Gondor

tihk

Mitä Gondorille tapahtui sodan jälkeen? Rakennettiinko Osgliath uudestaan? Muuttivatko ihmiset takaisin Ithilieniin? Saatiinko Minas Tirith korjattua Aragornin elinaikana? Entä Mordor? Mitä siellä oli?

Nämä kyllä löytyvät varmasti kirjoista mutta olen hieman laiska selailemaan Silmarillionia ja TSH:n takaliitteitä. :) Mutta kiitos vastauksista jos joku viittii vastata :)

3

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tihk

Siis mitä Mordorissa oli Sauronin tuhoutumisen jälkeen? noni :)

• Jokzu

Siis Gondor muodostui neljännellä ajalla Numeronin perinnön takia keskimaan sivistyksen ja muunkin keskukseksi lisäksi Arnorin pohjoisvaltakunta perustettiin uudestaan ja valtakunnat liitettiin yhteen. Ithilieniin muutti niin ihmisiä joiden jodtajaksi aragorn nimesi faramirin kuin myös haltiota jotka Legolas sinne johti. Tuosta Minas thirithin jutusta ei ole missään tarkkaan kerrottu, mutta toisaalta itse kaupunkihan vaurioitui sodassa suhteellisen lievästi joten kait se korjattiin. Mitä Mordoriin tulee, niin se jäi sellaiseksi kuin se oli Kolmannen ajan lopussa eikä sinne muuttanut ihmisiä, mutta Aragorn vapautti Nurnenilla eläneet sauronin orjat ja antoi siellä sijainneet pellot heille, mutta varsinainen Mordor jäi autioksi.

• yks

Olet oikeassa,,mutta lisään vielä, että Minas Tirith korjattiin uudelleen Aragornin aikana,.,,
        Siis Gimli ja kääpiöt ja sitten tehtiin vielä uusi portti..Ja se oli kultaa ja mithriliä...:)
        Että siinä vähä...:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2804
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2087
    3. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      50
      1922
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1776
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1658
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1531
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1244
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1080
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1039
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      196
      1030
    Aihe