Gondor

tihk

Mitä Gondorille tapahtui sodan jälkeen? Rakennettiinko Osgliath uudestaan? Muuttivatko ihmiset takaisin Ithilieniin? Saatiinko Minas Tirith korjattua Aragornin elinaikana? Entä Mordor? Mitä siellä oli?

Nämä kyllä löytyvät varmasti kirjoista mutta olen hieman laiska selailemaan Silmarillionia ja TSH:n takaliitteitä. :) Mutta kiitos vastauksista jos joku viittii vastata :)

3

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tihk

Siis mitä Mordorissa oli Sauronin tuhoutumisen jälkeen? noni :)

• Jokzu

Siis Gondor muodostui neljännellä ajalla Numeronin perinnön takia keskimaan sivistyksen ja muunkin keskukseksi lisäksi Arnorin pohjoisvaltakunta perustettiin uudestaan ja valtakunnat liitettiin yhteen. Ithilieniin muutti niin ihmisiä joiden jodtajaksi aragorn nimesi faramirin kuin myös haltiota jotka Legolas sinne johti. Tuosta Minas thirithin jutusta ei ole missään tarkkaan kerrottu, mutta toisaalta itse kaupunkihan vaurioitui sodassa suhteellisen lievästi joten kait se korjattiin. Mitä Mordoriin tulee, niin se jäi sellaiseksi kuin se oli Kolmannen ajan lopussa eikä sinne muuttanut ihmisiä, mutta Aragorn vapautti Nurnenilla eläneet sauronin orjat ja antoi siellä sijainneet pellot heille, mutta varsinainen Mordor jäi autioksi.

• yks

Olet oikeassa,,mutta lisään vielä, että Minas Tirith korjattiin uudelleen Aragornin aikana,.,,
        Siis Gimli ja kääpiöt ja sitten tehtiin vielä uusi portti..Ja se oli kultaa ja mithriliä...:)
        Että siinä vähä...:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      94
      4151
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      26
      2268
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2126
    4. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      101
      1942
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      391
      1732
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      143
      1329
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1249
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      32
      1045
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      956
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      78
      815
    Aihe