Nuorten internetin käyttö

huolestunut vanhempi

Minua huolestuttaa nuorten lisääntynyt internetin käyttö.. Mietin kuinka monesta nuoresta on tullut nettiriippuvainen? Elikkä netin käyttö on vienyt kaiken muun ajan.. Nuori valvoo yöt ja nukkuu päivät.. Koulu kärsii.. syöminen kärsii.. ja monet muut arkielämän jutut.. peseytyminen mm.

Kuinka moni vanhempi tahi opettaja saatikka terveydenhuollon ammattilainen puuttuu tähän.. Olen itse sitä mieltä että tämä on asia johon pitäisi kaikkien yllä olevien tahojen puuttua, jottei nuorelle ymmärtämättömälle ihmiselle tule pahoja seuraamuksia..

10

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

      PAHA JUTTU

    • fSD

      sä tarviit selvästi jonkun harrastuksen.

    • oipfjnposdi0e984s

      www.porkspin.com |Viihdettä kukkahattutädeille|

    • Saako koulussa nykyään nukkua? En usko.

      Tietenkään vastuulliset vanhemmat eivät anna lapsensa kukkua netissä pitkin öitä, johan nyt. Tietysti jos vanhemmuus on uusavuttomilta kateissa, tilanne voi olla toinen. Mutta ei normaalisti.

    • Vanhempien tehtävä on vetää rajat lasten netinkäytölle siinä kuin muullekin toiminnalle (TV:n katselu, pleikan pelaaminen etc.).

    • dghfjdr53yhdh

      www.meatspin.com

    • huu huh

      "Kuinka moni vanhempi tahi opettaja saatikka terveydenhuollon ammattilainen puuttuu tähän.."

      vai olisiko heillä jokin muu tehtävä ?
      paljonko heillä on tuollaiseen aikaa, verrattuna vanhempiin ?

      taidat kyuulua niihin kun vaatii opettajaa kaikeen, mihin kotikaan ei pysty.

      ite on hieman nähnyt jo elämää, oon 48v 4 iskä, 6 vaari,
      nyt on kyllä paljon pahempi aika, myönnän, muta kyllä asiat ensisijasa kuuluu vanhemmille,
      meillä oli koko seudun vanhemmat yhdessä ja sovittiin yhteiset kotiintuloajat yms.

    • uusväsynyt äiti

      Olen työssä käyvä yksinhuoltajaäiti ja nuorellani on tosi paha nettiriippuvuus, yöt keikkuu koneella ja päivät nukkuu. Onneksi olen saanut kuraattorista ja opettajasta kasvatuskumppanin. Kiitos.

    • nimimerkki eepee

      :D:D:D:D Vitu kukkahattutädit, itse oon 12vuotias ja pelaan arkipäivisin vähintään koulusta tulosta klo 12/1/2/3, joskus kokoyö menee. Viikonloppuisin/lomilla niinpaljon kun jaksan. Eli esim. viime kesälomana datasin (netin käyttöä) 82tuntia yhteen menoon 4kaverin kanssa mikrofonien (lue: headset) välityksillä. OIKEESTI, mulla on 3luokkakaveria, joiden vanhemmat on todella nipoja. Konetta 30min 4päivänä viikossa, ja 2 niistä kolmesta puhuu pahaa vanhemmistaan koulussa. Sori epäselvä teksti, oon ny pro päällä ku tuun pätee :DDD

    • noloi ootte

      Haha lapsenne lanittaa jossain omegles/chatroulettes/randomis etc kattomas runkkaavia äijiä ja puhumas ihan tuntemattomille!! haha miettikääs sitä mummot :DDD lool

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe