Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ovatko kaikki koirat likaisia?

Kissani on sileä

Meillä on ollut mun elämäni aikana 11 koiraa. Eivät kaikki samaan aikaan, mutta kuitenkin siitä asti, kun olin vauva, on meijän talossa pyörinyt koiria (ja kissoja.)

Meillä on ollut sekarotuisia, kaksirotuisia ja roturakkeja, jotka on voittanut näyttelyissä. On otettu niitä rescuelta ja toiset taas kasvattajilta. Suurin oli dopermanni ja pienin tiibetinspanieli.

Sit mun äidillä on aina ollut koiria (eronneet vanhemmat) ja useilla mun kavereilla, joten älkää sanoko, etten tiedä mitään koirista. Mä olen ollut niiden kaa näyttelyissä ja agilityssä ja koulutuksessa ja vaikka missä (sillon, kun olis lapsi).

Mun elämänkokemuksella kaikki koirat ovat jotenkin likaisia ja haisee. Siis myös ne pestyt rotuspanielit. Olen nyt 22v. ja en ikinä, en ikimaailmassa ottaisi minkäänlaista koiraa. En pysty mennä äitini luokse kylään, koska hänellä on kaksi koiraa, jotka haluaa haistaa ja nuolla ja niiden turkit ovat likaiset... jotenkin rasvaiset. Äidillä on myös kissoja ja vaiks ne olisi öljyisiä, kun olisi piileskellyt autojen alla, voisin silittää niitä. Kissat eivät koskaan haise tai ole rasvaisia.

Toinen asia, jonka olen harmikseni huomannut on, että koirakodit ovat AINA likaisia... ei välttämättä sotkuisia, mutta saastaisia. Ei ole koiraa, joka ei haisisi sateen jälkeen ja toisi santaa väkisinkin sisälle. Rotukoirat herättävät aina kunnioitusta. Pienestä seurakoirasta tulee viehättävä vaikutelma, mutta sitten muistan, kuinka likainen se on. Sillä on ehkä ruskeat viikset valkoisessa naamassaan tai pissainen karvatukko heppinsä päässä. Yhdeltä mun kaverin bullmastiffilta valui pippelistä jotain valkoista sen sileälle beigelle jalalle, kun se nukkui! Miksi???

Miksi koirat ovat aina saastaisia. En voi sille mitään, että kun näen koiraihmisen, näen samalla töhryisen ja epäsiistin ihmisen, jonka kodin on PAKKO olla likainen.

39

2474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissan kuset haisee

      Hyvä syy olla menemättä äiteen luokse kuin vasta perinnönjakoon. Toivottavasti perit muutaman koiran ja äitisi koirakirjat. Loput menköön veljellesi ja pelastusarmeijalle.

      (ps. ei sen puoleen ihan mukavan provosoiva avaus oli ja siitä pojot)

    • kissani on sileä

      Noh, siinä kyllä olet oikeassa, että kissan kusi haisee. Kyllä kaikki virtsa ja uloste haisee, olisi kissan tai koiran, mutta kissojen, kun niillä on ne potat, niin haisee kyllä tosi kamalalta, ellei siivoa pari kertaa päivässä.

      Toi provosoiva muuten aina mietityttää mua. Kun tällä foorumilla aina sanotaan ihmisille, että provo, nii tarkoittaako se, että kommentoija ei jostain syystä usko alkuperäisen viestin kirjoittajaa; luulee tämän valehtelevan ja kirjoittavan läpiä päähänsä?

      Siis se 11 koiraako sua hämmästyttää. Vai se, et olen harrastanut koiria teininä? Mun äitipuoleni, josta myöhemmin isäni erosi, tapasi pelastaa eläimiä rescueilta, kuten apulasta ja rekku.rescuesta. Monista koirista luovuttiin juuri niiden huonon käytöksen takia. Tiibetinspanieleja hankittiin muistaakseni Ziestan nimisestä kennelistä.

      Mitä provoa mun viestissä on? Halusin vain kertoa kaikista koiristamme, jottei rotukoirien omistajat sanois mulle, et "tottakai teijän katurakit haisi", tai sekakoirien omistajat sanois: "Tottakai teijän koirat haisi, kun ette osanneet hoitaa!"

      Koiraharrastuksistani kerroin siksi, ettette ajattelisi mun olevan vittupää, joka vihaa koiria koko sydämestään. Oli meillä mulle rakkaitakin koiria. Pidin niistä paljon, kun olin lapsi, enkä näin siisti.

      Mun äitini on kyllä aika kiva. Aina, kun suostun menee sen luokse, se pitää huolen, ettei sen koirat laita naamaansa mun lähelle. Niillä on aina kuolaa kuonossa, rähmää silmässä ja kieli ulkona. Ne iljettää mua. Äiti saakin sanoa koirilleen koko ajan: "Oma paikka, oma paikka... se ei tykkää teistä!"

      Ideani on vain se, että MUN mielestä koirakodit ovat aina likaisempia, kuin koirattomat. Jos on laiska imuroimaan ja pesee lattioita, on vierailla aika kurjaa. Eikai koiraihmiset sitä myönnä, että koirat ovat aika nuhjuisia kumppaneita. En mä sitä sano, ettei kissakodeistakin tulisi aamulla töihin ällöttäviä karvaisia paitoja ja mustia housuja, jossa kissankynnestä purkautunut lanka. Eläimet ovat likaisia.

      Mä en ole edes kissaihminen, mut mikä voi olla syynä, et kissan karva on kuitenkin aina puhtaamman tuntuista, kuin koiran. Jos kadulla tulee vastaan tuttu, jolla on koira ja joudun sitä paijaamaan päästä, on minun pakko palata kotiin pesemään käteni. En voi koskea takkiini koiraisilla käsillä, mutta kissaisilla käsillä voin koskea vaikka hiuksiini.

      Aini... oli meillä lapsena niin paljon kaneja, marsuja ja hamstereitakin, etten muista niiden nimiä. Aini ja kaksi gerbiiliä ja akvaariokalojakin, voi että mä olen provo.

    • Ätyliini.

      Taitaa teidän koti olla aika vessa. Otan osaa. Ymmärrän että koet asian noin. Harmittavaa, jos lapsi joutuu elämään lapsuutensa lian ja ulosteiden joukossa.
      Älä anna sen häiritä enää ja yritä päästä siitä yli ja voimia sinulle tulevaisuuteen.

    • Tämä nuori nainen

      on aivan selvää muslimiainesta ;D Toivottavasti et suunnittele koirakoteja vastaan mitään jihadia, vaikka selvästi olet äidin erosta saanut kompleksin koiranomistajia vastaan.

      Niin se aina on, että lihavimmat riidat saadaan aikaan mitättömimmistä asioista kuten siitä että isoisän isotädin kummin kaiman lanko myi aikanaan aasin isoäidin 3:n aviomiehen edellisen vaimon kälyn enon sisaren pojalle joka ontui(siis aasi, ei poika).

      Toivottavasti kuitenkin saatte joskus asiat puhumalla puhuttua halki, ennenkuin äidistäsi aika jättää. Silloin se on myöhäistä.

    • kissan kuset haisee

      Ap antoi hyviä tarkennuksia ja ymmärrän yskän jo paremmin... äitipuoli, joka harrastaa resquilua ei kieltämättä ole erityisen haluttu yhdistelmä eli ilmankos se isäsi lähti lippahivoon. Varsinkin kun kotinne ei ollut pelkkä resquoitu kenneli vaan sen lisäksi oli akvaariota, kissalauma ja muutama kerpiili. Eli liikaa on ollut elukkaa ja sen takia olet herkistynyt asian suhteen.

      Kyllähän se totta on, että koirataloudet ovat keskimäärin likaisempia kuin koirattomien torpat. Koirallisena siihen on tottunut eikä se rassaa kuin ajoittain. Sopii kuitenkin epäillä onko siitä steerilistä kodista mainittavaa iloa. Rotujen haisemisessa ei ole tosiaan suurta eroa. Joillakin metsästyskoirilla on tapana piehtaroida hirvien kiimakuopassa ja ne ne vasta saisi silmäsi vuotamaan jos tulisivat pusut tarjoamaan.

      Jos avaaja hankkii jossain vaiheessa lapsia joudut luultavasti tinkimään periaatteistasi; pienet vauvat nimittäin puklauttelevat rinnuksillesi milloin minkäkin näköistä limaa ja kun jalat hieman kantavat pistetään muulla tavalla ranttaliksi. Sellaista se elämä on; paskaa ja paskanhajua on kaikkialla.

    • 2 koiran omistaja

      Ovatko kaikki koirat likaisia? EIVÄT todellakaan!Meillä on 2 koiraa & puhtaita ovat (eivät siis ole paskaisia).Koirilla vaan on sellainen turkki,että kun se kastuu,niin se haisee märälle,mutta ei se tarkoita sitä,että ne olisivat likaisia!

      En voi sille mitään, että kun näen koiraihmisen, näen samalla töhryisen ja epäsiistin ihmisen, jonka kodin on PAKKO olla likainen.

    • Eläinkouluttaja C.

      Minun kodistani löytyy 3 kissaa ja 1 koira. Kissat: 12v. pyhä birma, 7v. siiamilais-maatiais risteytys löytökissa, 5v. maatiaiskissa ja 1,5 v. kääpiöpinseri.

      Onhan se totta että koira tuo ehkä välillä hitusen hiekkaa tassuissa sisälle kun sisäkissat eivät tähän likaisuutta lisää, mutta kissoistani lähtee paljon enemmän karvaa kuin koirastani! :D

      Kääpiöpinserini on ainakin semmonen öljytön tapaus, karva on silkkisen pehmeä ja lyhyt eikä haise tai tunnu rasvaiselta. Olen kyllä tavannut muita tällaisia, myös muiden rotujen edustajia. Joillakin koirilla vain on rasvaisempi turkin laatu eivätkä ne voi sille mitään.

      Meillä imuroidaan kahdesti viikossa ja lattiat luututaan kerran viikossa. Minulla on paljon lapsivieraita joista nuorimmat ovat 2-vuotiaita, siksi pidän kotini erityisen siistinä. Siisti koti on minulle kunnianasia, joka on kotoa opetettu, joten muutenkin on talo hyvin siisti. On jopa tullut kommenttia vierailta jotka käyvät ensimmäistä kertaa kylässä, jotka toteavat hämmästyneinä että "eihän täällä ollenkaan haise eläimiltä vaikka sulla niitä on niin monta!". Tämän otan erittäin isona kohteliaisuutena, koska tiedän kyllä talouksia missä näin ei ihan ole.

      Tässä sanoisin aloittajalle, ei kaikkia voi tuomita parin perusteella. Etenkin koiranomistajia! Onhan tietty helpompi itselle jos ei ole niin tarkka kuin minä, mutta nautin siivoamisesta ja niin siistin koiran kanssa kuin minulla on, on ilo asua! :)

    • Anonyymi

      Se on kuule sinun mielipide. Miksi tulet tänne kertomaan omasta näkemyksestäsi? Tämä sivusto auttaa ihmisiä, joilla on kysyttävää, eikä vastaa mielipiteisiin! Yrititkö saada tahallaan riitaa aikaiseksi siitä, onko kissat vai koirat parempia?! Älä kuule tule tänne mielipiteitäsi kirjoittelemaan, sillä ketään ei kiinnosta!

    • Anonyymi

      Rakit haisee kamalalle ja käsiinkin tarttuu tahmaa jos koskee turkkiin. Jaloissaan tuovat kaikki paskat sisälle ja rakkihullujen sänkyynkin, pitäkää edes poissa julkisista tiloista.

      • Anonyymi

        Itse taidat haista kamalalle, mutta syytä siitä koiria.


      • Anonyymi

        Valuttavat myös kuolaa joka paikkaan ja siinä on kronasta lähtien parisataa erilaista bakteeria ja virusta, monet tappavia.


    • Anonyymi

      Voi, kun on aivan pakko puollustaa koirien siisteyttä. Mun sukulaisilla on koira monella ja jokainen kerta niissä kyläillessä sukat koiran karvoissa.

      Tuon haisemisen myös allekirjoitan.

      • Anonyymi

        Kannattaa tutkia vaihtoautokin kun ostamassa, vaikka karvat olisi imuroitu niin hajusta lähes mahdoton päästä eroon ja kuolat valuneet verhoilun läpi.


    • Anonyymi

      Olen seurannut lenkkeilessäni iltaisin, kun jokainen niistää ja sylkäisee eritteet pois ja nämä koiran kanssa ulkoilevat tassuttelevat niissä. Sitten mennään nukkumaan koiran kanssa samaan sänkyyn pesemättä koiran tassuja.

      Silittämällä ja paijaamalla koiran rasva (ulo) tarttuu käsiin ja harva emäntä pesee kätensä laittaessaan mulle tarjottavaa vierailulla.

      Jos se koira haisee pahalle sateessa niin ne koiran omistajan kädet haisee samalta.

      • Anonyymi

        Suurin osa myös pussailee ja ämmät usein myös nuolettaa ja parittelee rakkinsa kanssa.


    • Anonyymi

      Hoi hoi ja hai hai, täällä liioitellaan niin kovasti että ihan yököttää lukea näitä kommentteja! Voi hyvät ihmiset, kyllä se meilläkin pierut ja kakat sun muut eritteet haisevat. Kyllä sekin on ällöä, jos niistää nenän muttei pese käsiä. Että ajatelkaas myös meitä ihmisiä, vaikka olemmehan me ihmisetkin eläimiä. Ihmiset on yksi eläinlaji.

      • Anonyymi

        Hän tarkoittaa, että koirattomilla kädet omissa eritteissä ja hajuissa.

        Rapsuttaa lehmää, hevosta tai sikaa niin normaali hygieenia edellyttää käsien pesemistä mutta ei koiran koskeminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tarkoittaa, että koirattomilla kädet omissa eritteissä ja hajuissa.

        Rapsuttaa lehmää, hevosta tai sikaa niin normaali hygieenia edellyttää käsien pesemistä mutta ei koiran koskeminen.

        En sanonut että koirattomilla, vaan kaikilla ihmisellä on omaakin eritettä, ettäs tiedät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut että koirattomilla, vaan kaikilla ihmisellä on omaakin eritettä, ettäs tiedät!

        Vain rakkihullut siivottomia yleensä, mutta turha olisikaan olla itsekään siisti kun rakki saastuttaa joka paikan. Ei sitä nyt sentään tarvitsisi sänkyyn ja sohvalle laskea, siksi ei kananta rakkihullujen kotona käydäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain rakkihullut siivottomia yleensä, mutta turha olisikaan olla itsekään siisti kun rakki saastuttaa joka paikan. Ei sitä nyt sentään tarvitsisi sänkyyn ja sohvalle laskea, siksi ei kananta rakkihullujen kotona käydäkään.

        Meillä koirat eivät ole sohvalla tai sängyllä. Itse olen kyllä siisti! Ja koirankin tassut pyyhitään aina pyyhkeellä kun tullaan ulkoa, käytetään koirien sadetakkia ja imuroimme muutaman kerran viikossa. Että kyllä meidän koti on siisti, vaikka koiria onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain rakkihullut siivottomia yleensä, mutta turha olisikaan olla itsekään siisti kun rakki saastuttaa joka paikan. Ei sitä nyt sentään tarvitsisi sänkyyn ja sohvalle laskea, siksi ei kananta rakkihullujen kotona käydäkään.

        Eikä kannata harrastaa seksiä naisten kanssa kenellä rakki, voi saada mitä tahansa tauteja. Naisia ei pidä yleensäkään nuolla kun voi saada suusyövän ja erittäin todennäköisesti mitä tahansa muutakin jos rakki nuollut tai astunut.


    • Anonyymi

      Tuo on totta. Koiraihmisillä on aina likaiset ja epäsiistit asunnot. Tuokin että koiran pippelistä valuu jotain kun se on nylkyttänyt omistajaa ei nyt ihan ok touhua ole. Mutta jos haluat koiraa niin siitä vaan koira nylkyttämään.

    • Anonyymi

      Kyllä meidän koira nuolee paikat takapäässä puhtaaksi ja on mun mielestä siisti.

      Ei sillä ole veskipaprua jolla putsaisi.

    • Anonyymi

      Sopivan paskanen koti antaa lapsille hyvän allergia suojan.Mutta asiaan......Jos olet poika eikä pippelin päästä valu koskaan mitään valkoista, mene lääkäriin......Tytöstä kuulu valua verta kerran kuussa. Valkovuodosta lääkäriin😁😁😁

      • Anonyymi

        Aplodit tälle viestille, täysin totta!👏👏👏


      • Anonyymi

        Jep, lapset kerta, kaks viikossa sairaalan vastaanotos leikkimäs niin saa myös hyvän allergian suojan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, lapset kerta, kaks viikossa sairaalan vastaanotos leikkimäs niin saa myös hyvän allergian suojan.

        Ei tämä kotieläinten antama suoja mikään salaisuus ole, tutkimusten perusteella havaittu.Päiväkoti lapset viedään nykyisin metsään saaman vastustuskykyä.Terveyskeskuksen vastaanotolla saa flunssan,tämä nykyinen roikala suositus auttaa varmaan.😁😁😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä kotieläinten antama suoja mikään salaisuus ole, tutkimusten perusteella havaittu.Päiväkoti lapset viedään nykyisin metsään saaman vastustuskykyä.Terveyskeskuksen vastaanotolla saa flunssan,tämä nykyinen roikala suositus auttaa varmaan.😁😁😁

        Väitätkö todella, että likaisissa olosuhteissa lapsista tulee terveitä yksilöitä?

        Miksi Afrikassa on lapsikuolleisuus isompaa ja elinikä matala? Elävät savimajoissa siellä ja hygieenia heikkoa. Voisit selventää meitä tyhmiä noista ajatus kuvioistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö todella, että likaisissa olosuhteissa lapsista tulee terveitä yksilöitä?

        Miksi Afrikassa on lapsikuolleisuus isompaa ja elinikä matala? Elävät savimajoissa siellä ja hygieenia heikkoa. Voisit selventää meitä tyhmiä noista ajatus kuvioistasi.

        Marjatta Kilpeläinen ,väitöskirja tutkimus. Turun Yliopisto. Tänne kirjoitavilla on tietysti erilaisia pakkomielle uskomuksia.😁😁😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marjatta Kilpeläinen ,väitöskirja tutkimus. Turun Yliopisto. Tänne kirjoitavilla on tietysti erilaisia pakkomielle uskomuksia.😁😁😁

        Oli noita väitöstutkimuksia aikoinaan monesta eri asiasta ja yliopistot sai niistä ilmeisesti liksaa.

        Oikein suosittuja oli maatalouspuolen maidon ja voin terveellisyydestä tehdyt, joita on myöhemmät tutkijat kumonneet. Jopa uskottiin, että silmänmunat lakkaavat liikkumasta, ellei syö voita.

        Uskoahan saa kaikkea hömppää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tämä kotieläinten antama suoja mikään salaisuus ole, tutkimusten perusteella havaittu.Päiväkoti lapset viedään nykyisin metsään saaman vastustuskykyä.Terveyskeskuksen vastaanotolla saa flunssan,tämä nykyinen roikala suositus auttaa varmaan.😁😁😁

        Villieläimet eivät tule nuolemaan suuta, eikä villieläimienkään puremat ole hyväksi, rakeista on pelkästään haittaa ja valitettavasti myös sivullisille, 80 000 puremaa vuosittain ja tuhansittain sairastumisia ja kuolemia rakkien ja paskojensa levittämiin tauteihin.


    • Anonyymi

      Saastaisia nylkyttävi elukoita, senhän tietävät ainakin koiranomistajat 😁😁😁😁😁😁😁😁😁

      • Anonyymi

        Etkö itse nylkytä,kokeile se rikastuttaa elämää ja parantaa terveyttä.😁😁😁


    • Anonyymi

      Aina koiran kanssa nylkytyssessioita. Nautin suuresti likaisesta elukasta 👏

      • Anonyymi

        Tässä mielenkiintoisessa keskustelussa ei ole vielä esillä kuinka hyvin koira tiskaa. Pannut,kattilat ,lautaset hauvan eteen ja puhdasta tulee 😁😁😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä mielenkiintoisessa keskustelussa ei ole vielä esillä kuinka hyvin koira tiskaa. Pannut,kattilat ,lautaset hauvan eteen ja puhdasta tulee 😁😁😁

        Eikä tarvitse imuroida lattioida kun rakki piehtaroi ja kerää liat turkkiinsa, lakanoitakaan ei tarvitse pestä enää.


      • Anonyymi

        Meillä tulee isäntä koiran jälkeen liukkaille. Ison uroksen jäljiltä on pikkukaluinen isäntä vaihtelua. Isännällä kumi päällä, ettei koiran taudit tartu.


    • Anonyymi

      EIVÄT jos niistä pitää ITSE huolta. Lemmikkejähän ne ovat.

    • Anonyymi

      Koko asunto pilalla pentutehtailijan jäljiltä, haisevia kusivaurioita rakenteissa, hometta ja kuhisee toukkia.
      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009172150.html

      Miksi ihmeessä sallitaan rakkien pito vuokra-asunnoissa, aikuisetkin rakit kuseksii ja paskoo sisälle kun ei ole viemässä aina ulos, naarmuttavat lattiat ja järsivät rakenteita. Kaikki vauriot pitäisi laittaa rakkien omistajat maksamaan eikä maksattaa taloyhtiöllä ja vuokrissa muilla. Toukat, hajut ja home voi levitä muihuinkin asuntoihin myös omistusasunnoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2297
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1427
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe