KENEN KOIRA RAATELI PIKKUKOIRAN ????????

järkyttynyt

25

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bokseriPoika

      outo tapaus tämä on nyt taas?! jos kolmea isoa koiraa ulkoiluttaa pitäisi homma olla hanskassa! ja silti voi tapahtua jotain yllättävää!

    • soimer

      Kyeiseltä henkilöltä kaikki koirat pois. Ei hallitse niitä, ja onkohan jalostuskoiria ?
      Hyvää mainosta rodulle tuollaisen idiootin tuomana

    • Beege

      Onhan näitä tullut monilta roduilta. Tollane asia voi käydä kenelle tahansa. Asiaa on turha lähteä vatvomaan jos ei tiedetä mitä todella on tapahtunut. Bernhardinkoira on kuitenkin niin iso rotu, jotta pikkukoirat kuolee jo leikinkin tiimellykses. Itse haluan ainoastaan ilmaista osanottoni pikkukoiran omistajalle... Syytteleminen ja haukkuminen ei vaikuta asiaan millään tavalla...

    • westie mama

      Uutisen mukaan niitä koiria oli NELJÄ.

      Ei se koiran vika ole, jollei omistaja ehdi kasvattamaan. Eläintenpitokielto tuommoisille.

      • killeri10

        Onko kyseinen henkilö rotuyhdistyksen jäsen, jos niin erotettava ehdottomasti.


      • et siitä se kasvaa

        Kyllähän se on tähän saakka ollut, että Luoja se koiralle kasvun antaa, ja kasvattaa myös ruuat niitten tarpeisiin,
        koiran omistajan tarttee panna vain vihannekset ja puurot, ja
        muut aineet kattilaan.


      • armo ja laupeus

        saako hän kuitenkin pitää henkensä, saaliinaan, oi westie mamma?

        Jos eläintenpitokielto määrättäisiin, niin tuleeko sillä keinolla lisää ruumiita? koiraruumiita?

        Ettekös te juuri koiria rakasta? Kumpi on parempi pelastaa henki,
        vai tappaa se.?

        Ja kuka ihminen voi rähjätä? Nyt tapoit sen hengen jonka minä annoin tämän koiran sydämeen!!

        Koirathan teillä on aina keskuudessanne, mutta tätä Berhandilaisen kasvattajaa ei ole aina....joten olkaat laupiaat, niin teillekin ollaan laupiaita.


    • molosseja 3

      Tavataan toreilla, siis kaikki bertsujen omistajat, seuraava meeting ympäri Suomea toreilla.

    • MIKS NÄIN KÄVI????

      Lehtileikkeessä luki kyl NELJÄ koiraa k.o. naisella mukana.

    • suden sukulainen

      Kuonokopat pakollisiksi kaikille koirille!

    • SOIVA

      Kyllä oli ääliä akka kun tuli neljän koiran kanssa torille vaikka ei sinne sitä perhoskoiraakaan olisi saanut tuoda toriaikana vaikka olikin sylissä hyvin karvat lentelee elintarvikkeisiin.Mistä ihmeestä näitä ääliö koiran pitäjiä oikein puskee eivät ehkä tule ihmisten kanssa toimeen niin täytyy turvautua eläinkavereihin.Pitäis saada eläinten pitokielto kaikille niille joiden koirat hyökkää tai muuten aiheuttaa häiriötä,olikohan tämä akka Haninalainen vai turisti olis mielen kiintoista tietää.-SYLVI Haminasta

    • 678jh

      tällä naisella on yhteensä SEITSEMÄN bernharndilaista kotona! eikä kyllä ole hanskassa!

    • iahxioah

      Nimen alkukirjaimet?

    • iahxioah

      Olen tuo nimen alkukirjainten kysyjä. Nyt kun asiaa tarkemmin mietin niin oli tyhmää edes kysyä täällä. Ei sillä nimellä ole väliä (enkä tiedä sitä vieläkään). Varmasti kova paikka kaikille osallisille ilman Suomi24-retosteluakin.

    • koulunpenkki

      Jokainen bernhardinkoiran omistaja voisi mennä peilin eteen ja kysyä itseltään; onko minun koirani hallinnassa? jos vastaus on ei niin kipin kapin paikalliseeen koirakerhoon.

      Suuri koira vaatii peruskoulutuksen sekä säännöllisen liikunnan, kasan ruokaa ja toimintaa. Mikäli olet laiska ei tulisi hankkia mitään koiraa... pehmoleluja myydään lelukaupoissa ovat halpoja ja helppoja hoitaa.

      Ihmisten tulisi miettiä mitä tekevät noilla koirillaan... jos ei ole aikaa eikä halua ulkoiluttaa tarpeeksi tai kouluttaa niin ei vaihdeta rotua vaan vaihdetaan niihin pehmoleluihin.

      Yllättävän paljon isoja koiria ihmisillä jotka eivät jaksa nähdä vaivaa, että edes kouluttaisivat koiransa ja tekisivät niistä edes jollakin tavalla sosiaalisia toisia koiria ja ihmisiä kohtaan.

    • BKHarrrastaja

      Minun mielestä tuo sosiaalistamisen laiminlyönti sekä tapakasvatuksen puute näkyy kaikenkokoisissa koirissa. Kukaan ei tiedä mikä tuo uutisen tilanne on ollut ja mitä tuo ko. omistaja koiriensa kanssa vaikkapa harrastaa, kuinka on koulutettu jne, joten minun mielestäni turha syyttely voisi jäädä. Varmasti tuntuu pahalta ilman sormella osoitteluakin.

      Sen sijaan me bernhardinkoiraihmiset (ja muutkin) voisimme mennä peilin eteen kysymään itseltämme, mikä meidän elämässämme on niin pahasti pielessä että puhumme paskaa Suomi24:sella toisista ihmisistä?

    • jekkuvaann

      En edes jaksa vaivautua lukemaan kaikkien kirjoittamia kommentteja, mutta näin itse BERNHARDINKOIRAN OMISTAJANA voin kertoa, että kyseessä ei välttämättä ole huono omistaja tai mitenkään luonnevikainen sellainen. Itselläni on erittäin hyvin sosialistettu nuori uros, joka hyvästä koulutuksesta ja eri tilanteisiin totuttamisesta huolimatta on joskus hieman agressiivinen!!
      Monesti rotumääritelmän kuvaus koiran luonteesta on hieman kaunisteltu jos sitä vertaa suoraan eri yksilöihin.
      En koe olevani tehnyt mitään hirveitä virheitä koirani kasvatuksessa ja se on erittäin hyvältä ja ammattitaitoiselta kasvattajalta, joka antaa minulle neuvoja ja opastaa koiran kasvatuksesta aina kun ongelmia on esiintynyt. Kasvattajakin on tullut siihen tulokseen, että KOIRAT OVAT YKSILÖITÄ!

      Jos olette lukeneet bernhardinkoirien historiaa edes hieman, niin saatatte huomata siellä lukevan, että Bernhardinkoiria on käytetty vartiointi tarkoitukseen ja ne polveutuvat vartioivista mastiffeista.

      En lähtisi vetämään johtopäätöksiä lehtijutun perusteella, ellette tunne kyseistä koiraa ja hänen omistajaansa!

      En ole itsekään täydellinen koiran omistaja tai kasvattaja, saa arvostella (kuitenkin sen teette)! :)

    • koulunpenkki

      jos kerran kyseinen koira joka tuon teki oli ilmeisesti omistajansa hallinnassa ja kaikki kaikin puolin ok? eikä ollut luonnevikainen vaan tyyliin shit happens, niin itse kyllä kierrän tästä lähtien kaukaa jos näenkin 100 m etäisyydeltä bernhardinkoiran. Ja totean, että onneksi niitä ei katukuvassa näy, ainakaan meillä päin. Tuttavani mietti ottamista mutta täytyy sanoa, että oheistan kiertämään rodun kaukaa. Rodun sisällä on aika kummallinen käsitys näemmä asioista??? huh huh melkoinen rotu ja melkoiset ihmiset vielä siellä narunjatkeena....

    • bertsu=(

      Todella kamala tapaus...Itse olisin varmasti surusta sekaisin, jos oma bernhardinkoirani tekisi saman. Kyllä siinä piikki tulisi varmasti mieleen, ei ainoastaan siksi että saisi pelätä joka päivä, että se pääsee tekemään sen toistekin vaan myös siksi, että olisi niin mielettömän paha mieli oman pienen koiransa menettäneen puolesta, että olisi valmis tekemään uhrauksen...

      Mutta tosi on, että jokainen koira niinkuin ihminenkin on yksilö. Koskaan ei kannata bernhardinkoiriakaan yleistää, että ne ovat ihmisrakkaita löllyköitä, jotka eivät tekisi kärpäsellekään pahaa. Kyllä niistä löytyy sekin puoli, etenkin oman perheen kesken, mutta ne ovat myös "paksukalloisia" vartioivia koiria, joilta löytyy vaistot aivan kuin muiltakin koirilta ja ne vaativat tiukan kurin ja määrätietoisen kasvatuksen. Ne eivät siis sovi aivan kaikille!

      Itse olen saanut oppia, että ison koiran myötä saapuu myös suuri vastuu...Paljon löytyy aggressiivisia koiria myös pienistä koirista, mutta onhan se tosi että iso koira on aina vaarallisempi aggressiivisena...

      • joo muuten miten paljon tollanen painaa,siis koira????mä ite painan jotain 58kg viekö se mua kuin kuoriämpärii????


    • ifk4ever

      täyty sanoo et ei tollasta voi edes uskoa

    • OnSeNytPerkele!

      Oisko tää kirjottelu jo tässä? Koira on lopetettu ja sen omistaja on ilmeisen paskana tapahtuneesta, huono homma, shit happens, näin ei saisi käydä jne, mutta mikään ei saa tapahtunutta enää peruutettua. Menkää nyt riitelemään vaikka mieluummin bernhardilaisten jalkojen pituudesta tai kuinka paljon saa olla ylimäärästä nahkaa, HIRVEÄÄ käytöstä aikusilta(?) ihmisiltä lyödä lyötyä, ja vielä nimettömänä netissä! HÄVETKÄÄ! Kyllä tässä rodussa ne pahiten luonnevikaiset on siellä hihnaa pitelevässä päässä, valitettavasti. Tämä tapaturma on surullinen yksittäistapaus mutta toisten epäonnella mässäily ja paskanpuhuminen muista on ihan arkipäivää bk-piireissä.

    • vinksu123

      Kamalaa!!Pieneltä tytöltä raadellaan koira silmien edessä!!ja kun olivat 9 vuotta yhdessä asuneetkin!!

      JA KOIRIA OLI 4, NELJÄ ISOA BERNHARDINKOIRAA!!Tälläiset tapaukset missä koira kuolee, satuttaa sydäntäni

    • voi hitto,,uskaltaako tollaststa koiraa enää ottaakkaan?????mul on ollut monta koiraa eri rotuisia ja harkitsin ottavani tollasen itelle,,mut,,,mut,,pelottaa
      mul on nyt täll hetkellä pitkäkarvainen kääpiökaniini mäyräkoira vahnarouva,narttu
      hyvä vartio koira niin mustankipee mulle jotta,ei ketään päästä mun lähelle,mut lapsii se rakastaa outo tapaus,mukulat saa vaikka vääntää sen solmuun koiruun on vain,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • f5f

      Muistan ton uutisen, mutta eihän markkinoille saisi mielellään tuoda koiria....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe