Irlannissa asuvat, tulkaahan kertomaan kokemuksianne!

Miitukainen

Täälä yksi, jonka sydän on jäänyt tuonne vihreälle saarelle!
Valmistun muutaman vuoden päästä ammattiini lähihoitaja ja
olemme puolisoni kanssa miettineet ottavamme tästä elämästä kaiken irti ja muuttavamme ulkomaille asumaan.

Olemme taas tulevana keväänä matkaamassa Dubliniin! :)

Sellaista kyselisin, että millainen on teidän tarina jotka olette sinne ajautuneet?
Oletteko vain extemporee päättäneet, muuttaneet toisen työn perässä, perheen kanssa jne? Oletteko tulleet toisiin aatoksiin jossain vaiheessa?
Missä päin Irlantia asutte?
Kertokaa kokemuksianne, miten olette sopeutuneet, opitteko ymmärtämään murretta hyvin, millainen työtilanne siellä, kuinka yleiset asiat toimivat virastoissa ym.?

Minulla tämä unelma on ollut jo vuosia, kunnes tuumin että miksi vain unelmoida, kun elämä on niin lyhyt kuitenkin!
Ja nyt ainenkin päätöksen tasolla jo askeleen lähempänä tätä! :)

1

1110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • staff nurse

Hei!
      Täällä nyt jo vuosia asuneena voin vähän kertoa kokemuksia, varsinkin kun olen itse hoitoalalla sairaanhoitajana.
      Muutin kahden teini-ikäisen lapsen kanssa suurinpiirtein ex tempore vakituisesta hyvästä sairaalatyöpaikasa Suomessa Dubliniin isoon sairaalaan töihin. Suomessa oli jo kaikki nähty ja koettu joten keski-ikää lähestyessä sitä tulee sellanen kumma tarve kokea vielä vähän enemmän ja olen tosi tyytyväinen että lähdin. Olisi pitänyt jo aikasemmin jos olisi voinut :)

Muutaman työpaikan läpikäymisen jälkeen työskentelen nyt sairaanhoitajana isossa nursing homessa. Työnsaanti on hoitoalalla tällähetkellä vaikeaa, lähihoitaja työskentelisi täällä Care Assistant nimikkeellä ja sille alalle on tunkua valtavasti. Maassa on tuhansia aasian siirtolaisia jotka nappaavat kyllä nuo paikat yleensä. parhaiten töitä löytyy suomalaisille IT alalta, IBM työllistää vaikka ei oisi kokemustakaan tietotekniikan alalta.
      Aloitimme eteläDublinin puolella kun tulimme mut tällä hetkellä asumme pienessä somassa pikkukaupungissa merren rannalla Dublinin eteläpuolella. Maa on todella kaunis ja täynnä historian havinaa. Ilmasto on suomalaisen näkökulmasta kiva, sateita toki on mutta ei siihen tapaan mikä on yleinen huhu. Muutamana viime talvena on ollut jopa lunta muutaman viikon ajan pari senttiä.

Virastoissa saa varautua suuriin paperisotiin, tarvitaaan paljon enemmän dokumentteja mihin Suomessa on tottunut. Itsellä ei ole onneksi ollut ongelmaa mutta tunnen monia jotka ovat lähteneet maasta siksi ettei "täällä tunnu mikään toimivan". Ystävällisellä sinnikkäällä asenteella saa kyllä asiansa hoidettua.
      Suomen kouluenglanti on hyvä pohja aloittaa täällä ymmärtäminen, jotkut murteet ovat alkuunsa aivan siansaksaa eikä niistä tajua yhtään mitään mutta ajan kanssa korva tottuu :) Irlantilaiset ihmisinä ovat myös niin mukavia ja ystävällisiä että jos huomaavat ettei toisella oikein ole kieli hallussa, he kyllä hiastavat ja puhuvat selvemmin.
      Ystäviä on helppo saada ja porukkoihin helppo päästä.

Olet tosi oikeassa, kerran täällä eletään ja elämästä tulee nauttia ja tehdä siitä itsensä näköinen kokemus :) Onnea yritykseen ja tervetuloa Irlantiin kun se hetki koittaa! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8467
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3309
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2470
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2000
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      1960
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      350
      1648
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1402
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1191
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1075
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      66
      1010
    Aihe