Mitä Gondorille tapahtui sodan jälkeen? Rakennettiinko Osgliath uudestaan? Muuttivatko ihmiset takaisin Ithilieniin? Saatiinko Minas Tirith korjattua Aragornin elinaikana? Entä Mordor? Mitä siellä oli?
Nämä kyllä löytyvät varmasti kirjoista mutta olen hieman laiska selailemaan Silmarillionia ja TSH:n takaliitteitä. :) Mutta kiitos vastauksista jos joku viittii vastata :)
Gondor
3
433
Vastaukset
- tihk
Siis mitä Mordorissa oli Sauronin tuhoutumisen jälkeen? noni :)
- Jokzu
Siis Gondor muodostui neljännellä ajalla Numeronin perinnön takia keskimaan sivistyksen ja muunkin keskukseksi lisäksi Arnorin pohjoisvaltakunta perustettiin uudestaan ja valtakunnat liitettiin yhteen. Ithilieniin muutti niin ihmisiä joiden jodtajaksi aragorn nimesi faramirin kuin myös haltiota jotka Legolas sinne johti. Tuosta Minas thirithin jutusta ei ole missään tarkkaan kerrottu, mutta toisaalta itse kaupunkihan vaurioitui sodassa suhteellisen lievästi joten kait se korjattiin. Mitä Mordoriin tulee, niin se jäi sellaiseksi kuin se oli Kolmannen ajan lopussa eikä sinne muuttanut ihmisiä, mutta Aragorn vapautti Nurnenilla eläneet sauronin orjat ja antoi siellä sijainneet pellot heille, mutta varsinainen Mordor jäi autioksi.
- yks
Olet oikeassa,,mutta lisään vielä, että Minas Tirith korjattiin uudelleen Aragornin aikana,.,,
Siis Gimli ja kääpiöt ja sitten tehtiin vielä uusi portti..Ja se oli kultaa ja mithriliä...:)
Että siinä vähä...:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83903Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816