Nuoren pilvenpoltto

huolestunut äiti

Hei!

Kysyn nyt tätä kautta muiden vanhempien mielipiteitä asiasta kun löysin lapseni/nuoreni nettikeskusteluista hänen kaverinsa kertovan että hän hankkii itselleen kaljaa ja pilveä. Tämä kaveri on 15-vuotias

Luen lapseni viestit salaa ja missään nimessä en saa itseäni paljastaa omalle nuorelleni.

Miten toimin??

Olen huolissani omasta nuorestani ja myös hänen kaveristaan ja mielestäni hänen vanhempansa tulisi tietää asiasta. Kuinka siis saisin hänen vanhemmilleen anonyymisti tiedon asiasta?

8

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valvova opettaja

      Ilmoita anonyymisti poliisille. Voisi virkavallan sana tehota paremmin kuin liian monien vanhempien harrastama:"Et viitsisi polttaa niin paljon pilveä." Ei uskalleta tehdä asiaa kerralla selväksi, ettei lapsoselle vaan tule paha mieli. Ja ettei se vaan suutu. Ethän itse kuulu näihin vanhempiin, jotka eivät uskalla (!) ottaa ja pitää aikuisen rooliaan?

      Ja virkavallalle ilmoittamisen kautta voisi myös joutua kiinni se, joka huumeita välittää tai hankkii alaikäisille alkoholia. Sillä saataisiin poistetuksi edes yksi kanava!

    • huolestunut äiti

      Ottaisiko poliisit asian tosissaan? Mietin myös lastensuojeluilmoituksen tekemistä....

      Itse yritän toimia parhaani mukaan ja puutun kyllä jos jotain väärää nuoreni tekee. Olenkin ajatellut että jos minun lapsestani joku toinen vanhempi saisi tietää jotain vastaavaa niin miten toivoisin heidän toimivan --> haluaisin tietää ennenkuin virkavalta tietäisi. Sitten selvittäisin ja tilannetta lapseni kanssa ja jos tieto huumeen alkuperästä ei tulisi niin mentäisiin poliisin puheille.

      Näissä asioissa kun on myös sitten kostovaara :(

      Pystyisikö koulu auttaa asiassa?

    • tiedostava äiti

      Sinuna minä miettisin mitä _sinä_ olet tehnyt jotta nuoresi on ruvennut käyttämään pilveä ja alkoholia. Tuli näin itselleni mieleen että saattaisit olla hössöttävä ja ylireagoiva äiti joka mm. itse rikkoo lakia nimeltä kirjesalaisuus joka pätee myös nettikeskusteluihin. Vähemmästäkin haluaa rikkoa rajojansa. Sinuna ajattelisin myös lapsesi asemasta, mitä se lastensuojelu- tai poliisi-ilmoitus auttaisi häntä. Sinuna valvoisin myöskin enemmän alkoholin käyttöä kun marihuanan - se on moninkertaisesti vaarallisempaa.

      Vain ja ainoastaan minun mielipiteeni.

      • voi myös kuolla

        No,minun tuttavani lapsen kaveri tässä muutama viikko sitten kuoli huumeisiin.En nyt tiedä mitä aineita käytti,mutta huumeisiin voi myös kuolla.Että varoa siis kannattaa.


      • tiedostava äiti jatk
        voi myös kuolla kirjoitti:

        No,minun tuttavani lapsen kaveri tässä muutama viikko sitten kuoli huumeisiin.En nyt tiedä mitä aineita käytti,mutta huumeisiin voi myös kuolla.Että varoa siis kannattaa.

        HALOO!? Tottakai kova-asteisiin huumeisiin voi kuolla! Mutta edelleen, kannbis on esimerkiks paljon vaarattomampaa kuin alkoholi.


        KHOL.fi


    • miemie^^

      Heippa!

      Itsestäni tehtiin joskus sossuille ilmotus, kun poikaystävä poltti pilveä jne. Kävin sitten sossujen kanssa juttusilla. Ikinä kukaan, ei edes mun äiti vaikka ties kuka oli tehny ilmotuksen, kertonu mulle kuka sen teki. En usko tästä olleen hyötyä minulle eikä kenellekkään muullekkaan. En itse polttanut pilveä enkä tupakkaa, alkoholiakin käytin vähäisesti. Lähinnä ns. pyöriminen tälläisissä piireissä on opettanut, millaisia ihmiset ovat erilaisten aineiden vaikutuksen alaisena, millaisia ihmisiä kannattaa varoa, millaisia vältellä jne. Tuon aikainen poikaystävä tosin alkaa olla kohtuullisen heikossa jamassa, ilmeisesti ei kestä ilman kuria ja järjestystä pitävää tyttöystävää. Mutta pointti tosiaan se, että voit ottaa sossuihin yhteyttä ilman että sinua mainitaan missään vaiheessa. Toisaalta kannattaa varmasti myös oman lapsesi kanssa jutella, että mimmoisissa porukoissa hän liikkuu. Pilven poltosta jää kyllä kiinni, sen haistaa.

    • aikuinen kahleitta

      Juotko kahvia, juoko tyttäresi kahvia? Jopa kahvi on kovempi huumaava aine kuin kannabis. Jos kahvi keksittäisiin nykypäivänä, se olisi laitonta. Suorastaan huvittavaa miten tietämättömyys saa ihmiset taas juoksemaan ennenkuin on edes suunta selvillä

      Ja mitä tulee tuohon juomiseen.... Jokainen nuori kokeilee joskus. Se että kerrot siitä vanhemmilleen, voi saada aikaan vaan pahempia kokeiluja vanhempien tehdessä nuorensa maailmasta ahtaamman.

      Ja en ole siis itse murkku, tai edes nuori aikuinen, vaan myös omat kokeilunsa elänyt normaali, omilla aivoillaan ajatteleva aikuinen ihminen.

      Mitä päässänne oikein tapahtuu lasten teon jälkeen, siinäpä tutkittavaa jollekin tohtorinalulle....

    • Anonyymi

      Vittu elä lue salaa lapses viestejä. Vittu oikeesti... Ne on nuoren omia hommia. Joo oke ymmärrän tavallaan et jos polttaa pilvee nii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe