataukset ei ikinäkään pääse ko. lukuihin johtuen toisestakin päästä.

    • > ... pitäisi olla jopa 14,4 Mb/sek

      eikös nämä lukutaidottomien typerät valitukset koskaan lopu ...

      NOPEUDEN TYYPILLINEN VAIHTELUVÄLI ... siinä kolme sanaa selvällä suomenkielellä

      "3g-alue" on aika epämääräinen käsite, saisivat operaattorit selventää ihan oikeiksi dBm-lukemiksi. Kesällä minulla oli ihan kiva -65, sitten alkoi yhdistää johonkin muuhun soluun tai tukiasemaan ja siirsin nettitikkua vähän eri paikkaan. Nyt näkyy olevan -77 dBm

      arpapeliähän tuo nopeus tuntuu olevan ... parhaan/pahimman 12-tuntisen kuluessa vaihdellut 0,04 - 4,0 Mbit/s mutta keskimäärin kuitenkin yli 1 Mbit/s

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe