Kuukautisia ei ole ollut enää yli kahteen vuoteen, mutta kuumat aallot vaan jatkuvat, kaikkiaan jo n. 5 vuotta ollut näitä.
Luulin että loppuvat kun menkat jää pois, mutta mitä vielä...
Milloin aallot loppuvat?
5
818
Vastaukset
- Hormoonihurmio
Silloinhan ne vasta alkavat! Tai ainakin minulla alkoivat, kun viimeiset kuukautiset olivat maaliskuussa, kuumat aallot alkoivat huhtikuussa. Muita vaihdevuosioireita oli ollut jo vuosia sitä ennen.
Vaihdevuosioireiden kesto on hirveän yksilöllistä, niin kuin on niiden voimakkuuskin. Jotkut "aaltoilevat" vielä lähes kahdeksankymppisinä, toiset eivät ollenkaan.
Minun oireeni olivat sen verran voimakkaat, että kävin melko pian (kokeiltuani kesän ajan luontaistuotetta) hakemassa korvaushoidon, jota käytin kolme vuotta. Sitten kokeilin, pärjäisinkö ilman, ja totesin, että muut oireet olivat kadonneet ja kuumat aallotkin sen verran lieviä, että päätin jättää lääkkeet.
Nyt olen ollut vuoden ilman - tällä hetkellä on käytössä paikallishoito, mutta sehän ei vaikuta kuin limakalvoihin - ja tuntuu kuin aallot olisivat tämän kesän aikana entisestään miedontuneet. Ihan viime viikkojen aikana niitä on ilmaantunut vain, kun on muutenkin kuuma, liikkuessa tai muuten ponnistellessa.- muut oireet
"Muita vaihdevuosioireita oli ollut jo vuosia", mainitsit.
Täällä päin lääkärit ovat sitä mieltä, että vaihdevuodet alkavat vasta sitten, kun kuukautiset ovat loppuneet. Esim. vuotojen niukkuus ja epäsäännöllisyys eivät kerro vielä vaihdevuosista heidän mukaan.
Kysynkin useammilta, kuinka kauan vuosissa on muita vaihdevuosioireita mahdollisesti ennen kuukautisten loppumista. - Hormoonihurmio
muut oireet kirjoitti:
"Muita vaihdevuosioireita oli ollut jo vuosia", mainitsit.
Täällä päin lääkärit ovat sitä mieltä, että vaihdevuodet alkavat vasta sitten, kun kuukautiset ovat loppuneet. Esim. vuotojen niukkuus ja epäsäännöllisyys eivät kerro vielä vaihdevuosista heidän mukaan.
Kysynkin useammilta, kuinka kauan vuosissa on muita vaihdevuosioireita mahdollisesti ennen kuukautisten loppumista.Lääketieteellinen termi "vaihdevuodet" tarkoittaa täsmällisesti ottaen kuukautisten loppumista, eli siinä lääkärit ovat ihan oikeassa. Tosiasia kuitenkin on, että monenlaisia, jopa hoitoa vaativia vaihdevuosioireita voi olla vuosia ennen viimeistä kuukautisvuotoa. Minulla ensimmäiset oireet taisivat alkaa lähes viisi vuotta ennen kuukautisten loppumista.
Suosittelen gynekologi Maija Kajanin kirjaa Sukellus kuumaan aaltoon. Siinä on mm. potilaskertomuksia siitä, mitä kaikkea estrogeninpuute voi aiheuttaa. Tässä blogissa on poimintoja kirjasta:
http://leenalumi.blogspot.com/2010/09/sukellus-kuumaan-aaltoon-naisen.html
- Keinu
Mulla kestänyt 15 vuotta jonka jälkeen 3 vuoden paussi lääkkeissä ja hups heijakka aloitin uudestaan pienemmällä määrällä ei vielä ohi.
Hanki ihmeessä korvaushoito. Haittariski pieni, hyötyjä on enemmän
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227