Aseeen kuljettaminen

Lain kuuliainen

Nyt kun metsästyskausi on alussa ja paateron johdolla kerätään aseita pois mitä ihmeellisemmillä syillä.

Olisi kysymys

Minulla on vene pellon takana tiestä matkaa noin 300 m eli rantaan ei mene tietä.
Olen tähän asti ajanut autolla rantaan ja lastannut kaluston veneeseen mukaanlukien metsästys aseen.

Olenko rikkonut lakia.

Toinen pulmatilanne on kun talvella menen jäätä myöten mökille samaa
reittiä, niin rikonko lakia kun kuljetan asetta autolla jäällä.

Jäällä ajaminen on maastossa ajamista lain mukaan

Mitä pidetään rajana montako metriä tiestä maastoon voi ajaa rikkomatta lakia.

Ps

Samalla rannnalla on myöskin poliisin vene ja hän toimii samalla lailla kuin minä. Tämä poliisi on tosin täyspäinen kunnollinben veronmaksajien eli
työnantajien palvelija.

3

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jallu56

moi asiaan:aseesi saat viedä minne vaan ,kun se on asepussissa,ja kun sinulla on kantolupa kyseiseen aseeseen.mutta jos se ei ole pussissa niin ja aseessa on lipas tai lukot paikallaan niin sitä ei saa kuljettaa edes autossa,ilman ase pussia.

• Luvalla vai ilman?

Lakia on rikottu toden teolla. Metsästysasetta ei saa kuljettaa maastossa kuten laki määrää. Pelto ja jäällä kulkeminen on lain mukaan maastossa kulkemista. Laissa sanotaan että POLIISI PÄÄLIKKÖ voi myöntää poikkeusluvan tietyin ehdoin... mutta... mutta... tietääkseni näin ei ole toimittu missään poliisipiirissä. Lain säätäjä on varmaankin sallinut POLIISI PÄÄLLIKÖN arvioimaan luvan tarpeellisuutta, mutta yleensä lupaa ei ole herunnut. Hylkeen metsästys siis jää vain haaveeksi jäältä, kun matkaa hylkeiden oleskelualueille on vähintäänkin 50km. Ainut mahdollisuushan lain mukaan on siis kulkea jalan tai hiihtäen. Harva karpaasi tähän kumminkaan pystyy tänä päivänä ja pitäähän sieltä palata poiskin samoja latuja eli ei kunto kestä 100km taivallusta ihan heti. Mieleen tuleekin kysymys, kuinkahan usein lakia on rikottu siis saariston metsästyksessä kun harva se kulkee jalan tai hiihtäen saareen?

• vähän jo hymyilyttää

Onko ketjun aloittaja kenties Kotkan-Pyhtään alueelta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Töistä lomautettu Jasmiina äimän käkenä Big Brother -voitosta - 30 000 euroa rikkaampana kotiin!

Hämmentynyt Jasmiina voitti kireässä kisassa Big Brother Suomi -realityn. Jasmiina sai äänistä 50,1% ja Aki 49,9%. Voittiko mielestäsi oikea kisaaja?
      Big Brother
      167
      7460
    2. Esko Eerikäinen tuo kolumbialaisen äitinsä tv:seen: Pieni Esko tuli vain 10-vuotiaana yksin Suomeen

Tiesitkö, että pieni Esko lähetettiin Kolumbian vaaroista yksin vain 10-vuotiaana Suomeen? Lähtiessään Kolumbiasta Esko sai äidiltään muistoksi yhden
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      5645
    3. Some liekeissä! Mikko Leppilampi jättää TTK:n - Kollegat ylistävät: "Huikea ja uniikki", "The best"

Mikko Leppilampi teki kyllä huikean uran Tanssii Tähtien Kanssa -juontajana, yhteensä 10 kautta. Mitä luulet, kuka mahtaa astua Leppilammen saappaisii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      2726
    4. Onnea Tanssii Tähtien Kanssa -kisan voitosta, Ernest Lawson!

TTK:n voitti pystymetsästä tanssiparketille tullut Ernest Lawson ja Anniina-ope. Valitsiko kansa oikein ja voittiko oikea pari, mitä mieltä olet? ht
      Suomalaiset julkkikset
      61
      2076
    5. Onko Saramon Pekka Kiira Korven nyksä?

Eikös Saramo lopettanut, Kiirahan sanoi, että ei ole urheilija ENÄÄ, voi olla entinen!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      1543
    6. Pikkaraisen ulosanti instassa

Onko sillä kaikki kotona yläkerrassa... Miten lapsellisia kommentteja sillä on insta kuvissa. Laitan auringon nukkumaan. Mennään ostamaan kaunoluisti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      1216
    7. Tässä täytyy olla jotakin erikoista

En voi ymmärtää muuten, miksi niin koukutat minua, ja minun kokemukseni on, että me kohtaamme jollakin syvällisemmällä tasolla. Eikä tunne muutu eikä
      Ikävä
      72
      1132
    8. Kyllä noita sun silmiä

kattelis mielellään.
      Ikävä
      47
      1044
    9. Olen rakastunut suhun

Joten kerro miten mun pitää toimia, että saan sun tunteet selville ilman kiusaantunutta ilmapiiriä? 💘
      Ikävä
      54
      1009
    10. En vain pääse sinusta irti

Alussa yritin, yritin tosissani, mutta se kesti vain n. kuukauden, ja palasi vanhoille uomilleen. Olen pahoillani nainen. Olet linnoittautunut sydämee
      Ikävä
      61
      953
    Aihe