Tukiperhe

tukiäiti

Olen itse ilmoittautunut tukiperheeksi vastikään, ja haluaisin kuulla hyviä ja huonoja kokemuksia. Tällä palstalla varmaan enempi niiltä, joiden lapset tarvitsevat tällaista. Eli minkä takia lapsenne on tarvinnut tukiperhettä, onko tukiperheen kanssa ollut ongelmia ja mikä on ollut parasta toiminnassa jne...

4

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällaisia kokemuksia

Itse olisimme aikanaan tarvinneet tukiperhettä, mutta emme sitä ikinä saaneet. Tarpeen syynä se, että itse olisin tarvinnut välillä hengähdystaukoa erittäin vaativahoitoisesta lapsesta.

Monien kiemuroiden ja laittomuuksienkin jälkeen sain lapsen vihdoin neurologiseen kuntoutukseen, josta hän hyötyi valtavan paljon. Sen jälkeen ei enää tukiperhetarvettakaan ole ollut.

Naapurikunnassa asuvalla tuttavaperheellä kävi vastaavassa tilanteessa parempi tuuri. He saivat vähän iäkkäämmän pariskunnan tukiperheeksi, jossa heidän lapsensa on 1-2 vrk kuukaudessa. Vanhemmat ovat tyytyväisiä ja lapsi viihtyy tukiperheessä yhtä hyvin kuin kotonakin. Hän kutsuu tukiperheen pariskuntaa varamummiksi ja -vaariksi.

Tältä palstalta luin vuosia sitten aivan hirveän kirjoituksen, jossa tukivanhempi haukkui ilmeisesti jonkin asteisesta masennuksesta kärsinyttä lapsen äitiä mitä törkeimmällä tavalla. Sellaista tukivanhempaa ei kukaan lapsi tai vanhempi varmasti tarvitse missään tilanteessa..

• tänks

Hei. Minulla vaikeahoitoiset lapset käyneet tukiperheissä. Vanhimmat jo lopettaneet, nuorin jatkaa vielä. Kokemukset tukiperheistä pääosin hyviä. Lapset saaneet tukiperheistä positiivisia kokemuksia ja minä hengähtää. Lapset ovat olleet pääsääntöisesti tukiperheessä kerran kuukaudessa yhden viikonlopun. Jos on ollut aihetta jostain huomauttaa puolin/toisin olemme tukiperheen kanssa keskustelleet asian selväksi ja jatkaneet. Tukiperhe on käynyt meillä myös lasten syntymäpäivillä ym. sekä olen itse käynyt heillä silloin tällöin. Itse olen kokenut tukiperheen hyväksi ja toimivaksi asiaksi joka on auttanut minua jaksamaan ja antanut lapsilleni positiivisia kokemuksia sekä erilaista näkökulmaa :) Omasta puolestani kiitos heille, jotka jaksavat toimia tukiperheinä! Itselleni siitä on ollut iso apu vuosien varrella!

• Tukipalveluja.

• järki älä jätä hoi

tukiperheitä voi tarvita esim.jos äiti sairastaa joutuu käymään useasti leikkauksissa ,,,,ja jos ei ole sukulaisia jotka auttavat .... ei aina tarvi olla niin suuri ongelma perheessä ..... !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2514
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1396
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      98
      1337
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      985
    Aihe