Gondor

tihk

Mitä Gondorille tapahtui sodan jälkeen? Rakennettiinko Osgliath uudestaan? Muuttivatko ihmiset takaisin Ithilieniin? Saatiinko Minas Tirith korjattua Aragornin elinaikana? Entä Mordor? Mitä siellä oli?

Nämä kyllä löytyvät varmasti kirjoista mutta olen hieman laiska selailemaan Silmarillionia ja TSH:n takaliitteitä. :) Mutta kiitos vastauksista jos joku viittii vastata :)

3

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tihk

      Siis mitä Mordorissa oli Sauronin tuhoutumisen jälkeen? noni :)

    • Jokzu

      Siis Gondor muodostui neljännellä ajalla Numeronin perinnön takia keskimaan sivistyksen ja muunkin keskukseksi lisäksi Arnorin pohjoisvaltakunta perustettiin uudestaan ja valtakunnat liitettiin yhteen. Ithilieniin muutti niin ihmisiä joiden jodtajaksi aragorn nimesi faramirin kuin myös haltiota jotka Legolas sinne johti. Tuosta Minas thirithin jutusta ei ole missään tarkkaan kerrottu, mutta toisaalta itse kaupunkihan vaurioitui sodassa suhteellisen lievästi joten kait se korjattiin. Mitä Mordoriin tulee, niin se jäi sellaiseksi kuin se oli Kolmannen ajan lopussa eikä sinne muuttanut ihmisiä, mutta Aragorn vapautti Nurnenilla eläneet sauronin orjat ja antoi siellä sijainneet pellot heille, mutta varsinainen Mordor jäi autioksi.

      • yks

        Olet oikeassa,,mutta lisään vielä, että Minas Tirith korjattiin uudelleen Aragornin aikana,.,,
        Siis Gimli ja kääpiöt ja sitten tehtiin vielä uusi portti..Ja se oli kultaa ja mithriliä...:)
        Että siinä vähä...:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe