Siivousyrittäjät (tmi(kotisiiv.), paljonko töitä?

Miuu-

Tämä on nyt lähinnä suunnattu yksin (omassa firmassa, tmi) toimiville siivoojille, lähinnä kiinnostaa kotisiivous. Eli kuinka monta kohdetta teette päivässä, noin yleisesti? Riittääkö hommia vai oisko liikaakin tarjolla? Kuinka paljon teillä yleensä menee aikaa kotisiivouksiin (per paikka)?

9

5740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimeentuleva

      Päivässä kohteita on 1-6. Teen koti-, rappu- ja rakennussiivouksia. Kuukaudessa sopimussiivouksista kertyy n. 120-130 tuntia ja keikkahommista n. 20-50 tuntia.

      Alkuviikko on yleensä rauhallisempi ja loppuviikko tupaten täynnä.
      Alkuviikolla olisi siis tilaa, mutta useimmat haluavat siivouksen torstaille tai perjantaille. Näille päiville minulla onkin jonotuslista (8 asiakasta tällä hetkellä).

      Siivoukseen menevä aika riippuu tietenkin kohteesta. Pienimmät kohteet tunnissa ja suurimmat 4-5 tuntia.

      Kotisiivouksia yhdelle päivälle ei voi ottaa kovinkaan monta, koska useimmat asiakkaat haluavat siivouksen tapahtuvan klo 8-16 välisenä aikana. Lisäksi välimatkoihin kuluu aikaa.

      Tietenkin välinehuolto ja paperihommat vievät aikaa kotona.

      • Toimeentuleva

        Vastasin tähän kyselyyn, koska olen itsekin utelias tietämään muiden yrittäjien työmääristä.

        Hiljaista on.

        Kertokaa nyt ihmeessä omista työajoistanne - ei liikesalaisuudet siitä vaarannu.

        Näillä keskustelusivuilla olen nähnyt joskus jopa yli 7000 €:n nettoansioista kertovia tarinoita (siis ilman palkattua työvoimaa). Varsinkin heiltä haluaisin kuulla työajan määrän.

        Totta vai tarua? - kertokaa.


      • kotiluuttu
        Toimeentuleva kirjoitti:

        Vastasin tähän kyselyyn, koska olen itsekin utelias tietämään muiden yrittäjien työmääristä.

        Hiljaista on.

        Kertokaa nyt ihmeessä omista työajoistanne - ei liikesalaisuudet siitä vaarannu.

        Näillä keskustelusivuilla olen nähnyt joskus jopa yli 7000 €:n nettoansioista kertovia tarinoita (siis ilman palkattua työvoimaa). Varsinkin heiltä haluaisin kuulla työajan määrän.

        Totta vai tarua? - kertokaa.

        Kädestä suuhun elämistä minulla on. Yrittäjänä aloitin neljä vuotta sitten Työllistin itseni.Entisen työn bruttopaalkka oli 1020. Aattelin, että kyllä mie nyt tuohon pystyn?! Ei ole yrittäjäkoulutusta. Se pitäisi olla pakollinen ennen kuin myönnetään sterttirahaa .Kotityöpalveluam.tutk. on.ym kursseja olen käynyt. Kuukauden liikevaihtoni on km 3000 sis. alv. Tunteja 150-180/kk. Minulle jää itselle rahaa 800-1000 €/kk

        Yleensä aloitan 7.30-8 asiakkaalla. Aamusta haluaisin pienemmän paikan, koska iltäpäivällä ei ole kiire seur. paikkaan.Joten palailen kotiin klo 16-18.
        Monesti päivä jää lyhyeksi vain parituntiseksi, joskus taas venyy 18 tuntiseksi

        Olen aivan liian kiltti, lue tyhmä, esim. asiakas laittaa aamulla viestin ettei meillä tänään voi siivota, kun on remonttia, vieraita, sataa, joku muu on siivonnut...
        En pysy aikataulussa, esim asiakas varannut neljän tunnin siivouksen, hommaan menee 5-6, että ilkeän lähteä pois. Siis minulla ei ole kanttia jättää jotain huonetta siivoamatta.

        Pidän itseäni tunnollisena, ahkenana, työmoraalini on korkea, joustan asiakkaan tarpeiden mukaan, jos voin.

        YEL:ä maksan 13000 mukaan, että jos sairatun niin saan päivärahaa 30€ miinus vero. Sillä en maksa edes vuokraa.

        Olenkin suunnitellut, että jättäisin vain muutaman asiakkaan, ettei vuositulo mene yli 8500, jos ja kun saan työpaikan, ja jättäisin tämän yrittäjyyden osaavammille ihmisille.


      • Toimeentuleva
        kotiluuttu kirjoitti:

        Kädestä suuhun elämistä minulla on. Yrittäjänä aloitin neljä vuotta sitten Työllistin itseni.Entisen työn bruttopaalkka oli 1020. Aattelin, että kyllä mie nyt tuohon pystyn?! Ei ole yrittäjäkoulutusta. Se pitäisi olla pakollinen ennen kuin myönnetään sterttirahaa .Kotityöpalveluam.tutk. on.ym kursseja olen käynyt. Kuukauden liikevaihtoni on km 3000 sis. alv. Tunteja 150-180/kk. Minulle jää itselle rahaa 800-1000 €/kk

        Yleensä aloitan 7.30-8 asiakkaalla. Aamusta haluaisin pienemmän paikan, koska iltäpäivällä ei ole kiire seur. paikkaan.Joten palailen kotiin klo 16-18.
        Monesti päivä jää lyhyeksi vain parituntiseksi, joskus taas venyy 18 tuntiseksi

        Olen aivan liian kiltti, lue tyhmä, esim. asiakas laittaa aamulla viestin ettei meillä tänään voi siivota, kun on remonttia, vieraita, sataa, joku muu on siivonnut...
        En pysy aikataulussa, esim asiakas varannut neljän tunnin siivouksen, hommaan menee 5-6, että ilkeän lähteä pois. Siis minulla ei ole kanttia jättää jotain huonetta siivoamatta.

        Pidän itseäni tunnollisena, ahkenana, työmoraalini on korkea, joustan asiakkaan tarpeiden mukaan, jos voin.

        YEL:ä maksan 13000 mukaan, että jos sairatun niin saan päivärahaa 30€ miinus vero. Sillä en maksa edes vuokraa.

        Olenkin suunnitellut, että jättäisin vain muutaman asiakkaan, ettei vuositulo mene yli 8500, jos ja kun saan työpaikan, ja jättäisin tämän yrittäjyyden osaavammille ihmisille.

        Hyvä Kotiluuttu!

        Jos liikevaihtosi alveineen on n. 3000 kuukaudessa, pitäisi siitä jäädä huomattavasti enemmän käteen kuin tuo 800 - 1000 €. Alv, eläkemaksu ja ennakkovero vievät tietenkin osansa, mutta muiden kulujesi täytyy olla todella suuret, jos käteen jää vain tuo.

        Asiakkaiden "kusipäisyys" on todellinen ongelma. Muutaman kerran on käynyt niin, että olen soitellut ovikelloa ja kun ei avata, olen soittanut asiakkaan numeroon - voi voi! olemme lomalla. Kun olen sitten laskuttanut turhan käynnin, niin ovat sanoneet sopimuksen irti.

        Kyllä tämä siivous on kuitenkin itsenäistä ja vapaata työtä. Huomattavasti parempaa kuin palkkatyö.

        Älä luovuta.


      • homecleaning
        kotiluuttu kirjoitti:

        Kädestä suuhun elämistä minulla on. Yrittäjänä aloitin neljä vuotta sitten Työllistin itseni.Entisen työn bruttopaalkka oli 1020. Aattelin, että kyllä mie nyt tuohon pystyn?! Ei ole yrittäjäkoulutusta. Se pitäisi olla pakollinen ennen kuin myönnetään sterttirahaa .Kotityöpalveluam.tutk. on.ym kursseja olen käynyt. Kuukauden liikevaihtoni on km 3000 sis. alv. Tunteja 150-180/kk. Minulle jää itselle rahaa 800-1000 €/kk

        Yleensä aloitan 7.30-8 asiakkaalla. Aamusta haluaisin pienemmän paikan, koska iltäpäivällä ei ole kiire seur. paikkaan.Joten palailen kotiin klo 16-18.
        Monesti päivä jää lyhyeksi vain parituntiseksi, joskus taas venyy 18 tuntiseksi

        Olen aivan liian kiltti, lue tyhmä, esim. asiakas laittaa aamulla viestin ettei meillä tänään voi siivota, kun on remonttia, vieraita, sataa, joku muu on siivonnut...
        En pysy aikataulussa, esim asiakas varannut neljän tunnin siivouksen, hommaan menee 5-6, että ilkeän lähteä pois. Siis minulla ei ole kanttia jättää jotain huonetta siivoamatta.

        Pidän itseäni tunnollisena, ahkenana, työmoraalini on korkea, joustan asiakkaan tarpeiden mukaan, jos voin.

        YEL:ä maksan 13000 mukaan, että jos sairatun niin saan päivärahaa 30€ miinus vero. Sillä en maksa edes vuokraa.

        Olenkin suunnitellut, että jättäisin vain muutaman asiakkaan, ettei vuositulo mene yli 8500, jos ja kun saan työpaikan, ja jättäisin tämän yrittäjyyden osaavammille ihmisille.

        Olen 5 vuotta yrittäjänä. Mun yritykseni on ollut kannattavaa, työtunteja kuukaudessa keskimäärin 120-150. Enempää ei oikein yksin pysty tekemään (ellei ota lauantait kehiin) Ikkunanpesuaikaa enemmänkin,( tuo on pelkkiä siivouksia)
        Päivässä teen max 3 kotia, yleensä 2. Eka iso sitten pienemmät..Kohteissa menee aikaa ( min. 2- 5h)
        Koteja tällä hetkellä jonossa 5 kpl,=odottaa vapautuvaa aikaa. Asiakkaiden kanssa ongelmia ei ole ollut. Tällä hetkellä olen ihannetilassa jossa voin periaatteessa valita asiakkaani.
        Kerran vuodessa korotan hintoja laitan tiedotteen jossa pyydän infoon muutoksissa kodeissa, eläinten hankinnat, remontit jne. nämä saattavat vaikuttaa sisältöön/käytettävään aikaan.
        Yel on myös 14000.( Jonka saa vähentää verotuksessa. )Yrittäjä kurssin kävin ja suosittelen, koska starttiraha kannattaa ottaa, koska on melkein "ilmaista" ja sitä voi saada jopa vuodeksi (riippuu työvoimapiiristä)
        Verkostoituminen kannattaa koska yritykseni alueelle 3 yrittäjää on lopettanut/jäänyt eläkkeelle ja heidän asiakkaitaan siirtynyt minulle. Mainontaan ei ole siis paljonkaan kulunut rahaa. Nettisivuja suosittelen koska sitä kautta tulee kontakteja. Myös käyntikortit kannattaa teettää= ne on avain omaan yritykseesi!!
        Kuukaudessa jää siis toiminnasta kouraan nettona 1600-3000e rippuu kunkin kuun kuluista. Paljon enemmän kuin työntekijänä. Tosin työpäivä ei pääty siihen kun tulet kotiin, sitten on välinehuoltoa, paperisotaa, laskustusta jne oma perhe eli yrittäjän työviikko on aina pitkä...myös muillakin aloilla.
        Kaikki riippuu siiitä paljonko laitat itseäsi kehiin, ensimmäiset 2 vuotta on kriittiset. Itselläni meni eka vuosi pelkän peruskunnon rakentamiseen. Kodit voivat olla tosi raskaita kun yksin tekee. Alottavana yrittäjänä voit myös joutua yllättäviin menoihin joista ei välttämättä anneta tietoa yrittäjäkurssilla esim. autoinvestoinnit, vesi ja sähkölaskujen nousu...


    • Miuu-

      Hyvä että tuli keskustelua :>

      Itsekin harkitsen toiminimen perustamista ja siirtymistä yrittämiseen (yksin). Tällä hetkellä olen yksityisessä siivousfirmassa, mutta palkka on todella pieni ja tunteja vähän, niin ei se enää kannata eikä tällä palkalla tule toimeen.

      Yrittäjäkursseja olen käynyt, mutta siivousalan koulutusta ei ole. Kokemusta toki jonkin verran sitten työn kautta.

      Nyt kiinnostaakin juuri tämä, miten yksityisyrittäjien homma toimii käytännössä!

    • heheheeh

      1600-3000?? Just joo, no mikäpä siinä jos tuo jollekin riittää. Ei voi mun mielestä kuitenkaan puhua kauheasti yrittäjyydestä, enemmänkin kädestä suuhun puuhastelusta.

      • Toimeentuleva

        Niin - meitä yrittäjiä ja itsensätyöllistäviä on moneen lähtöön. Eivät kaikki haaveile supertuloista ja rikkauksista.
        Minulle riittää se, että tulen toimeen tuloillani ja muutama lantti jää joskus sukanvarteenkin.
        Jotkut taas haluavat rikastua ja elää leveästi.
        Yhteistä kaikille on se, että alkusaldo yrityksen käynnistyessä on kaikilla 0 €.
        Toimialasta ja toiminta-ajatuksesta (ja taidoista) sitten riippuu tulotaso.
        Siivousalalla on tiukka hintakilpailu. Uudella yrittäjällä vie aikansa päästä markkinoille.
        Tuntimäärä, mistä siivousyrittäjä voi kuukaudessa laskuttaa (jaksaminen huomioiden) on n. 150-200. Tähän kun lisätään kotona tehtävä välinehuolto ja paperityöt, niin voidaan lisätä kuukautiseen työaikaan 30-50 tuntia.

        Kun puhutaan yrittämisestä, niin kaikki itsensätyöllistäjät ovat yrittäjiä - eivät "puuhastelijoita". Ei tämä puuhastelija ole loukkaava nimitys, mutta tuntuu vain, että se on "väljäpäisten" keksimä.

        Kerroppas Sinä hekottelija oma versiosi yrittämisestä ja varsinkin omasta yrittämisestäsi, mutta älä kovin väljästi (riittää, että hölske kuuluu).


      • Anonyymi

        Miksi ei voi puhua yrittäjyydestä nuilla hinnoilla?!
        Minusta on ihanaa kun pystyy itse vaikuttamaan teetkö paljon vai riittääkö vähempi. On mukavaa tehdä vähemmän silloin kun haluat elää ja viettää vielä aikaa lastesi ja puolisosi kanssa. Saatika harrastaa ! On aikoja ja kausia kun töitä voi painaa taas enempikin. Jos joku haluaa tienata niin sen eteenhän on töitä painettava. Hyvin pärjää vähemmälläkin ✌️✌️ YLPEÄ yksinyrittäjä 😘


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe