Miten eläintenhoitajaksi?

minävvaan

Käyn tällä hetkellä vielä ammattikoulua ja ajattelin käydä sen loppuun, olisipa ainakin varmasti töitä tiedossa. Olen kuitenkin miettinyt että eläinala olisi eniten mun juttuni. Mitä vaihtoehtoja täysi-ikäisellä on opiskella eläintenhoitajaksi? Tarvitseeko käydä n. 3 vuotta kestävä maatalousalanperustutkinto vai voiko eläintenhoitajaksi opiskella lyhyemmässä ajassa? Kannattaako tällaista koulutusta käydä jos eniten kiinnostaisi työt erilaisissa eläinhoitoloissa, eläinkaupalla ja ehkä hevostallilla. Vai millainen koulutus kannattaa hankkia? Voi olla ettei tällaisia töitä hirveästi löydy mutta sen takia mulla onkin kohta jo yks koulutus ja siltä alalta varmasti töitä.

1

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CheoNa*

MOI!

Maatalousalan pt, on ihan ok, mutta ammattinimike on silloin yleensä maaseutuyrittäjä,ellei hae sitten eläintenhoitopuolelle. eläinlääkäriasemalle yleensä tarvitaan pieneläinhoitajan tutkinto, joka on sitten eri kun tuo eläintenhoitaja.

Vaihtoehtoja on tuo ammattikoulu ja toinen on oppisopimus, hevostalleille voi olla helpompi päästä oppisopparilla, kuin esim eläinkauppaan.

Tämä oppisopimus kestää yleensä 1-3 vuotta.

Jos menet amikseen, saat varmasti edellisestä koulusta paljon hyväksilukuja, jolloin varmasti selviät koulusta 2 vuodessa. näihin kouluihin voi olla hankala päästä heikommilla arvosanoilla, kun hakijoita on niin paljon.

koulutus tähän kannattaa ehdottomasti hankkia, kun töitä ei muuten eläinalalta tahdo saada.

töitä tältä alalta ei paljon ole, mutta mitä enempi kouluttaudut, sitä paremmat mahdollisuudet sinulla on.. jos vapaaehtoistyö kiinnostaa, kannattaa ottaa yhteyttä paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen, siitä saa valtavasti kokemusta tulevaan ammattiin.

itse samassa tilanteessa olen kanssasi ja tuota oppisopimuspaikkaa yritän saada, vaikeaa se silti on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe