Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

sadinkorjuun aika

-ra

Parasta aikaa,Marjat ja vihannekset parhaimmillaan.Jollei itse pääse keräilemään onneksi saa kaupasta tai torilta kaikkea herkullista syötävää,ja ovat hinnaltaankin kohtuussa.Pikku hiljaa alkaa raska hiipimään puihin voisiko kauniimpaa olla?Hyvää syksyn odotusta kaikille ja voimia hoidoissa käyville.

42

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raska....

      ?????????????????

      • -ra

        Terveiset risteilyltä.keräsimme maissa sieniä,mustikoita ja puolukoita,sekä grillasimme ruokaa,sekä samoilimme asumattomatta saarela joka vielä on koskematon ja ihmisten massojen pilaama.Onneksi moni sitä paikkaa ei tiedä lähden taas huomenna.mielummin siellä olen puhtaassa lunnossa ennen kuin täällä ihmismassoissa mölinässä ja saastuneessa pakokaasuilmassa heikun keikun ja ei muuta kun viljapassun kimppuun ja pannu porisemaan.


      • marjastaja.
        -ra kirjoitti:

        Terveiset risteilyltä.keräsimme maissa sieniä,mustikoita ja puolukoita,sekä grillasimme ruokaa,sekä samoilimme asumattomatta saarela joka vielä on koskematon ja ihmisten massojen pilaama.Onneksi moni sitä paikkaa ei tiedä lähden taas huomenna.mielummin siellä olen puhtaassa lunnossa ennen kuin täällä ihmismassoissa mölinässä ja saastuneessa pakokaasuilmassa heikun keikun ja ei muuta kun viljapassun kimppuun ja pannu porisemaan.

        Katselin mustikka metsässä käydessäni puolukoita , oli aurinkoinen hakkuu alue mutta jätin vielä poimimatta,eivät ole vielä kypsiä.
        Mustikat taas alkavat pian olemaan jo ylikypsiä,vielä voi kuitenkin poimia.
        Kantarellejä löytyy nyt mutta muut sienet on aika vähissä,pian on suppilovahveroiden aika.


      • mustikka.L.
        -ra kirjoitti:

        Terveiset risteilyltä.keräsimme maissa sieniä,mustikoita ja puolukoita,sekä grillasimme ruokaa,sekä samoilimme asumattomatta saarela joka vielä on koskematon ja ihmisten massojen pilaama.Onneksi moni sitä paikkaa ei tiedä lähden taas huomenna.mielummin siellä olen puhtaassa lunnossa ennen kuin täällä ihmismassoissa mölinässä ja saastuneessa pakokaasuilmassa heikun keikun ja ei muuta kun viljapassun kimppuun ja pannu porisemaan.

        Oliko risteily Viroon vai mikä ristely oli joka kesti vain muutaman tunnin ja vei sinut autiolle saarelle poimimaan mustikkaa?


      • -ra
        mustikka.L. kirjoitti:

        Oliko risteily Viroon vai mikä ristely oli joka kesti vain muutaman tunnin ja vei sinut autiolle saarelle poimimaan mustikkaa?

        Espoo saaristoristeily.Kierretään kaikki saaret,2 tunniksi saa jäädä grillailemaan ja vaikka keräilemään marjoja ja sieni.Elus tulee hakemaanja jatkamme matkaa toista kautta jotta näemme kaikki saaristot.Ei sen kummenpaa.Lähden joka viikko sinne lokakuuhun asti eli niin kauan kun alus kuljettaa matkustajia.Saa edes yhden päivän olla luonnossa ja hiljaisuudessa.


      • CTRXYT-1253
        -ra kirjoitti:

        Terveiset risteilyltä.keräsimme maissa sieniä,mustikoita ja puolukoita,sekä grillasimme ruokaa,sekä samoilimme asumattomatta saarela joka vielä on koskematon ja ihmisten massojen pilaama.Onneksi moni sitä paikkaa ei tiedä lähden taas huomenna.mielummin siellä olen puhtaassa lunnossa ennen kuin täällä ihmismassoissa mölinässä ja saastuneessa pakokaasuilmassa heikun keikun ja ei muuta kun viljapassun kimppuun ja pannu porisemaan.

        Asumaton, koskematon saari, joka on ihmisten pilaama!!! Kuka järjetön kerää raakoja puolukoita,,tai niin tietenkin, jos mielikuvitusmatkalla on, niin voi poimia mitä tahansa :)


    • taas samaa...

      Kukaan ei pakota sinua olemaan kaupungissa ihmismassojen mölinässä ja pakokaasuilmassa,joten: tervemenoa:)

      • -ra

        Kiitti vaan ystävällisistä sanoistasi.Nauti sinä pakokaasuista ja mene ruuhkaaikaan kauppaan saat olla ihan ihmisten ihossa kiinni mikäs sen läheisempää ja lämmintä eikös vaan?


      • utelias Arto.
        -ra kirjoitti:

        Kiitti vaan ystävällisistä sanoistasi.Nauti sinä pakokaasuista ja mene ruuhkaaikaan kauppaan saat olla ihan ihmisten ihossa kiinni mikäs sen läheisempää ja lämmintä eikös vaan?

        Kaikilla ei ole aikaa mennä jonnekkin saareen arkipäivisin, useammat meistä joutuvat käymään töissä elättääkseen itsensä ja perheensä.
        Töihin ei Helsingissä pääse risteily aluksella monikaan,joten on muodostettava niitä ihmismassoja menemällä töihin yleisellä kulkuneuvolla tai joihinkin paikkoihin omalla autolla joka tietenkin lisää pakokaasu päästöjä.
        Luulen ettei kukaan nauti niistä pakokaasuista ja ruuhkista,on pakko kuitenkin liikkua ainakin työmatkat ja otetaan huomioon että me kaikki yksilöt,-ra. mukaan lukien,muodostamme ne ruuhkat ja massat.
        Hyvää loman jatkoa ra:-lle,rentoudu nyt ennen kuin loma loppuu ja työt alkaa sinullekkin.


      • taas samaa....
        -ra kirjoitti:

        Kiitti vaan ystävällisistä sanoistasi.Nauti sinä pakokaasuista ja mene ruuhkaaikaan kauppaan saat olla ihan ihmisten ihossa kiinni mikäs sen läheisempää ja lämmintä eikös vaan?

        Mutta kukaan ei tosiaan sinua pakota olemaan kaupungissa...joten:))


      • -ra
        utelias Arto. kirjoitti:

        Kaikilla ei ole aikaa mennä jonnekkin saareen arkipäivisin, useammat meistä joutuvat käymään töissä elättääkseen itsensä ja perheensä.
        Töihin ei Helsingissä pääse risteily aluksella monikaan,joten on muodostettava niitä ihmismassoja menemällä töihin yleisellä kulkuneuvolla tai joihinkin paikkoihin omalla autolla joka tietenkin lisää pakokaasu päästöjä.
        Luulen ettei kukaan nauti niistä pakokaasuista ja ruuhkista,on pakko kuitenkin liikkua ainakin työmatkat ja otetaan huomioon että me kaikki yksilöt,-ra. mukaan lukien,muodostamme ne ruuhkat ja massat.
        Hyvää loman jatkoa ra:-lle,rentoudu nyt ennen kuin loma loppuu ja työt alkaa sinullekkin.

        Sory etten aiemmin lukenut kirjoitustasi.Olen sairaseläkkeellä,mutta käyn vapaaehtoistyötä kuntoni mukaan,Eilen meinasi puhti loppua kokonaan.Jatkuvasti tulee uusia ihmisiä ja heihin tutustumiseen menee muutama käynti.Teen töitä iana kun vaan jaksan.Tänäänkin olisin mennyt kytta on lääkäri.Risteily on Auroora nimisellä aluksella.Se kiertää Espoon kaikki saaristot,2 tuntia jää aikaa asumattomalle saarelle aikaa grillailla,poimia marjoja,sieniä tai vain vaeltaa ja ihailla tulevaa ruskaa.


    • utelias Arto.

      Asumaton saari joka on koskematon ja moni ei sitä tiedä, mutta sinne pääsee risteily aluksella..Onko pääkaupunkiseudulla sellainen ?

      • utelias Arto.

        Nimimerkki -ra,odotan vastaustasi.


      • -ra
        utelias Arto. kirjoitti:

        Nimimerkki -ra,odotan vastaustasi.

        Rimpsun ylempänä on sinulle vastaus ja niksi ei muillekkin.


