Olemme ostamassa uutta sohvaa ja materiaali mietityttää.Onko kellään kokemuksia mikä voisi olla kestävä materiaali?Onko nahkasohva kestävin vai juuri se kaikista huonoin?Meillä kaksi vilkasta rotukissaa ja niillä kyllä raapimapuu ja kynsiäkin leikataan mutta sohvaan vaan on kaikista kivoin ilmeisesti terottaa ne kyntensä....:( Kertokaa ihmeessä kokemuksianne!
Millainen sohva kissaperheeseen?
14
7779
Vastaukset
- 3+22
Meillä oli vuosikausia mikrokankainen sohvaryhmä johon kissojen kynsi ei saanut tuhoa tehtyä (eikä innosta raapimaan) ja toisaalta se oli helppo pitää puhtaana kun sitä voi pyyhkiä kostealla rätillä. Kangas kesti hyvänä viitisentoista vuotta minkä kalusto meitä palveli.
Tällä hetkellä meillä on nahkakalusto (aitoa nahkaa, ei feikkiä) ja sekin on kestänyt ihan siistinä. Kissat tykkäävät makailla vain paikassa johon olen niille fleecepeiton laittanut (nahka ei nappaa?), eikä kynsimistäkään ole havaittu kuin vain pieniä yrityksenpoikasia.
Jos mikrokangas tai nahka on laadukasta, niin uskon sen kynsistä oikein hyvin selviävän. Nahkassa on vielä se hyvä puoli että se ei kerää karvoja niin paljon kuin sähköisempi kangas!! Mutta toisaalta, talous jossa on eläimiä ei koskaan voi olla täysin karvaton, naarmuton ja tiptop, eli on vain osattava ummistaa pieniltä kauneusvirheiltä jopa uudessa sohvakalustossa :) Paitsi tietysti jos käy niin kuin tuttavani luona jossa rotikan pentu ja labris pistivät poskeensä paitsi kaluston niin myös parkettilattian!- kkkkkkkk
Meillä on vuosia olleet sohvat jotka on verhoiltu Annalan tehtaan Tara kankaalla.
kissat eivät teroita kynsiään ja neste jää kellumaan pinnalle.
Ostaessa tiesimme tämän.emmekä ole pettyneet.
- oma kokemus
Oma kokemus osoitti, että alcantara on paras, sekä omistajan että kissojen kannalta. Se ei ole sähköinen ellei ole feikkiä, vaan muistuttaa tosi paljon mokkanahkaa. Sen voi helposti pyyhkiä kostealla rätillä, jopa lika lähtee helposti. Eikä kissat sitä halunneet kynsiä. Karvat sai kostealla kädellä pyyhkäisemällä nopsasti pois.
Itse kun en pintanahkaisista kalusteista tykkää, oli tuo ehdottomasti paras vaihtoehto.
Nykyinen on ihan kankainen ja siinä on irrotettavat pääliset. Helppo pitää karvattomana imuroimalla, puhtaaksi saa koneessa, mutta kangas tietysti kiinnostaa kynsimään :( - qaswedrtyui
nahkasohva...huono. Siinä ne kynnenjäljet on ja pysyy ainakin meillä. Ei se kissa meillä ainakaan siihen teroittamalla teroita kynsiään, mutta ´muuten hyppii aina leikkiessään ja kiipeilee ja selkänoja raapimajälkiä täynnä. Eipä kai kannata hirveän kamalan arvokasta sohvaa ostaa, jonkinlaisia jälkiä jää varmaan kaikkiin jos kissa niihin pääsee hyppimään...
- Cisumirri
Oon samaa mieltä, että nahkasohva on huono valinta, siinä tosiaan näkyy kaikki kynnenjäljet.
- 2+10
Täältä tulee puoltoääni nahkasohvalle, sillä kun pitää kissojen kynnet sopivan lyhyinä niin naarmuja ei tule.
Mun nahkasoffa tuoleineen on kestänyt hyväkuntoisena vaikka niissä parhaimmillaan lekotteli seitsemän kissaa ja kaksi koiraa.
Ehkä pieni teräväkyntinen riiviöpentu saattaa nahkasohvankin pinnan naarmuille kynsiä, mutta meillä ei edes adhd-tapaus Pentti saanut vaurioita aikaan vaikka se on ollut riehuva neulatyyny koko katti (-neiti) :)
- Kissan kynnet
Minulla on kangassohva,en kylläkään tiedä mitä kangasta se on ? Sellaista
ruskeaa huonekalukangasta,missä näkyy kudotun kankaan kuvio.
Askosta aikoinaan on ostettu.
Kissan kynnet se on kestänyt hyvin vaikka meno on joskus aika vinhaa.Yhtään lankaa ei ole lähtenyt eikä rikki ole mennyt.
Raapimapuu on sohvan vieressä ,siihen raapii kynsiään.
Olen joskus ruiskutellut sohvan kylkiin tuota Catnip Spraytä ( Prismasta ),kissa ei raavi paikkoja missä sitä on. Tuskin sitä kumminkaan voi nahkasohvaan laittaa.
Nahkasohvasta ei ole kokemuksia,mutta arvelisin ,että jos ei pidä säännöllisesti huolta kynsien leikkuusta niin kyllä näkyy jäljet.
Niitähän ei sitten saa millään pois. - soffpotatis
Älä osta nahkasohvaa jos sinulla on kissoja! Minun kallis nahkasohvani kesti hienosti 3 kilttiä kissaa. Mutta sitten tuli taloon se 'riiviöpentu', ja nyt sohva on täynnä naarmuja.... Pitää ostaa uusi, ei nahkainen, sitten kun on varaa...
- 2 cat 2 seropi
Nahkasohva ollut yli kymmenen vuotta taloudessa jossa kaksi kissaa ja kaksi koiraa. Ei naarmuja, ei repeämiä eikä muitakaan kynsien tekemiä jälkiä. Kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota nahkan laatuun eli ei ohutta, ei tekonahkaa edes osassa kalustoa (mikä yleistä) eikä muuta kuin läpivärjättyä.
- Jeijei1234
Mikrokangasta, ehdottomasti, meillä on kaksi sohvaa kestänyt tosi hyvin kolmen kissan kanssa!
- kaksi kattia
Jos teillä kissat terottaa sohvaan, niin se on ihan sama mitä materiaalia sohva on, kun se tulee olemaan tuhannen päreinä kuitenkin. Ikean Ektorpin uusi päälinen maksaa 40-200e ja menee pesukoneeseen, joten sitä suosittelisin.
Kunnon kattoon asti ulottuva raapimateline tilpehööreineen kissanminttusuihke saattaa olla fiksuin ratkaisu, jos haluatte muuta kuin Ikeaa. - Mummeli9988
Meillä kaksi tosi vilkasta siamilaista, ostin vuosi sitten Askosta kulmasohvan joka päällystettiin Annalan mikrokuitukankaalla, ja ollut tosi hyvä. Eivät edes yritä raapia. Edellinen maatiaiskissa sai laadukkaan mustan nahkasohvan melko kauheen näköseksi, kun hyppi niin olihan ne kynnet välillä esillä. Ei siis raapinut tahallaan. Eli suosittelen mikrokangasta tai alcantaraa (kalliimpi vaihtoehto).
- catinkainen
Ehdottomasti alcantara tai dinamica (on meillä) se on hieman halvempi alcantaraa mutta meillä kestänyt neljän kissan riehumiset täysin.Eivät edes yritä teroittaa kynsiä sohvaan mutta juoksevat täysillä pitkin sohvaa Muistaakseni kolmas samantyyppinen ? kangas on mondo,ehkä vielä halvempi,siitä ei meillä ole kokemusta mutta joku lehti teki testejä ja nämä kolme olivat parhaita tässä järjestyksessä.
Älä edes ajattele nahkasohvaa,meillä se näyttää kissojen jäljiltä järkyttävälle!- 4+21
Millainen nahkasohva sulla sitten oli jos kissat sen järkyttäväksi sai? 100% nahkaa ja läpivärjätty vai? Tuskin!
Vielä kerran minun on puolustettava KUNNOLLISTA nahkakalustoa, sillä omani on tosiaan kestänyt vuosikausia vaikka meilläkin siinä on riekkunut 7 kissaa ja 2 koiraa kynsineen ja hampaineen.
Nahka materiaalina ei edes innosta kissoja raapimaan ja vaikka otukset kaluston päällä hyppisivätkin, niin tokihan kotikissan kynnet kannattaa sopivan lyhyinä pitää jo ihmistä itseäkin suojellakseen - pitkä kynsi kun tekee pipiä vaikka kissa vain ystävällisyyttään tulisi ihmisnahkaa tarpomaan.
Aiemmin mulla oli mikrokankainen kalusto ja se kesti myös ihan hyvänä kissoista ja koirista huolimatta, mutta minä en kestänyt sen hemmetinmoista pölyn- ja karvankeräämistä ja siitä johtuvaa jatkuvaa imuroimista. Mikrokangas näet on aika sähköinen ellei sitä kemikaleilla käsittele.
Mutta, kaikkein parhaimman ja asiantuntevimman tiedon saat kunnollisesta huonekaluliikkeistä, sillä he tietävät kunkin päällysmateriaalin kestävyyden!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1573250EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403022- 1121535
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1501264Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601037
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 43896
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23893