    • -ra

      Jouduin kiertämään kannelmäen,pasilan ja Tullinpuomin apteekit,viimeisestä heillä oli muut tilaavat ensi viikoksi.Tulipa käveltyä.Haartmanista kävin pyytämään reseptin,mutten saanut.Ennen tämä lääke oli resepti vapaa,muttei enää.Lääkkeen nimi on Konakion Novum.On vatsaan pistettäviä,sekä nesteeseen sekoittuna.

      • Onpas ihmellistä

        -ra, miksi sinulle ei pistetty Konakion Novumia tk:ssa tai Haartamanissa. Lääkettä käytetään yleensä sairaaloissa. Lusiina4 voisi kertoa enemmän, jos hän lukee näitä viestejä. Ilman reseptiä ei reseptilääkettä anneta.


      • huoh....

        ..milloin kyseinen valmiste on ollut reseptivapaa? Milloin se muuttui reseptivalmisteeksi?

        Ja mitä tulee tilaamiseen, kun apteekki tilaa valmisteen tukusta niin se on seuraavana päivänä apteekissa.

        ps. apteekkeihin voi soittaakin, ei tarvitse turhaa kierrellä eri apteekeissa. Ihme ettet mennyt suurimpaan apteekkiin......mutta tämä nyt on taas tätä;(((


    • 14+9

      Miksi ihmeessä et saaanut reseptiä Haartmannista?

    • aina samaa rumpaa

      Tosi outoa muille,mutta tälle iralle jokapaäivästä touhua. Onhan siihen oltava,miksi vain yksi ihminen joutuu näihin tilanteisiin koko ajan.Olisko niin että häneen ei luoteta?

    • Minua harmittaa

      Syy ei voi olla,ettei luoteta, koska -ra on hoidon tarpeessa, INR-arvojen vuoksi.

    • -ra

      Kannelmäen tervarin lääkäri soitti puhelin reseptin Kannelmäkeen,koska olin töissä enkä päässyt tervariin.Kävin apteekissa sanoivat ettei heillä ole mutta seuraavaksi päiväksi on tilattu.Sitten kävin Pasilan apteekissa sielläkään ei ollut,eikä Tullinpuomin apteekissa,lopulta sain aineen.Otan itse sen ei tarvitse mennä Haartmanin päivystykseen odottamaan milloinka he keriöävät antamaan sen,Onneksi nyt on kotona ja mikäli INR-arvo nousee yli 6 otan lääkkeen kotona.Ei tarvitse lähteä vaeltelemaan ympäri kaupungin apteekkeja,

    • Moni tietää käytännö

      Puhelinresepti täytyy noutaa apteekista, johon resepti on soitettu, ainakin osa lääkkeistä. Mistä tiedät oman INR-arvosi, ellei sinulla ole tarvittavaa mittaria. Puhelinreseptiä on turhaa kysellä muista apteekeista, paitsi siitä, johon resepti on määrätty. Moni tietää käytännön. Konakion Novum on ollut aina reseptilääke.

    • höpön,höpön, taas

      Puh.reseptillä toimitettu lääke tosiaan tulee aina noutaa apteekista jonne se on soitettu ja tosiaan, ainahan tuo kyseinen lääke on ollut reseptilääke.

      Toivon mukaan ihmiset osaavat suodattaen lukea tiettyjä viestejä eivätkä usko kaikkea mitä on kirjoitettu=)

      • Moni tietää käytännö

        Juuri näin, kun jää kiinni valheesta, ei kun uutta ja paksumpaa tilalle.


    • -ra

      Lääkäri juuri tänään kertoi jotta ennen ei tarvinnut reseptiä ko,lääkkeehen.Ennemmin lääkäriä uskon kun sinua.Yrität koko ajan tehdä minusta valehtelijaa,ei onnistu.Vihaat minua mutta yksi hailea,Olet pieni änkkä ,joka änkyttää jokaiseen vastaukseen.Miksi edes luet kirjoituksiani vai oletko masokisti,mene ohi vaan kirjoituksistani .Hyvää yötä.l'hden kotiin minulla on mielenkiintoinen syövästä kertova kirja kesken joten hyvät yöt

    • Älä satuile

      -ra, tuo on ollut reseptilääke pitkään, miksi itse riitelet. Ota huomioon, että täällä kirjoittelee esim. farmaseutteja, lääkäreitä toisinaan.

    • Aina reseptin vaat.

      Älä -ra aliarvioi lukijoita, Konakion Novum on ollut aina reseptilääke.

    • -ra

      Näin mo,ulle sanottiin Kannelm'em terveyskeskuksessa,En usko lääkäreiden satuilemaam.Oli miten oli kyllä lääkäriin uskpn rnrmmän kun jonkun änkän riitelyyritykseen

    • Mikäs änkkä

      Mikäs änkkä ei osaa oikeinkirjoitusta?? Eikä käyttää oikolukua??

    • -ra

      Ei ole tarkoitus loukata,mutta tarpeeksi kun saa sontaa niskaan alkaa antaa takasin.

    • -ra

      Lähdempä narjametsään,ja sieniä keräilemääm joten hyvät päivän jatkot joksidelle-

    • jlhgihvkvv

      Lomat takana ja rusja alkamassa

    • Sienimetsän rauha

      Olin narjametsässä ja evääksi olin ottanut velliä,nokkoset lisäsin suoraan luonnosta ja joukoon muutman sienen.Siitä iski kova ripuli päälle kun oli hypähdellyt kannolta kannolle,eksyin suolle,Kaaduin ja löin pääni kiveen ja hampaat mureni suussa. Onneksi ei käynnyt pahemmin.INR arvo nousi,mutta heittäydyin määttääle pitkälleni ja jalat koivua vasten,sillä huimasi ja puristi rinnasta,onneksi oli käsilaukku mukana ja sieltä löysin lääkkeni,otin ne. Jatkoin kävelyä n. 25 km.Oli ihanaa olla luonossa. Nyt laitan herkkuja sinne sun tänne.Siis lähimäisilleni. Hyvää illanjatkoa.

    • Huh huh

      Sulle sitä sattuu, hyvä ettei pahemmin käynyt.

    • Mitä herkkuja

      Kerro vielä, mitä herkkuja laitat ja kenelle laitatko M:lle vai A:lle? Kantarelleja vai torvisieniä?

      • kissssskissss

        Mikä sitte on yhden lapsista nimi, jos tuossa oli kaksi nimeä? Vanhempi tyttö, on nimeltään, siis mikä?


    • ja näin siel kävi

      -ra13.8.2011 13:38 -3 Avaa Sulje Kiitokset kaikille.Päiväni alkoi tarmoa täynnä.pesin pyykit,tiskasin,ja pesin lattiat.Tulin pojalle tekemääm samat hommat.Vanhimpaa tytärtä autan illalla,kun hän tulee luokseni syömään.ostan aina jonkun pienen lahjan.Nyt Sloggi alusasuja,Käkönen tulee mielee aina kun radiosta tulee laulu lähden pohjois karjalaan vaihdan farkut verkkari housun.kaikkea hyvää sinulle Käkönen.Usein sinusta keskustelemme nuorimmaiseni kanssa,äidillesi sydämelliset terveiset.Toivottavasti olette saaneet olla terveenä.Minä käyn vapaaehtoityössä ti-to ja joskus maanantaina tai perjantaina.Olen alkanut opiskelemaan espanjaa jota olen 3v,opiskellut,sekä latinaa.Jatkan niin pitkälle kun rahani riittävät käyn työväenopistossa sielläkin yksi lukukausi msksaa65-85 euroa minun rahoista se on paljon.Koko viikon ruoka rahat,silti katson jotta nuorimmainen saa moni puolisen aterian ja välipalat,sekä iltapalan.Tytär pääsi ripille,ja on kasvanut jo minun mittaiseksi 168.Hyvää viikonloppua jokaiselle lähden mustikka ja sieni metsää kori kourassa

    • Yhtä hyvin kerroit

      Kiitos sinulle, yhtä hyvin kuvasit elämääsi, kuin eräs toinen.

    • -ra

      Ahkerasti tämäkin päivä lähti käyntiin,Silitin pyykit,tiskasi ja laiton pasan porisemaan.Siirtolapuutaehoissa käyn katselemassa

    • Laiska Minna

      Ahkera olet.

    • Lääkäri valehteli se

      Mielenkiintoisia juttuja,miksi vain yhdelle käy näin?

    • Missä on tämä

      samoilimme asumattomatta saarela joka vielä on koskematon ja ihmisten massojen pilaama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe